Wat heb jij recent aan je Volvo gedaan? met plaatjes!

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-01-2019 20:04 #1452005 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Nieuw Volvo lid in de familie
We hebben een nieuw Volvo lid in de familie:
Samen met onze oudste zoon gekocht (die hoopt komend zomer op zijn 17e zijn rijbewijs te halen) als een leuk project: P131 Amazon uit 1969, B20 op lpg/benzine in de kleur: Hemelsblauw (Volvo lakkleur: 99). Zo'n 15 jaar geleden bezat ik een robijn rode Amazon (1967) op lpg, waar de kinderen als baby/peuter in de Maxi Cosi op de achterbank meereden. Daarna kwam er een 245 en daarna dus de 940.
Nu dus weer terug bij de Amazon als winterproject.

De vorige eigenaar heeft er de laatste 4 jaren al veel aan gedaan o.a.: Gereviseerde gaskop i.c.m. Weber 32-66 carburateur+spruitstuk, met werkendeOverdrive, Ferrita rvs uitlaat van voor naar achter, gebalanceerde cardanas, brede GT velgen met Michelins 185-65-R15 Cross Climate banden, nieuwe rembekrachtiger, nieuwe gaskop, nieuwe distributieriem+waterpomp, accu, tankvlotter, gasverdamper, 123 ontsteking, nieuwe bobine, anti roestbehandeling gehad (tectyl aan de onderkant, ML in de holle ruimtes gespoten), nieuwe koppeling, 4 Blauw-gele Bilstein schokbrekers, nieuwe kachelkraan, deurrubbers en stoelzittingen opgevuld, achteras voorzien van PU rubbers, verstralers op de voorbumper, Blaupunkt radio op zwanenhals etc.
We hebben de auto vooral gekozen omdat hij vrijwel roestvrij en ongelast is. Destijds in Zweden heeft hij een Dinitrolbeurt gehad getuige de sticker op het achterraam en hier in Nederland ook weer. Technisch is de auto goed bij.

Natuurlijk zijn er ook nadelen: hij lekt olie (keerringen of overdruk vanuit het carter), de lak is niet mooi (zelf gespoten met diverse zakkers), het bestuurdersportier valt soms spontaan in het slot als je de deur dichtgooit, de tellerbak verlichting functioneert momenteel niet. Kortom: een mooi vader-zoon projectje. We gaan de auto verder perfectioneren er een tijdje in rijden en wellicht daarna doorverkopen.

Vandaag heb ik de Amazon opgehaald bij een Volvo liefhebber (de verkoper rijdt 740 en is bezig met een Laplander te restaureren en nu de Amazon weg is zoekt hij een Volvo 164). Wat rijdt dat heerlijk spartaans met dat grote stuur (zonder stuurbekrachtiging) en die kachel die op sauna stand staat. De motor draait heel mooi op zowel lpg als benzine. Naast LPG tanken alleen een old timer verzekering afgesloten (taxatie rapport zat er nog bij en is nog geldig tot a.s. juli) voor een 12,- per maand (all risk) afgesloten bij Interpolis en dat zijn voorlopig de vaste lasten.
Wij zijn er erg blij mee.
Hier een paar plaatjes:
Groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2019 20:50 #1452006 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hele plaat
Hallo Volvisti

Wat je ook vaker ziet, is dat een dakplaat er in z'n geheel afgehaald wordt. De puntlassen worden dan doorgeboord, waarna de plaat in z'n geheel wordt overgezet naar de ontvangende auto. En er vervolgens met lasjes in de boorgaatjes weer op vastgelast wordt.

groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2019 23:15 #1452016 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Knappe Amazon! Geeliciteerd
Knappe Amazon! Geeliciteerd en veel plezier met het project gewenst!

