Milieuzone Rotterdam voor benzineauto's voor 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2015 09:02 #1419846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
Oudere auto’s stoten over het algemeen meer luchtverontreinigende stoffen uit en worden in een milieuzone daarom geweerd.

Bron: www.rotterdam.nl/milieuzone

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2015 12:35 #1419850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onbegrijpelijk
Ik snap nog steeds niet waarom het kan dat er een verbod is voor voertuigen welke destijds waren type goedgekeurd, welke dan volledig aan de wettelijke eisen van APK, uitlaatgasmeting (dan wel roetmeting) etc voldoen.

Dus hoe het door lagere overheden verboden kan worden op bepaalde plaatsen te komen.

Dit is echt weer de onbetrouwbaarheid van de overheid ten top.

Dus die milieuzones, jammer voor de middenstand, ik kom daar dan maar niet meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2015 20:25 #1419856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic destijds
ik zou graag zien dat men niet van destijds uitgaat maar van nu maar dan ook van de huidige werkelijke waarden en niet die van destijds. Een gezonde lpg-auto van 18 jaar oud vervuilt zo ontzettend veel minder dan een slecht onderhouden diesel van 5 jaar oud. Dat is toch gewoon te meten met een apk?

(Veder zou ik graag iedere brommer uit de stad zien vertrekken: die vervuilen meer dan een stadsbus. Maar goed, die discussie is al gevoerd...)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 00:24 #1419859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Egoïsme
Nederland staat op de laatste plaats mbt tot het milieu en type land,
de rechter moest er zelfs aan te pas komen.
Een auto maken kost (voor het gemak even) zo'n 6000 liter benzine.
Met de km die ik maak duurt het zo'n 40 jaar om dat terug te verdienen met
een modern groot hok.
Neem bv even zo'n 'Mitsu Foutlander', die dan ook zelfs weer niet fatsoenlijk
20 jaar mee gaat, terwijl een Volvo 740, 60 jaar op z'n sloffen redt.
Koop ik zo'n spaar flitser, duurt het zo'n 15 jaar. Maar dat gaan de meeste van
die spaarblikje als niet meer fatsoenlijk mee en ik moet wel heel veel inleveren
op comfort, ruimte, degelijkheid, betrouwbaarheid en gemak.

Globaal gezien rij je (met z'n 7000km/jaar) super milieu vriendelijk rond in je
oude Volvo.
Maar ja, de overheid verdient met dat iets hogere verbruik niet meer zo veel aan je.
Onderhoudskosten heb je bijna niet en over een decenniaatje zijn ze weer belasting vrij.

Daarbij slijt een moderne auto veel sneller en zal de uitstoot ook weer veel sneller toenemen.
Laatst de fout gemaakt een modernere auto te kopen. Laten onderhouden door een Mitsu dealer
en ja hoor na een beurt van 700 Euro het verbruik opeens van 1:12 naar 1:8, motor vernacheld.
De fout kon niet gevonden worden, zelfs niet bij andere garages.
Ben je zo weer 1600 Euro verder, een dikke 500 Euro kassa overheid.
Ik hoef die meuk niet meer.

Met wat klein onderhoud gaat ie nog met gemak weer 30 jaar mee.
Dikke hut er achter en hopla weer op vakantie, zonder ANWB hulp ;-)

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2015 09:29 #1419860 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic ja dat heb ik ook gelezen
Dan ben ik heel erg benieuwd wat ze verstaan onder "weren", nogal een ruim begrip. Zoals ik het nu lees en gemerkt heb dus alleen het niet afgeven van parkeervergunningen. Als ik mijn auto moet wegdoen omdat ik niet meer in mijn eigen staat mag komen, had ik graag even van de gemeente gehoord. Niet pas op 1 januari met een geel briefje onder mijn ruitenwisser. (als dat uberhaupt al kan, de politie zal hiervoor geen bonnen schrijven neem ik aan).

Die aantallen (400 benzine autos van voor 1992) lijkt me overigens nogal laag ingeschat. Ik heb er bijvoorbeeld al 2.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2015 09:34 #1419891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hut is geen goed idee?
Vooropgesteld dat ik vind dat je volkomen gelijk hebt in het eerste gedeelte, moet ik toch wel een beetje om je redenering lachen.
Eerst een heel betoog houden over mejjeuj, want we gaan dingen lang gebruiken, om vervolgens te zeggen: een hut er achter en gaan.
Dus pak m beet 3500 van die 7000 kms die je jaarlijks rijdt, ben je dus lekker 1 op 5,5 CO2 aan het uitstoten.
Even een rekensommetje: In benzine zit 2370 gram CO2 per liter. Dat gedeeld door 5.5 is een uitstoot van... pak m beet... 430 gram CO2! Per kilometer is dat he.
Niet echt goed voor het milieu dus :-)
En dan niet in Nedrland op vakantie gaan, maar hoppa, 1500 km enkele reis. dus 1500000 gram CO2 uitstoten. Ja hutjeslui, denk daar maar eens over na. Nite alleen de Volvorijders overigens, die FFEF Mitsubusjes zijn geloof ik nog veel erger. Ik zou zeggen tijd voor maatregelen.
Ik zou er aan toe willen voegen: Bedankt caravanslepend Nederland!
Jullie zorgen zelf wel voor de hoge temperaturen. :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 10:17 #1420769 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zijn er concrete plannen van
Zijn er concrete plannen van leden om bezwaar te maken of een ontheffing aan te vragen bij de gemeente Rotterdam?
Mijn auto, een 940 uit '91 heeft een 'U9' code op het kentekenbewijs wat betekent dat de auto voldoet aan de Euro 1 norm.
Toch kreeg ik van de gemeente Rdam het antwoord dat ze op daar geen rekening mee gaan houden ivm praktische uitvoerbaarheid. Men controleert gemakshalve op DET.
Het is toch raar dat je gestraft word omdat je een auto bezit die destijds nota bene voorloper op milieugebied was.

• Marco Arts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2015 21:55 #1420808 door Marco Arts
Beantwoord door Marco Arts in topic typekeuring
Dag Lieme Huib,

ik zou dat zien zitten voor de B280F in mijn 780 (1989). Overweeg dit sowieso vanwege dezelfde onzin in Antwerpen. Mij werd al wel meegegeven dat dit een kostbare zaak zou kunnen zijn.
Mochten er nog leden zijn die dit gezamenlijk willen oppakken: ik doe mee. Zijn er leden die een achtergrond als jurist hebben?

met groeten, marco.

(op welke manier wordt dit gehandhaafd/gecontroleerd in R'dam? Camera's? Of mannetjes in paarse pakjes?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2015 12:41 #1421326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleurhut
Beste Jeroen,

Aannames, aannames ;-)

Ten eerste ga ik in Nederland op vakantie.
Daarbij vervuilen de meeste vliegtuiggangers ook een boel, meer?
Oké per 'km' is het minder, maar de Volvo is met mij nog nooit buiten
de grenzen van Europa geweest ('deze' zelfs nl nog niet uit).

Nederland BV wil meer belastingen innen (jatten).
Dat gaat niet echt lukken als de burger langer met hun spullen blijft doen.
Ook het pesten van de 'milieu' bewuste oldtimerrijders heeft minder ipv
meer in het potje gebracht.
Als je de vloeistoffen waarmee je je auto vult als overheid niet meer hoger kunt
belasten (anders gaan we met z'n alle tanken in Duitsland) dan maar de 'gezonde'
vloeistoffen hoger belasten die de mens nuttigt.
Het wordt hier steeds gekker.

Maar een nieuwe auto heeft milieu technisch gezien alleen zin, als je meer
km maakt, maar dan ben je ook weer een groot vervuiler.
Een betere auto dan een 740 is mbt mijn eisen niet snel te vinden.
Dus waarom veel geld, maar vooral veel belasting betalen voor een minderwaardiger
product wat in de eerste km van zijn teller zuiniger en 'milieu vriendelijker' lijkt, plaatselijk
gezien, maar globaal gezien meer vervuild.

Maar, ik heb de caravan verkocht, had geen zin meer die extra accijns hier in Nederland
te betalen.
Sinaasappelsap komt hier na de verhoging ook de koelkast niet meer in.
Ga liever zelf persen dan uitgeperst te worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2015 18:14 #1423191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brief
Vandaag heb ik een brief van de Gemeente Rotterdam ontvangen met de mededeling dat ik vanaf 1 januari 2016 de binnenstad niet meer in mag.

Paar citaten uit de brief:

Gezonde lucht is van levensbelang. Iedere Rotterdammer heeft recht op gezondere lucht. Roet in de lucht is de grootste boosdoener voor de gezondheid.

Heeft u een benzineauto met aanduiding E2, K6-G of U9? Uw auto is dan wel toegestaan in de milieuzone. Staat uw auto niet op deze manier geregistreerd bij de RDW? Dan moet u zelf aantonen dat uw auto aan de eisen voldoet.

Vanaf 1 mei 2016 wordt er trouwens pas gehandhaafd. De boete is 90 euro.

Bijzonder dat ik zelf moet aantonen dat mijn auto voldoet, terwijl de RDW dit verzuimd heeft te registeren.

Ik ga maar eens uitzoeken hoe ik kan aantonen dat mijn 740 turbo 16v wel voldoet.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC