945 bezit loopt ten einde
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-12-2018 13:33 #1108457
door René Minnebo (GAST)
945 bezit loopt ten einde is gemaakt door René Minnebo (GAST)
Ik had al eens eerder aangegeven dat ik de 945 vaarwel zou zeggen, inmiddels zijn we een dikke jaar verder en het is zover. Mijn vrouw heeft d’r eigen fordje fiesta uit 2009 terwijl ik eerst zoiets had van we kopen een MPV of een SUV. Maar mijn vrouw wilde toch liever een auto voor haar zelf zo kon ik de 945 gebruiken voor mijn klussen en dergelijke en met de vakantie is het ook een heerlijke reis auto. Maar ik betrapte mezelf de laatste tijd dat ik toch steeds meer naar bestel busjes aan het kijken was. Met name de Mercedes sprinter hoog maar niet te lang. Wij rijden met de sprinter hoog en lang en ik vind ze fantastisch rijden en zeker omdat het 7 traps automaten zijn. Maar ik hikte tegen de MRB aan. Ik wil hem niet zakelijk inzetten dus zou ik er 1 moeten kopen die is ingericht met een minimale camper uitrusting en op camper kenteken. Dan rij ik legaal en met een lage mrb (lager dan de 945) en op diesel en ik kan voorlopig nog overal rijden. Maar de prijzen voor een nette bus zijn hoog, te hoog vind ik dus ik heb mijn eisen bijgesteld en ben is gaan oriënteren of een MRB vrije bus wat is. Toen kwam ik uit bij de oude ME busjes van vroeger die van Mercedes. Maar ook dan weer hoge prijzen voor en goede bus. Nadeel het is een diesel dus niet overal meer rijden. De benzine versie’s zijn schaars en dan op gas zijn ze nog veel duurder dan de diesels. Toen weer is verder gekeken en toen vel het mij op dat er ook best veel ex brandweer auto’s worden aangeboden. Vooral Mercedes bussen maar die hebben allemaal en rol Luik aan de zijkant en de achterkant en dat zoek ik niet. Te kwetsbaar en inbraak gevoelig naar mijn idee. Vervolgens zag ik dat er ook ford transit busjes werden aangeboden. Die met de varkens neus vind ik het mooist maar zijn van eind jaren 60 tot halverwege jaren 70 en hebben of een hele trage diesel of een V4 benzine motor van 1700 cc. En ik zoek toch minimaal en 2.0 liter. Laat er nou een hele mooie ex brandweer wagen op MP staan met 30.400 km op de teller van 1981 dus nog 2 jaar €10,25 p/maand overgangs regeling betalen en dan 40 jaar en gastank erin. De beste man heeft er nieuwe banden op gelegd (dubbel lucht achter) paar mooie bling bling velgen kaliber lichte vrachtwagen, distributie vervangen, RVS side bar links en rechts, trek haak, rvs opstap achter en een RVS bull bar geplaatst. Verder de binnenkant helemaal afgetimmerd en bekleed tegen het geluid. Hij claimt te zeggen dat er totaal geen rot in of op zit je kan er zo mee rijden je hoeft er niets aan te doen en de lak is ook hartstikke mooi.
Aanstaande zondag ga ik misschien naar de wagen toe ik moet nog even een bevestiging krijgen of hij tijd heeft want hij heeft hem in de loods staan.
Dat wil dus zeggen dat binnenkort de 945 op de markt komt en waarschijnlijk ook mijn 245 uit california maar daar ben ik nog niet over uit eerlijk gezegd.
Aanstaande zondag ga ik misschien naar de wagen toe ik moet nog even een bevestiging krijgen of hij tijd heeft want hij heeft hem in de loods staan.
Dat wil dus zeggen dat binnenkort de 945 op de markt komt en waarschijnlijk ook mijn 245 uit california maar daar ben ik nog niet over uit eerlijk gezegd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2018 17:14 #1451186
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Grappig. In een van de
Grappig. In een van de loodsjes naast me in Woerden zit iemand die zo'n Transit (ca 1980) tot camper aan het ombouwen is. Ook dat was een brandweer-uitvoering (met dubbellucht banden achter).
Hij was al tot de conclusie gekomen dat de oorspronkelijke motor (een 1700) veel te licht was om ook prettig met een camper in de bergen te rijden, dus inmiddels is dit exemplaar voorzien van een 2,8 liter V6 uit een late Scorpio, samen met de bijbehorende automaat.
Het duurt denk ik nog wel tot komend najaar voordat die auto af en keuringsklaar is, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met een eigenaar die pietje precies is.
Kwa roest hebben we wel wat gaatjes gezien bij de wielkasten achter, en mogelijk meer dat hij eerder gelast heeft (voordat ik in Woerden zat).
Hij was al tot de conclusie gekomen dat de oorspronkelijke motor (een 1700) veel te licht was om ook prettig met een camper in de bergen te rijden, dus inmiddels is dit exemplaar voorzien van een 2,8 liter V6 uit een late Scorpio, samen met de bijbehorende automaat.
Het duurt denk ik nog wel tot komend najaar voordat die auto af en keuringsklaar is, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met een eigenaar die pietje precies is.
Kwa roest hebben we wel wat gaatjes gezien bij de wielkasten achter, en mogelijk meer dat hij eerder gelast heeft (voordat ik in Woerden zat).
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-12-2018 21:15 #1451195
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Deze
Schijnt echt heel goed te zijn, ik ben benieuwd, nooit aan gelast en hoeft ook niet. Heeft altijd in de kazerne gestaan. Stiekem vind ik het best wel een leuk model bestel busje met die brede spatborden en dat heupje op de flank zoals de volvo 2 serie en de V70 ook heeft als je erachter staat.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-12-2018 21:32 #1451196
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ff een paar foto’s
<a href='
postimages.org/
' target='_blank'>
<a href=' postimages.org/ ' target='_blank'>
<a href=' postimg.cc/fJZwKmsS ' target='_blank'>

<a href=' postimages.org/ ' target='_blank'>

<a href=' postimg.cc/fJZwKmsS ' target='_blank'>

- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2018 21:58 #1451198
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ik reed in Veenoord (bij
Ik reed in Veenoord (bij Emmen) gisteren langs de ‘Transitgarage’. Had ik niet kunnen bedenken...
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-12-2018 23:07 #1451199
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Die
Vat ik ff niet Astax, wat had je niet kunnen bedenken??
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-12-2018 23:15 #1451200
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Heb
Ff op FB gekeken naar de transit garage maar hier kan ik wel info ophalen. Zal is ff vragen of de wagen bij hun bekend is. En waar ik vooral op moet letten. Lijken mij zeer gepassioneerde mensen. Ga ze morgen bellen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2018 14:34 #1451220
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dit is precies hetzelfde
Dit is precies hetzelfde model als die in Woerden. Als mijn buurman er zaterdag is, zal ik 'm even uithoren op aandachtspunten: hij heeft de bus inmiddels helemaal leeg gehad en weet dus precies wat er matig was.
Ik weet dat beide brandstoftanks en veel ander spul onder de auto gestraald en gecoat is ivm lichte roest.
Ik weet dat beide brandstoftanks en veel ander spul onder de auto gestraald en gecoat is ivm lichte roest.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-12-2018 22:57 #1451242
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik heb dirk
Van de transitgarage vandaag gebeld en heb een lijstje met aandachtspunt punten. Ik heb hem ook de advertentie laten zien en zijn eerste reactie was. Strakke bus. Als die aan de buitenkant zo strak is dan denkt hij dat er weinig tot geen roest te vinden is bij de zwakke punten. Het feit dat het een ex brandweer wagen is geweest is een groot voordeel. Hij adviseerde zeker te gaan kijken voor die prijs.
Enig nadeel is en mogelijk is dit al aangepast heeft te maken met de dubbel lucht. De diff verhouding is niet optimaal. Dwz hij doet het goed voor waar hij gemaakt is maar wil je harder dan 100 km/h dan giert het de tent uit en zal de motor vroegrijdig overlijden. Vaak worden ze direct aangepast zodat je sneller en met minder toeren kan rijden. Als dit niet is aangepast moet er een andere diff onder.
Enig nadeel is en mogelijk is dit al aangepast heeft te maken met de dubbel lucht. De diff verhouding is niet optimaal. Dwz hij doet het goed voor waar hij gemaakt is maar wil je harder dan 100 km/h dan giert het de tent uit en zal de motor vroegrijdig overlijden. Vaak worden ze direct aangepast zodat je sneller en met minder toeren kan rijden. Als dit niet is aangepast moet er een andere diff onder.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2018 23:34 #1451247
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Hoeft niet
Je kan ook ervoor kiezen niet boven die 100 km/h uit te komen.
Moderators: Jerry Stam