Milieuzone Rotterdam voor benzineauto's voor 1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2015 01:38 #1423886
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een rekensommetje
Jeroen schreef: ....:Even een rekensommetje: In benzine zit 2370 gram CO2 per liter. Dat gedeeld door 5.5 is een uitstoot van... pak m beet... 430 gram CO2! Per kilometer is dat he."..
Nog een rekensommetje..
Een gemiddeld huishouden gebruikt ongeveer 3500ltr stookolie (das gewone diesel, maar dan rode) per jaar. OK, woon in Belgie en daar stookt men veelal diesel olie. Maakt niet zoveel uit, omgerekend naar gas verschilllen de verstookte kalorieen niet veel in vergelijk met aardgas. Nu, 3500liter diesel / huisbrandolie staat met een diesel auto gelijk aan ongeveer 52.000 gereden km per jaar, gerekend dat een diesel auto diesel 1:15 rijdt. Tegenwoordig aan de krappe kant. Gemiddeld rijdt een auto in NL 12000km per jaar,., reken EVEN uit hoeveel ZOVEEL MEER "vervuilend" een huishouden is in vergelijk met een auto.. Ze moeten de huizen dus weren of slopen uit de stad omdat die veel vervuilen. Niet de auto's
weg met die huizen uit de stad! En er wordt maar bijgebouwd in de in en rond de stad.... "De vervuiler betaalt" was het motto.... Nou........ dat valt te bezien! .
Nog een rekensommetje..
Een gemiddeld huishouden gebruikt ongeveer 3500ltr stookolie (das gewone diesel, maar dan rode) per jaar. OK, woon in Belgie en daar stookt men veelal diesel olie. Maakt niet zoveel uit, omgerekend naar gas verschilllen de verstookte kalorieen niet veel in vergelijk met aardgas. Nu, 3500liter diesel / huisbrandolie staat met een diesel auto gelijk aan ongeveer 52.000 gereden km per jaar, gerekend dat een diesel auto diesel 1:15 rijdt. Tegenwoordig aan de krappe kant. Gemiddeld rijdt een auto in NL 12000km per jaar,., reken EVEN uit hoeveel ZOVEEL MEER "vervuilend" een huishouden is in vergelijk met een auto.. Ze moeten de huizen dus weren of slopen uit de stad omdat die veel vervuilen. Niet de auto's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2015 14:25 #1423892
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das Belgisch..
Stookolie... Das Belgisch...
En België had zulke goede CO2 Cijfers.. Vanwege... kernenergie!
www.demorgen.be/wetenschap/greenpeace-ko...-bijzetten-b1199373/
wat kost het nou echt?
www.pbl.nl/vraag-en-antwoord/hoeveel-is-...ederlands-huishouden
Een huis kost dus inderdaad evenveel als een auto aan CO2. Maar in een auto zit je over het algemeen alleen de meeste tijd. En in een huis woon je met (gemiddeld) 2,3 mensen.
Maar zo zie je maar dat je wel veel kunt doen als je de uitstoot van je huis terugbrengt middels bijvoorbeeld zonnepanelen of windenergie (of kernenergie)
Dat plaatst ook het elektrisch rijden in een ander perspectief.
Die CO2 uitstoot gaat denk ik niet significant omlaag als we batterijen gaan vervoeren op wielen, en we doen niets aan de kolencentrales.
Overigens blijft het met een caravan rijden natuurlijk nog smeriger, want je sleept nutteloos iets naar een plek, waar ze die faciliteit (onderdak) al hebben. Tegen een dubbel brandstofverbruik.
Dan is vliegen denk ik nog beter dan dat.
En België had zulke goede CO2 Cijfers.. Vanwege... kernenergie!
www.demorgen.be/wetenschap/greenpeace-ko...-bijzetten-b1199373/
wat kost het nou echt?
www.pbl.nl/vraag-en-antwoord/hoeveel-is-...ederlands-huishouden
Een huis kost dus inderdaad evenveel als een auto aan CO2. Maar in een auto zit je over het algemeen alleen de meeste tijd. En in een huis woon je met (gemiddeld) 2,3 mensen.
Maar zo zie je maar dat je wel veel kunt doen als je de uitstoot van je huis terugbrengt middels bijvoorbeeld zonnepanelen of windenergie (of kernenergie)
Dat plaatst ook het elektrisch rijden in een ander perspectief.
Die CO2 uitstoot gaat denk ik niet significant omlaag als we batterijen gaan vervoeren op wielen, en we doen niets aan de kolencentrales.
Overigens blijft het met een caravan rijden natuurlijk nog smeriger, want je sleept nutteloos iets naar een plek, waar ze die faciliteit (onderdak) al hebben. Tegen een dubbel brandstofverbruik.
Dan is vliegen denk ik nog beter dan dat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2015 15:22 #1423899
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zullen we het anders even
zullen we het anders even over vlees eten hebben? ("De vleesindustrie is verantwoordelijk voor 18% van de wereldwijde uitstoot aan broeikasgassen").
Misschien dat als je aan kan tonen dat je minder vlees eet, je wel in de zone mag rijden?
Zo kunnen we nog wel even doorgaan dus....
Misschien dat als je aan kan tonen dat je minder vlees eet, je wel in de zone mag rijden?
Zo kunnen we nog wel even doorgaan dus....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2015 18:17 #1423905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te zot voor woorden
Stookolie, propaan, aardgas whatever, het kost allemaal een fossiele brandstof om je huis te verwarmen.
Diesel, benzine, LPG, het kost allemaal fossiele brandstof om je te verplaatsen, direct op de brandstof of indirect via elektriciteit.
Ik blijf het van de zotte vinden dat als je een auto hebt die destijds aan de normen voldeed, een type-goedkeuring heeft dus, elk jaar netjes door de keuring heen komt qua uitstoot cq emissienorm dan wel roetmeting, dat je dan geweerd mag worden uit steden omdat je auto te vuil zou zijn.............
Maar een dergelijke auto mag je nog wel importeren.
Kortom, Nederland is steeds krommer aan het worden.
Ik mocht met mijn vorige V70 niet Utrecht in want van 11-2000, dezelfde wagen, uit dezelfde serie, alleen op 2-1-2001 op kenteken gezet mag wel Utrecht in. Kortom, krom gekeken door de politiek, niet naar type en uitstoot maar stomweg een streep op de kalender gezet. We weten tenslotte dat de Volvo's vanaf september voldoen aan de eisen en de normen van het volgende jaar, het is tenslotte al het nieuwe modeljaar.
Diesel, benzine, LPG, het kost allemaal fossiele brandstof om je te verplaatsen, direct op de brandstof of indirect via elektriciteit.
Ik blijf het van de zotte vinden dat als je een auto hebt die destijds aan de normen voldeed, een type-goedkeuring heeft dus, elk jaar netjes door de keuring heen komt qua uitstoot cq emissienorm dan wel roetmeting, dat je dan geweerd mag worden uit steden omdat je auto te vuil zou zijn.............
Maar een dergelijke auto mag je nog wel importeren.
Kortom, Nederland is steeds krommer aan het worden.
Ik mocht met mijn vorige V70 niet Utrecht in want van 11-2000, dezelfde wagen, uit dezelfde serie, alleen op 2-1-2001 op kenteken gezet mag wel Utrecht in. Kortom, krom gekeken door de politiek, niet naar type en uitstoot maar stomweg een streep op de kalender gezet. We weten tenslotte dat de Volvo's vanaf september voldoen aan de eisen en de normen van het volgende jaar, het is tenslotte al het nieuwe modeljaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2015 21:19 #1424039
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 GLE Executive 1988
Kan iemand mij adviseren?
Ik moet regelmatig in R'dam zijn.
bij de RDW is maar heel weinig geregistreerd over mijn auto:
ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=52-HR-LK
Ik moet regelmatig in R'dam zijn.
bij de RDW is maar heel weinig geregistreerd over mijn auto:
ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=52-HR-LK
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2015 22:35 #1424042
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handelsbenaming
@ Ro het staat normaal achter punt Handelsbenaming op de RDW site
Daar staat dan achter het type eventueel de aanduiding U9 of K6- of E2.
Dan kan je voor 1 dag ontheffing aanvragen kost je dan 24.90 mag 12x per jaar , dan zijn ze in eens niet meer milieubelastend ??.
Daar staat dan achter het type eventueel de aanduiding U9 of K6- of E2.
Dan kan je voor 1 dag ontheffing aanvragen kost je dan 24.90 mag 12x per jaar , dan zijn ze in eens niet meer milieubelastend ??.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2015 09:22 #1424044
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een ongelofelijke onzin...
Voor die 24.95 rijdt er dan de hele dag een gemeenteauto met een zuiger achter je aan om de dampen op te vangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2015 14:06 #1424049
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan mag je er gewoon in
Mét die aanduiding U9 of K6- of E2 heb je geen ontheffing nodig.
zonder die aanduiding niet.
Ze zijn dus intussen wel wat aan het schuiven met de normering puur en alleen op datum.
en ook mensen die beroepsmatig hun auto nodig hebben zouden een ontheffing kunnen krijgen
www.gezonderelucht.nl/rotterdammer
Die Soep word dus niet zo heet gegeten blijkbaar
zonder die aanduiding niet.
Ze zijn dus intussen wel wat aan het schuiven met de normering puur en alleen op datum.
en ook mensen die beroepsmatig hun auto nodig hebben zouden een ontheffing kunnen krijgen
www.gezonderelucht.nl/rotterdammer
Die Soep word dus niet zo heet gegeten blijkbaar
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2015 14:06 #1424050
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een 760 GLE Executive van
Een 760 GLE Executive van 1988, met de 123 kW PRV motor. Dat is dus een auto zonder katalysator (af te lezen aan het motorvermogen), en die zal dus geen enkele milieucode hebben. In Duitsland rote plakette, bij ons geen klassificatie.
Misschien kan je in Rotterdam eenmalige ontheffing krijgen als toerist, maar in principe mag je er dus geen milieuzones voor benzine-auto's in (Utrecht mag wel, heeft alleen restricties op diesel).
Misschien kan je in Rotterdam eenmalige ontheffing krijgen als toerist, maar in principe mag je er dus geen milieuzones voor benzine-auto's in (Utrecht mag wel, heeft alleen restricties op diesel).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2015 16:24 #1424054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic k6 is k6-g
Wel goed lezen Jeroen .
Het gat om een K6-G en dus niet alleen de code K6.
Wat de K6-G precies weten ze zelf ook niet bij de gemeente Rotterdam.
Wat is de code K6-G dan wel?
Het gat om een K6-G en dus niet alleen de code K6.
Wat de K6-G precies weten ze zelf ook niet bij de gemeente Rotterdam.
Wat is de code K6-G dan wel?
Moderators: Jerry Stam