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2019 23:19 #1452018 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Fraai hoor!
Ziet dat luchtfilter er zo uit vanwege de gasinstallatie ?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2019 23:25 #1452021 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zo te zien is dat een Weber
Zo te zien is dat een Weber-conversie.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-01-2019 08:44 #1452026 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Weber
Ja dat is een Weber Redline 32-36, twee traps carburateur. Bij rustig rijden gebruik je alleen de eerste (economische) trap. Geef je meer gas dan komt de tweede trap er bij. Het systeem heeft tov de standaard SU of Pierburg carburateurs het voordeel dat het geen naald heeft die kan slijten of bijven hangen. Deze Weber conversie loopt heel mooi i.c.m. met gas en benzine. Dries Bakkenes en Tinustuning verkopen dergelijke sets.
groet,
Pascal

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-01-2019 11:43 #1452031 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Niet vandaag, maar van het weekend
Al een tijdje was het rolgordijn voor de kofferbak aan reparatie toe.
Het zware gedeelte wat je aan de haakjes bij de achterklep hangt begon aan de zijkanten los te komen van de rest van het doek.

Het lijkt alsof deze vast gestikt zit aan het doek, maar schijn bedriegt. Of in ieder geval bij de mijne. De stiksels zijn nep, en de delen zijn aan elkaar vastgelijmd.

Op de buitenste 3 á 4 centimeter heeft de lijm het na +-20 jaar opgegeven. Met als gevolg dat het doek niet zo héél strak meer hing aan de randen, beetje een slordig gezicht. Uit angst voor het verder loskomen van het doek, het spul maar weer aan elkaar gezet.

Nu heb ik niet zo heel veel vertrouwen in lijm in het algemeen, dus maar gelijmd én met naald en draad vast gezet. Onder wat toezicht, en na wat enkele tips de naald en draad ter handen genomen.

Het doek hangt weer netjes strak en recht, en de stiksels zijn nauwelijks zichtbaar. Alleen op het uiteinde een klein rommeltje van gemaakt, dit was omdat hier het plastic biesje het compleet begeven had. Cosmetisch misschien niet helemaal 100%, maar het voorkomt dat het euvel erger gaat worden. Gaat voorlopig wel weer 20 jaar mee op deze manier!

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2019 13:16 #1452036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bezigheden afgelopen tijd
Zo ook ik ga hier is mijn bezigheden melden, lijkt me leuk!
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met zelfgemaakte spatlappen & de witte/rode reflecterende tape op de bumpers.

De deurklinken kan je een ABS plastic kap overheen doen, leek me leuk. Dus heb ik via L-M-R gevonden en besteld. Ook nog even laten spuiten :).
Verder een houtsetje via het forum gekocht. Alleen de asbak is lelijk, moet nog een andere voor. Of heeft iemand een adresje waar je dat kan laten maken?

En ik heb voorlopig een oplossing voor de led bar voor, maar daar ga ik nog iets beters voor verzinnen, maar dat volgt nog.

Ook natuurlijk zomerwielen 17" en lekker in de weer geweest met slangen vervangen en kleppendeksels poedercoaten. Ook heb ik 3 52mm meters aangebracht in de cockpit.

En toen wou ik nog de motorkap bekleding vervangen want die was aangevreten door muizen of zo, dus eerst alles weggesneden behalve de turbo kant, en nu met gouden isolatie alle vlakke delen beplakt.

Tot slot ook nog even bezig geweest met de 945 van mijn opa, die zag mijn rode kleppendeksel en wou dat ook in het blauw, is helaas iets te veel smurf blauw geworden, maar hij vindt het mooi!

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2019 15:56 #1452046 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Heb je al met die nieuwe motorkap isolatie gereden?
En al ervaren hoeveel geluid het dempt vergeleken met de oude mat ondanks dat die misschien ook niet helemaal fris maar was?

Groeten,

Ton Visser
Wormer
Lidnr 116
945 B230 FK MJ 1996

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2019 16:31 #1452049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel,
Oh de geluidsverandering is minimaal! Echt amper meer of minder. Ik maakte wel ff zorgen over de warmte, maar iig in de winter nu, is het geen enkel probleem. File, stadsverkeer, gewoon snelweg allemaal zonder rare (of gewone) problemen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC