Milieuzone Rotterdam voor benzineauto's voor 1992

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2015 19:53 #1103727 door Lex Stax
Waarde Volvisti,

Lees op Teletekst dat benzineauto's van voor juli 1992 de binnenstad van Rotterdam niet meer in mogen vanaf 1 januari. Zou het relevante invloed hebben op de milieukwaliteit?
Nou ja, toeren door de binnenstad van Rotknor deden we toch al niet.

Wel op 9 mei door Drenthe natuurlijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2015 21:33 #1417962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou
Nou ik wel hoor soms.
Moet niet gekker worden hier in NL

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2015 22:19 #1417963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Milieuzone Rotterdam voor benzineauto's voor 1992
Hoe kom je aan zo'n mazzel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2015 09:32 #1417966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allemaal symboolpolitiek.
Allemaal symboolpolitiek. Leuk voor de buitenwereld, maar zet in de praktijk nauwelijks zoden aan de dijk. Er worden enorme kosten gemaakt (controles!) voor maar een klein beetje opbrengst. Hoeveel benzineauto's van 23 jaar of ouder zouden er nou nog rijden? En als ze nog rijden, hoeveel kilometer per jaar zouden ze dan rijden of nog gaan rijden? Ze sterven vanzelf uit. Een slooppremie om sneller uitsterven te stimuleren vind ik wat dat betreft een zinvollere actie en waarschijnlijk véél goedkoper.
In dat verband is dit ook leuk om te lezen:
www.amt.nl/techniek/nieuws/2015/4/amt-wa...m_source=Vakmedianet
Ik vind vooral die 10t CO2 die productie en sloop kost opmerkelijk. Als je dus geen 250K maar 500K met een auto doet, is je totale CO2 uitstoot zomaar 20 gr/km lager! En dan rij ik al 500K km ook nog eens op LPG, waardoor mijn C02 uitstoot nóg lager is: wat zijn wij toch goed bezig!

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2015 10:40 #1417967 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Ik kom toch al niet veel in
Ik kom toch al niet veel in de grote steden en dan nog maar minder. Mijn inkopen doe ik wel via internet en dan zoeken ze het daar maar lekker uit. In het uiterste geval dat ik er wel moet zijn dan heb ik m'n kleine Uppie nog.
Maar ik overweeg om volgend jaar bewust met mijn 760 een boete te krijgen in Rotterdam en die voor de rechter aan te vechten. Mijn 760 uit 1983 is door mij bij aankoop voorzien van een katalysator en daarmee heb ik in Duitsland de groene plakette waarmee ik dus iedere milieuzone in mag. Het gaat me erom dat er nu via een willekeurige datum auto's geweerd worden en niet op grond van de uitstoot. Maar goed, we gaan het zien en wellicht is iemand anders me al voor. Maar het is weer het zoveelste voorbeeld van falende en discriminerende symboolpolitiek. En is het goed voor het milieu dat we iedere dieselauto na 10 jaar in de shredder stampen? Ieder weldenkend mens weet het antwoord wel. En mensen met een kleine portemonnee zijn met deze maatregel ook zwaar gedupeerd. Die kunnen zich geen jonge auto veroorloven.

Groeten, Jan.

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2015 18:37 #1417992 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic onzin
Dat nieuwbericht klopt niet of je hebt het verkeerd weergegeven.
Je kan als inwoner van Rotterdam geen nieuwe parkeervergunning meer krijgen voor auto's ouder dan '92 op benzine of ouder dan '05 op diesel. Als je er al een hebt blijft die gewoon actief. Oldtimers van 40jaar en ouder kunnen ook gewoon een vergunning krijgen. Daarnaast is er voor dezelfde auto's een relatief aantrekkelijke sloopregeling.
Dus als bezoeker heb je nergens last van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2015 08:26 #1418009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BPM
Het absoluut grote voordeel voor de Nederlandse overheid van het weren van oude auto's, is vast en zeker mede ingegeven door de BTW en BPM inkomsten op nieuwe auto's.
Zo lang mogelijk blijven rijden met pnze bakstenen loont dus prima als je ook je eigen portemonnaie in de gaten wilt blijven houden.
Trouwens: hoeveel energie (=CO2) kost het om een nieuwe auto te maken, deze te transporteren naar het land waar die uiteindelijk gebrukt zal worden en de energie om een oude auto te slopen? Tel dat ook eens op bij de uitstoot tijdens het rijden gedurende de levensduur van de auto...!

Groeten,
Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2015 11:13 #1418170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanvragen voor klassieker 25plus
Dat had ik nog niet gelezen, is ook wel terecht maar geldt het ook voor een LPG klassieker ?.
Deze heeft een nog schonere emissie.
Ik kom ook weinig tot niet met mijn klassiekers in de grote steden, maar kun je dat voor een enkel bezoek aanvragen, of voor een meeting bij het oude Holland Amerika Lijn gebouw oid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2015 22:30 #1418223 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb met mijn...
744 tussenneus van 1991 gewoon een katalysator net als andere schone benzineauto"s
en met LPG is het natuurlijk nog schoner ...maar ja ik kom toch niet in de grote steden,maar een meeting met meerdere (semi)klassiekerbezitters ben ik wel voor.

744 1991 aut. met kat olivegreen met rudigervelgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2015 22:34 #1419781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euro-norm
Waar is te vinden aan welke Euro-norm onze Volvo's voldoen?

Een 740 met katalysator en lambasonde zou toch minimaal Euro1 zijn?

Als Rotterdammer is deze milieuzone weldegelijk een probleem. Na de 740 diesel uit 1986 (helaas gesloopt) en Toyota Landcruiser 1986 (export naar Afrika) wordt het ook onmogelijk gemaakt om met een schone benzine Volvo 740 uit 1990 (hobbymatig, < 1200 km per jaar) te rijden.. :-(

Ik heb ergens gelezen dat er een uitzondering op de datum eerste toelating (DET) wordt gemaakt voor auto's die wel voldoen aan Euro1 en dit kunnen aantonen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC