945 bezit loopt ten einde

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2018 08:20 #1451525 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zeg,
Misschien ben je er al achter hoe het zit Admiral, bijna alle ex brandweer voertuigen hebben een rijkelijk overbemeten koelsysteem.
Mijn broer kocht ooit een Mercedes ex brandweer, die kwam bij gewoon gebruik nauwelijks op temperatuur en daar zat een dermate grote vaste koelventilator op dat er condens op het kleppendeksel stond.

En Jan Groot bij ons in Wormer is ook een oud Ford adres.

Ik denk wel dat je erg zal moeten wennen aan je nieuwe vervoermiddel, succes ermee en laat je bevindingen hier nog eens weten.

Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2018 12:55 #1451526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 945
Ben benieuwd naar je 945

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2018 14:52 #1451528 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic groene tectyl ML
Je hebt tegenwoordig groene tectyl ML voor de balken. Ik heb de 744 twee keer zelf behandeld met de bruine oude versie en een X met de nieuwe groene. De groene ruikt aanzienlijk minder en is zo te zien langer stroperig/plakkerig dan de bruine; onder de motorkap in zomer zelfs een beetje vloeibaar.

Omdat hij altijd buiten staat, 33 1/2 jr, is er nu wat roest aan de felsnaden onderin de dorpels. Ik probeer dat bij te houden en anders wordt het een keer lassen op termijn.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2018 21:16 #1451532 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @Ton
Idd dat viel mij ook al op de temp meter komt op de snelweg niet eens op de helft.

Jan Groot ken ik nog uit mijn tijd dat ik bij Meijns installatie techniek (nu M&O techniek) werkte. Onze auto’s hadden wij bij Jan in onderhoud. Ik kan daar wel is heen gaan als de bus weer mag rijden in maart.

En idd het is wennen. In de volvo stap je in en rijd je weg, nee je zoeft weg. In de ford ga je zitten. Pompen op het gaspedaal starten en hij komt schuddend tot leven. Hij proest en hoest en staat veel te rijk afgesteld. Choke werkt op koelwater temperatuur. Rijden door de straten bij ons gebeurt rustig aan want hij is erg stug.

@dh David.
Ik zal je wat foto’s via PB sturen. Zal morgen worden. Mijn 945 gaat pas in maart in de verkoop. Voor 8 feb 2019 moet hij gekeurd zijn en ik wil hem nog 1 keer vertroetelen buiten en binnen en dan mag hij weg. Ik heb er een hekel aan om auto’s te verkopen waar van die lullige dingen mee zijn die makkelijk te verhelpen waren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2018 21:44 #1451535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen Haast
Dat is een mooi tijdstip, begin van de lente!

Ben benieuwd!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2018 21:47 #1451537 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mar met een goed werkende
Mar met een goed werkende thermostaat is een overbemeten koelsysteem toch geen probleem? Heb je alleen extra capaciteit in moeilijke omstandigheden. Of is ook het 'kleine' circuit vergroot?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-12-2018 08:00 #1451541 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Willem
Is dat een vraag die je aan mij stelt? Ik zou het niet weten joh ik moet de ford nog doorgronden. Maar ik heb een leuk filmpje op internet gevonden van een Nederlands kerel die een 69er transit technisch heeft aangepakt. Ding heeft als ik het goed gehoord heb 300 pk met 1,5 bar turbo druk. 1 keer heeft ie 180 gereden kon nog harder. Dit gaat mij te ver hoor ik vind 150 pk al meer dan zat. Koppel onderin is voor mij belangrijker.

Zal de link ff opzoeken.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-12-2018 09:03 #1451543 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Temperatuurmeter
Wat is dat fijn een temperatuurmeter die ook aangeeft wat de stand van de temperatuur ongeveer is: gewoon of iets koeler, iets warmer (heb ik op mijn 240 hartstikke handig in de bergen bijvoorbeeld of zwaar beladen, dan neem je bijtijds wat gas terug of even een pauze.). Wat dat betreft is die van de 940 echt een draak van een ding waar je niks op ziet. Als de boel al kookt gaat ie iets naar rechts en verder staat ie ijzeren heinig in het midden. Ik schat dat die demping in de meter door motoren of koppakkingenfabrieken is bedacht?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-12-2018 11:05 #1451545 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @reinier
Ik heb geen problemen met mijn temp meter in de 945. Staat zomer en winter en met zware last gewoon netjes in het midden en blijft daar. In de zomer springt de elektrische ventilator bij. Heb je niet een probleem dat er iets verstopt zit waardoor je koeling zo slecht is.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-12-2018 11:07 #1451546 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Hierbij
Nog de link naar die snelle transit uit 1969

www.autoweek.nl/autotests/artikel/kloppe...ansit-cosworth-1969/

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC