945 bezit loopt ten einde

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2018 15:35 #1451355 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kras kan je natuurlijk ook
Kras kan je natuurlijk ook laten spotrepairen. Dat kost aanzienlijk minder dan spuiten: ik denk dat je onder de 100 euro wel klaar kunt zijn. Zo doen garagebedrijven het ook bij inruilers.
Met een korte reductie zou een vijfbak natuurlijk een mooie upgrade zijn. Die is vast wel te vinden voor zo'n ford blokje, al is de Sierra T9 bak ook erg populair als upgrade voor andere klassiekers.
De mercedes klinkt ook als een goed alternatief: 208, dat is een Dusseldorfer toch? Wel letten op roest dan. Wat de BTW betreft: je moet de prijs gewoon inclusief die BTW bekijken en zo vergelijken. Hoe de verkoper dat bedrag dat binnenkomt verdeelt is niet jouw zaak als particulier.
Je hoeft natuurlijk niet perse knopen te hakken op twee mogelijkheden: er staat heus wel vaker zoiets te koop. Je hebt toch geen tijdsdruk? Deze tijd is wel goed ivm stalling en dergelijke: zulke busjes kosten natuurlijk tegen vakantietijd weer meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-12-2018 16:02 #1451358 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Willem
Die kras is met een schroevendraaier gemaakt denk ik, op sommige plekken is over een meter dat er allemaal klein blusjes verf eraf is tot op het metaal. En hij is in 1 ruk rondom de bus bekrast. Dit krijg je met spotrepair niet meer mooi en goed. En zeker niet voor €100 was dat maar waar haha. Schuren en overspuiten of rollen is het enige wat helpt. Maar als ik hem koop is dat voor mij geen prioriteit al neem ik het wel mee in de onderhandelingen, ik conserveer de kras en als ik tijd heb dan kijk ik wel verder. En wat betreft een 5 bak daar heb ik ook aan zitten denken en een V6 van een Scorpio met automaat icm met een andere diff schijnt ook veel te gebeuren. De V6 past op de oude motor steunen en de automaat heeft ook voldoende ruimte dus geen slijp en laswerk. Maar zover is het nog niet.

De 208 is roestvrij volgens de verkoper en heeft nog geen 50K gelopen maar staat sinds 2012 in de showroom. Zal dus wel het e.e.a. Aan gedaan moeten worden.

En ik heb geen tijdsdruk, de 945 gaat binnenkort naar de apk en dan wil ik hem nog 1 keer vertroetelen en dan gaat ie in de verkoop wel of geen bus op dat moment. We hebben de ford fiesta nog dus we zijn mobiel. Ik heb een scooter voor naar mijn werk dus op mijn werk kom ik ook. En idd ze komen nog wel een keer voorbij deze parels.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2018 22:42 #1451494 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Daar
Is hij dan. Vanmorgen weer naar Doornenburg om voor de 2e keer met de transit te rijden. Hij reed stukken beter althans tot 80 km/h harder kon ik niet op de dijk. Maar hij deed het stukken beter dan vorige week. Eigenlijk ook wel handig om nog een keer langs te gaan want ik zag wat dingen, niets schokkends die me de eerste keer niet opgevallen waren. Een mooie prijs afgesproken incl de achteras met een diff die de toeren naar beneden haalt en de originele stoelen zaten erbij. Niet dat de moderne Transit stoelen zo slecht zaten dat niet maar al is het alleen maar om de boel compleet te hebben. Als het pasje binnen is dan gelijk schorsen en dan neerzetten bij de werkplaats.

<a href=' postimages.org/ ' target='_blank'>6-EAA3980-6385-4-D1-E-A1-A4-035-F7-BD28-D79

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2018 10:42 #1451503 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Mooi
Ziet er goed uit. Waarom de aandrijving veranderen wanneer de auto op max 80 km wegen rijdt? Je verliest wegrij-kracht.
Jaren 60 had ik een oude Opel Blitz met 3 bak. Gierde ook de tent uit boven de 100.
Jaren 70 een oude HY met 3 bak. Die zette je in zijn vrij de heuvel af, anders was het geluid niet te harden.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2018 12:38 #1451504 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Veel plezier met deze ‘nieuwe
Veel plezier met deze ‘nieuwe’ baksteen.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2018 13:28 #1451505 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic In Doornenburg
Da's vlak bij mij.
Veel plezier met de aanwinst !!

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2018 16:18 #1451509 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic mooi
Zit er goed en mooi uit voor zijn leeftijd!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2018 16:44 #1451510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoer
Prachtige oldskool Ford.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2018 22:38 #1451520 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic @Adrian
Je hebt gelijk maar ik wil is proberen wat het uithaalt, tot 70 km/h is het goed uit te houden maar ongetwijfeld zal ik ook vaker dan gepland de snelweg op moeten omdat het niet anders kan. En dan wil ik wel mee kunnen komen met het verkeer. Als ik daar iets kracht voor in moet leveren dan zal ik dat eerst moeten ervaren, en anders zal er een andere krachtbron in moeten komen. Misschien een V6 3.0 liter icm 5 bak. Dit is een conversie die veel gedaan word.

@federervolvo
Hij ziet er idd goed uit dat is het voordeel van een ex brandweer wagen die staan meer binnen dan buiten. Dus hij kan er voorlopig wel tegenaan. Maar een conservering staat wel op de planning want ze kunnen ook goed roesten.

@marcel1970
Ja dat vond ik dus ook, en gister zag ik dat ik in het donker mijn licht aan deed dat het Ford embleem een inwendige led verlichting heeft. Leuke gadget.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2018 00:03 #1451522 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti

Origineel Ford Transit stoelen? Op het werk heb ik ervaring opgedaan met twee Transits, eentje van 2010, de andere van 2011. Bij beide loste de rugleuning na een tijdje zo ongeveer op. En bij de oudste was de vergrendeling van de stoel niet echt geweldig.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC