945 bezit loopt ten einde

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2018 09:36 #1451255 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Maar ook dan draait je motor
Maar ook dan draait je motor best extreme toerentallen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2018 10:08 #1451260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het net zo'n bus is als
Als het net zo'n bus is als wat ik vroeger regelmatig bij Sloothaak in Amstelveen huurde, is het niet vooruit te schoppen! En het stuitert als hij leeg is.
Proefrijden voordat je verder iets doet en niet maar een klein stukje!

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-12-2018 20:22 #1451274 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Nou
Ik heb hem gezien, en het is een knappe bus, niet rot op sommige plekken iets roest maar dat mag geen naam hebben, helaas wel een kras in de lak die rondom de bus gaat. Iemand die de bus waarschijnlijk niet mooi vond waarschijnlijk. Wat betreft de motor die liep niet helemaal lekker. Toch maar een proefrit gemaakt en hij bokte behoorlijk. Ik zag dat de tank in het rood stond en dat kon de schuldige zijn, dus de proefrit was behoorlijk kort. Het bokken kwam waarschijnlijk door de benzine die heen en weer gaat bij het optrekken en daardoor krijgt de motor niet voldoende benzine. Verder is het idd snel opschakelen maar je merkt wel de kracht die het blok icm bak en diff heeft. De beste man heeft er een andere as bij die een gunstigere verhouding heeft en waardoor de motor rustiger zal draaien en een hoger top zal hebben. Maar 100 km/h is voor deze bus hard zat, maar iets rustiger schakelen en minder toeren is wel een pre. Ik zal er geen honderden km’s mee rijden op een dag, het is een bus voor mijn klussen in de buurt en om brandhout mee op te halen.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het doe. Qua looks en de staat van de wagen is dit een topper ondanks dat er een vette kras rondom de bus zit. Ondanks dat er geen laswerk aanzit was die kras wel een domper en vond ik en de proefrit is niet wat ik ervan had gedacht.

Ik heb de eigenaar gezegd dat ik nog een keer wil rijden maar dan met een vollere tank zo dat ik wat verder kan rijden en wat meer snelheid. Helaas was er vanmorgen geen tijd voor om extra benzine te halen anders hadden we het eerder geweten of het een probleem met de aanvoer van benzine was.

Wel een knullig iets natuurlijk om hem weg te zetten met een bijna lege tank, Maargoed het is niet anders.

Er kan nog over de prijs worden onderhandeld, de achteras met andere diff verhouding zit erbij net zoals de originele voorstoelen.

Word dus vervolgd.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2018 22:29 #1451279 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Deze Transit zag ik vanavond
Deze Transit zag ik vanavond rijden in de buurt van Hilversum.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2018 10:24 #1451285 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou me niet vergissen in
Ik zou me niet vergissen in die achteras: met dik 1900 kg leeggewicht en een ouderwets tweelitertje heb je die korte reductie gewoon nodig om op gang te komen. Zet je de lage as er onder, dan ben ik bang dat je wel heel veel moet schakelen en koppelingen gaat eten. Een ouderwets tweelitertje heeft nou ook weer geen eindeloos koppel... Misschien is dat ook de reden dat de huidige eigenaar 'm na 9 maand alweer kwijt wil?
Oh, en verder is het ding niet verzekerd, wat de korte proefrit wel verklaart. En staat hij als 1954cc op kenteken, maar daarmee kan ik geen ford vierpitter terugvinden.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2018 20:13 #1451313 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dat lijkt mij sterk lex, hij
Dat lijkt mij sterk lex, hij is geschorst en uit de verzekering. Lijkt me niet dat ie vanuit de Achterhoek naar Hilversum gaat rijden.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2018 20:27 #1451316 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Als
Ik hem overneem krijg ik er een lage as bij en kan ik altijd terug als het niets blijkt. Dat hij hem na 9 maanden weer weg doet klopt niet. Hij heeft hem al meer dan 1,5 jaar en heeft er 17.000 km meegereden. Ondermeer met een caravan wat de korte reductie wel wel ten goede kwam. Hij had nl nog een paar bussen te koop en heeft perongeluk bij de verkoop van de andere bus de papieren van deze bus erbij gegeven en dit heeft geruselteerd dat hij hem weer op zijn naam moest zetten.

Toen de bus in 2009 in nederland kwam had hij net 16.000 km gelopen en is toen in bezit gekomen van een oudere man en schoonzoon die iets deden met motor of brommer race’s. Toen de schoonvader plots overleed wilde de schoonzoon niet verder met de race’s. Eind of 2017 is de bus bij de huidige eigenaar terecht gekomen die hem als dagelijks vervoer gebruikte en ook om de caravan naar Duitsland te brengen.

Vrijdag ga ik weer een keertje kijken en rijden met de bus, en dan maak ik een beslissing, wel zal ik de prijs naar beneden brengen.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2018 21:27 #1451322 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Lijkt me ook sterk. Maar nog
Lijkt me ook sterk. Maar nog sterker lijkt het me dat er twee ongeveer dezelfde Transits zijn. Zeg nou zelf: hoe vaak zie je tegenwoordig nog een Transit? Die zijn na een lang werkzaam leven bijna allemaal afgedankt.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2018 00:06 #1451326 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Toch lijkt het juist
waarschijnlijker dat er twee zijn dan dat je die ene hebt gezien die in de achterhoek rondreed én in de buurt van Hilversum op dezelfde dag waar jij hem zag . Kweenie hoor. Of je hebt iets anders aangezien voor een Transit.
Maar ze zijn redelijk markant . Zeker deze twee exemplaren.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-12-2018 08:54 #1451333 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Er
Stond er nog 1 op MP met dezelfde kleurpallet echter die staat niet meer mp wellicht is het die geweest. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik de transit nou moet kopen of niet. Ik vind de looks van een auto ook erg belangrijk en of dat nou zo belangrijk is voor het doel waar ik hem voor ga gebruiken Dat is voor mij niet van belang. Waarom rijden wij hier allemaal in een 7 of 9 serie. Omdat het auto zijn die bij de andere mens toch wel waardering krijgt. 3 dingen houden me nu nog tegen. Dat is die vette kras rondom de bus, geen 5 bak, en de diff verhouding.

Kras weg werken betekent weer schuren plamuren en rollen want ik ga hem echt niet spuiten. Dit kan ik natuurlijk per deel oppakken hoeft niet in 1 keer.

4 bak ipv 5 bak. Heb ik een 5 nodig als ik toch alleen maar in de buurt blijf en bijna geen snelweg zie.

De korte diff verhouding vervangen voor een langere. Die zit bij de prijs erbij alleen zelf monteren. Dat zou kunnen in de tijd dat ie nog geschorst is.

Nu heb ik ook een Mercedes 208 ex commando auto van de brandweer op het oog. Deze is ook een benzine en is van 1979 en is dus volgend jaar belastingvrij. Heeft rondom ramen en een 5 bak en een trekhaak. Was volgens mij ook een 2liter maar is 200 kg lichter dan de ford transit. Nadeel is dat de Mercedes 208 sinds 2012 niet meer gekeurd is en ik moet BTW betalen die ik niet terug kan halen. Mogelijk kan ik onderhandelen zodat ik geheel of deels de btw eraf kan lullen. Daarnaast is dit net als de volvo een baksteen dus recht toe recht aan en verder geen poespas en dat is nou bij die ford zo leuk die heeft wat meer vorm.

Ik ga vrijdag dus nog even eerst bij de Mercedes kijken en rijden en dan nog maar is bij de ford. En dan zal ik een knoop door moeten hakken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC