Milieuzone Rotterdam voor benzineauto's voor 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2015 11:27 #1424069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen -G wel G?
<div>
Ik zag dat iemand (jij wellicht?) een vraag had gesteld bij de ANWB, maar daar weten ze -tot mijn verbazing-nog minder over die regeling dan wij hier, las ik ook. </div>
<div>
www.anwb.nl/experts/juridisch/vraag/f014...rotterdam-ontheffing

<div>
 </div>
<div>
Op andere Fora leeft het ook nogal.</div>
<div>
 </div>
<div>
Wat ik uit een oud onderzoek uit 1994 haal: </div>
<div>
 </div>
<div>
Ontwikkelingen emissies personenauto’s De emissies van auto’s kunnen door toepassing van milieuvoorzieningen worden verminderd Auto’s kunnen onderscheiden worden op o.a. het type motor. De volgende typen kunnen onderscheiden worden (Rijkeboer et al., 1990). </div>
<div>
 </div>

• 15-04 wordt nu aangeduid als een ‘vuile’ auto’s -s ‘schone motor’, geen katalysator. Vaak auto’s uit de klasse tot 1,4 liter.

• K6-0 Met K worden aangeduid alle voertuigen die voldoen aan de eisen van de stimule- ringsregeling van 1986 en die daarvoor gebruik maken van een katalysator Katalysa- torvoertuigen kunnen worden onderverdeeld in typen met zogenaamde ‘ongeregelde’ en die met zogenaamde ‘geregelde’ katalysator. In feite is echter de brandstofdosering die via terugkoppeling is geregeld. Met K6-0 worden motoren aangeduid die uitge- rust zijn met een ongeregelde katalysator. Vaak zijn dat motoren van het type 15-04 waarbij een katalysator in de uitlaat is ingebouwd

• K6-G Auto’s met geregelde katalysatorsystemen Geregelde systemen werken met een zuurstofsonde (‘lambdasonde’) in de uitlaat Het signaal daarvan wordt gebruikt om de brandstofdosering continu aan te passen en zodoende de lucht /brandstofierhou ding binnen de nauwe grenzen te houden die nodig zijn om CO, CH en NO, door de katalysator te laten omzetten

• U-9 Auto’s met een geregelde driewegkatalysator, komt overeen met auto’s met een K6- G type motor.
Interessant verhaal overigens!
docplayer.nl/7147396-Naar-een-optimale-l...-personenauto-s.html

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2015 21:44 #1424086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 GLE Executive 1988
En een katalysator inbouwen. Is dat een optie?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2015 07:19 #1424088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe landelijke ontwikkelingen
Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft donderdag gestemd voor het opheffen van milieuzones voor personenauto's in steden, waar de VVD voor pleitte.

Steden zoals Utrecht proberen de luchtkwaliteit te verbeteren door de instelling van milieuzones.

www.nu.nl/politiek/4184898/kamer-steunt-...zones-in-steden.html

Leuke foto bij het bericht trouwens.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2015 10:02 #1424091 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nee. Er is geen juridische
Nee. Er is geen juridische grond in de nederlandse wet voor aanpassing van de emissieklasse bij aanpassingen naderhand.
Dat soort dingen kan alleen in Duitsland, waar alle aanpassingen sowieso "eingetragen" moeten worden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2015 10:05 #1424092 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Domme foto vooral, van de
Domme foto vooral, van de uitlaat van een koude (vermoedelijk LPG) benzineauto die met geregelde driewegkatalysator en lambdasonde (want zo te zien modeljaar 1996 of nieuwer) gewoon aan de eisen van de zone voldoet... ik had liever gehad dat er overduidelijk in beeld was WAAROM de auto bij dat stukje was geplaatst...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2016 22:08 #1425353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Right to challenge
Langdurige ontheffing wordt verleend als je kunt aantonen dat je auto schoner is dan op basis van de datum eerste toelating kan worden verwacht. Een kat inbouwen zou dan moeten kunnen, met een verklaring van een BOVAG-garagist erbij. Aanvragen dus:

De volgende documenten worden gevraagd:
 bewijsmateriaal waaruit blijkt dat het voegtuig even schoon danwel schoner is dan op basis van de
datum eerste toelating mag worden verwacht in termen van NO2- en EC-uitstoot;
 een kopie kentekenbewijs;
 een typekeuringsrapport door RDW erkende organisatie (zoals TUV), de autofabrikant of
importeur van de auto.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2016 07:46 #1425378 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat geheel een wassen neus ts
Wat geheel een wassen neus ts, omdat de RDW weigert nr3 af te geven.
Oh, je kunt een motorombouw op kenteken krijgen, maar daarbij wordt de emissie-klasse niet aangepast...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2017 20:42 #1438224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe wending
De rechter heeft het verbod voor benzineauto's voor 1992 verworpen. Eén van de argumenten is dat het maar om een marginaal deel van de autopopulatie (0,14%) gaat en dat de maatregel buiten proportioneel is.

Goed nieuws. Dat was als ik het zo terug lees ook mijn argument twee jaar geleden..

Bron: uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument...I:NL:RBROT:2017:4469

Nu afwachten wat de reactie van de gemeente Rotterdam zal zijn. Tot die tijd zijn we weer welkom!

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2017 01:37 #1438232 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic :-)
Citaat
"Dat nieuwbericht klopt niet of je hebt het verkeerd weergegeven.
Je kan als inwoner van Rotterdam geen nieuwe parkeervergunning meer krijgen voor auto's ouder dan '92 op benzine of ouder dan '05 op diesel. Als je er al een hebt blijft die gewoon actief. Oldtimers van 40jaar en ouder kunnen ook gewoon een vergunning krijgen. Daarnaast is er voor dezelfde auto's een relatief aantrekkelijke sloopregeling.
Dus als bezoeker heb je nergens last van."

Euh...
Als ik gebruik maak van die sloopregeling ( M.a.w. mijn Volvo laat slopen ( het idee alleen al) dan val ik niet meer in de categorie "bezoeker" inderdaad........

Weet niet of ik dat nu zo'n goede oplossing vind hoor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2017 10:42 #1438239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook voor lpg verbod verworpen (zie arest)
Goed nieuws inderdaad.

En volkomen terecht. Hulde voor de rechter en voor de eisers die de niet geringe moeite hebben genomen.

Nu Antwerpen nog....

Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC