Milieuzone Rotterdam voor benzineauto's voor 1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2015 19:39 #1423196
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Miieuzone vervolg
Hier ook een stapel binnengekregen Siebren
Zo te lezen staat er ook:
"Als je auto een andere/nieuwere schonere motor heeft en je auto dan net zo schoon is als een auto die wel de zone in mag , kan je dus ook een ontheffing aanvragen"" ????
Dus een volvo met datum eerst toelating na 1 juli 1992 kopen , motor overzetten en dan mag je ineens wel weer de milieuzone in .
Of die datum dan in eens aangeeft dat de auto schoner is ?????
Hoe krom is die datum eerste toelating :
Is de datum eerste toelating voor 1 juli 1992 is hij vervuilend.
Is de datum eerste toelating na 1 juli 1992 is hij ineens niet vervuilend .
????????
Zo te lezen staat er ook:
"Als je auto een andere/nieuwere schonere motor heeft en je auto dan net zo schoon is als een auto die wel de zone in mag , kan je dus ook een ontheffing aanvragen"" ????
Dus een volvo met datum eerst toelating na 1 juli 1992 kopen , motor overzetten en dan mag je ineens wel weer de milieuzone in .
Of die datum dan in eens aangeeft dat de auto schoner is ?????
Hoe krom is die datum eerste toelating :
Is de datum eerste toelating voor 1 juli 1992 is hij vervuilend.
Is de datum eerste toelating na 1 juli 1992 is hij ineens niet vervuilend .
????????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-11-2015 20:49 #1423200
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Balen
Hallo Fred
Je zult je auto maar gekocht hebben op 30 juni 1992. Kwartiertje of zo vóór sluitingstijd. "Kom schat, we gaan nu nog even, i.p.v. morgen pas."
groetjes
Mathy
Je zult je auto maar gekocht hebben op 30 juni 1992. Kwartiertje of zo vóór sluitingstijd. "Kom schat, we gaan nu nog even, i.p.v. morgen pas."
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2015 09:17 #1423208
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik denk dat de RDW het prima
Ik denk dat de RDW het prima geregistreerd heeft. 740 turbo 16V is toch de B204GT, zonder katalysator? Dan hoort er inderdaad geen emissiecode op het kenteken en klopt de registratie.
Heb je een B204FT met katalysator, dan kan er wel een U-9 op het kenteken, verwacht ik. Hoewel je kans hebt dat dar nooit een europese goedkeuring is afgegeven: ik zou Volvo Belgie of Frankrijk aanschrijven dan.
Heb je een B204FT met katalysator, dan kan er wel een U-9 op het kenteken, verwacht ik. Hoewel je kans hebt dat dar nooit een europese goedkeuring is afgegeven: ik zou Volvo Belgie of Frankrijk aanschrijven dan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2015 12:16 #1423214
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW
RDW heeft zelf aangegeven dat zij het in het algemeen niet of niet consequent geregistreerd heeft, waardoor Rotterdam nu kiest voor 1 januari 1992 als grensdatum. Indien het wel geregistreerd zou zijn, dan zou elke auto individueel te beoordelen zijn.
Voor mijn auto is het lastig. Het is een B204GT, maar is wel degelijk met katalysator uitgerust. En daarnaast staat hij als 740 turbo op kenteken en niet als Turbo 16v.
Volvo Italië maar eens benaderen, want daar komt mijn auto vandaan. En anders inderdaad via België of Frankrijk.
Voor mijn auto is het lastig. Het is een B204GT, maar is wel degelijk met katalysator uitgerust. En daarnaast staat hij als 740 turbo op kenteken en niet als Turbo 16v.
Volvo Italië maar eens benaderen, want daar komt mijn auto vandaan. En anders inderdaad via België of Frankrijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2015 14:45 #1423218
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Mileuzone Rotterdam / RDW
Ik heb mijn baksteen eens nagetrokken bij het RDW en daar staat toch keurig U9 bij.
Nou kom ik als oud Amsterdammer, nu wonend in Purmerend, echt niet in dat 010
maar het zou wel mogen.
Dat wil zeggen, als er echt een milieuzone komt en niet alleen voor parkeervergunningen.
Nou kom ik als oud Amsterdammer, nu wonend in Purmerend, echt niet in dat 010
maar het zou wel mogen.
Dat wil zeggen, als er echt een milieuzone komt en niet alleen voor parkeervergunningen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2015 20:52 #1423227
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domheid
Het is zo arbitrair als wat Mathy
Een Porsche Cayenne diesel uit 2012 wél, maar een 1988 Volvo met kat op LPG niet.
Daar zit geen enkele logica in.
Dus een datum.... Tiens. ...
Een Porsche Cayenne diesel uit 2012 wél, maar een 1988 Volvo met kat op LPG niet.
Daar zit geen enkele logica in.
Dus een datum.... Tiens. ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2015 13:32 #1423291
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mijn ervaring is, dat de RDW
Mijn ervaring is, dat de RDW niets doet met naderhand inbouw en aanpassing van emissie-gegevens.
Toen ik overwoog in een 1993 940 een B280E te bouwen, bleek het niet eens nodig om een katalysator in te bouwen, terwijl de 1993 die natuurlijk wel moest hebben. En omgekeerd: als ik een moderne motor met LPi in de 1991 940 zou bouwen, wordt de G3-aantekening ook niet overgenomen. Er wordt geheel uitgegaan van de oorspronkelijke registratie en daarbij behorende emissie-codering. Het is dus eigenlijk heel gek dat de gemeente Rotterdam die opening wel wil bieden: er is in Nederland geen enkele registratie op dat gebied, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland.
Toen ik overwoog in een 1993 940 een B280E te bouwen, bleek het niet eens nodig om een katalysator in te bouwen, terwijl de 1993 die natuurlijk wel moest hebben. En omgekeerd: als ik een moderne motor met LPi in de 1991 940 zou bouwen, wordt de G3-aantekening ook niet overgenomen. Er wordt geheel uitgegaan van de oorspronkelijke registratie en daarbij behorende emissie-codering. Het is dus eigenlijk heel gek dat de gemeente Rotterdam die opening wel wil bieden: er is in Nederland geen enkele registratie op dat gebied, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Duitsland.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2015 15:05 #1423466
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben er blij mee, mijn 940
Ik ben er blij mee, mijn 940 van januari 1991 mag nu toch de stad in, en terecht natuurlijk, gezien de Euro-1 norm waar hij aan voldoet.
Het probleem is echter erg klein, er zijn nauwelijks auto's van die leeftijd meer op de weg in Nederland; na 20 jaar is het echt heel snel afgelopen met het gebruik van auto's in dit land. (zie statistieken CBS hierover)
Het probleem is echter erg klein, er zijn nauwelijks auto's van die leeftijd meer op de weg in Nederland; na 20 jaar is het echt heel snel afgelopen met het gebruik van auto's in dit land. (zie statistieken CBS hierover)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-11-2015 01:00 #1423559
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic kenteken
Net even snel gekeken in mijn archief, de 740 van 1986 heeft al een K6 op kenteken staan.
En alle 1990 ers hebben een U9. Dus vele hebben dit probleem niet.
De enkele die deze vermelding niet heeft kan zoeken naar een zelfde type motor in de latere modeljaren om het aan te tonen.
En anders een euro sticker bestellen voor een paar euro bij tuv north als je de groene (euro4) krijgt, kun je het redelijk dicht timmeren.
Zelf al deze gehaald voor een 940 U9.
En voor 2 940 lpt's
En over een paar week ga ik er ook een halen voor de 780 B280E dit zal waarschijnlijk geen euro 4 zijn maar een euro 3 worden maar dat kon de bandenservice in duitsland niet met zekerheid zeggen door de telefoon. Daarvor heeft hij het kenteken nodig.
En ik denk dat er geen agent zijn vingers eraan gaat branden om een bekeuring te geven als je een geldige euro stikker op de voorruit heb zitten.
En alle 1990 ers hebben een U9. Dus vele hebben dit probleem niet.
De enkele die deze vermelding niet heeft kan zoeken naar een zelfde type motor in de latere modeljaren om het aan te tonen.
En anders een euro sticker bestellen voor een paar euro bij tuv north als je de groene (euro4) krijgt, kun je het redelijk dicht timmeren.
Zelf al deze gehaald voor een 940 U9.
En voor 2 940 lpt's
En over een paar week ga ik er ook een halen voor de 780 B280E dit zal waarschijnlijk geen euro 4 zijn maar een euro 3 worden maar dat kon de bandenservice in duitsland niet met zekerheid zeggen door de telefoon. Daarvor heeft hij het kenteken nodig.
En ik denk dat er geen agent zijn vingers eraan gaat branden om een bekeuring te geven als je een geldige euro stikker op de voorruit heb zitten.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2015 11:41 #1423560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HA! U9
Ik mag dus wel Rotjeknor in met mijn 740 Turbo
ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=YD-65-FH
mooi mooi mooi
Maar ik ga toch ook hier aan meedoen:
de oldtimer meeting op de Coolsingel op 12 maart
www.facebook.com/events/474621752742401/
ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=YD-65-FH
mooi mooi mooi
Maar ik ga toch ook hier aan meedoen:
de oldtimer meeting op de Coolsingel op 12 maart
www.facebook.com/events/474621752742401/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam