Antwoorden aan nieuwelingen de ik niet snap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 17:15 #1411541
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic betaald zoeken
Even los van 'de werking' vind ik verwijzen naar de zoekfunctie prima, maar leer degene dan ook welke zoektermen te gebruiken. Als je nieuw bent, heb je soms geen flauw idee waar en waarop je moet zoeken en dat maakt het erg lastig, zelfs voor de mensen die graag willen.
Puntje b: er zijn ook mensen die geen lid zijn en die belangenloos veel kennis weggeven. Geven en ontvangen lijkt me ruim in balans in dit licht. Er zullen mensen zijn die minder bijdragen en mensen die meer bijdragen. Dat geldt ook voor de betaalde aangeslotenen en qua contributiegeld wordt ook geen onderscheid gemaakt.
Puntje b: er zijn ook mensen die geen lid zijn en die belangenloos veel kennis weggeven. Geven en ontvangen lijkt me ruim in balans in dit licht. Er zullen mensen zijn die minder bijdragen en mensen die meer bijdragen. Dat geldt ook voor de betaalde aangeslotenen en qua contributiegeld wordt ook geen onderscheid gemaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 17:53 #1411542
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tjee
Ik ben het eens met de stelling dat je altijd hulp moet bieden. Via de zoekfunctie kun je natuurlijk veel vinden, maar die werkt niet optimaal en vergt enioe bekendheid hier. Dat mist bij de nieuwelingen. Maar om nou commentaar te geven terwijl je al 9 jaar niet meedoet aan het voortbestaan van de club? Van mij mag het, maar snappen doe ik het niet.
Het commentaar valt tot nu toe nogal mee hè André? Aardige lui hier dus.
Het commentaar valt tot nu toe nogal mee hè André? Aardige lui hier dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 17:57 #1411543
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Noemenswaardig
Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen argumenten gezien waarom niet-leden lid of donateur in wat voor vorm dan ook kunnen/moeten worden. Jammer dat de technische inbreng van niet-leden op dit forum - die vaak ook voor leden heel nuttig is - niet wordt genoemd. Ik denk dat dit forum bestaansrecht heeft dankzij leden en niet-leden, die belangenloos hun expertise willen delen, alsmede ook de niet-leden die hun aandeel leveren aan veelal prettige/leuke/amusante forumdiscussies.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 17:57 #1411544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er komt...
Wel een andere werking van de site als de nieuwe is opgeleverd.
We lopen helaas nog enorm achter met de site.
Echter op zeer korte termijn komt dankzij de inzet van een prima bedrijf, en nog belangrijker de bijdrage van een aantal zeer kundige leden een nieuwe site in de lucht.
Vanaf die tijd gaan we ook een bijdrage vragen na een proefperiode om nog toegang te krijgen op de site.
Alle leden en niet leden zullen hier tijdig over geinformeerd worden.
Dus de eerste aanmelding blijft gratis, maar als niet leden na een periode alsnog toegang willen kunnen ze kiezen tussen een lidmaatschap of een bijdrage om toegang te houden en/of krijgen tot bepaalde technische vraagbakens op de site.
Wordt vervolgd, en site gebruikers worden nog geinformeerd.
We lopen helaas nog enorm achter met de site.
Echter op zeer korte termijn komt dankzij de inzet van een prima bedrijf, en nog belangrijker de bijdrage van een aantal zeer kundige leden een nieuwe site in de lucht.
Vanaf die tijd gaan we ook een bijdrage vragen na een proefperiode om nog toegang te krijgen op de site.
Alle leden en niet leden zullen hier tijdig over geinformeerd worden.
Dus de eerste aanmelding blijft gratis, maar als niet leden na een periode alsnog toegang willen kunnen ze kiezen tussen een lidmaatschap of een bijdrage om toegang te houden en/of krijgen tot bepaalde technische vraagbakens op de site.
Wordt vervolgd, en site gebruikers worden nog geinformeerd.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 20:14 #1411552
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dat lijkt me een goede
Dat lijkt me een goede ontwikkeling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 20:18 #1411553
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lid of geen lid
Ik ben lid ,maar weet eigelijk niet zo goed wat ik er mee aaan moet.
Ik help graag andere mensen met hun V6 vragen,en dat was het wel.
De "club" V6 mensen hier is niet zo groot,en de problemen met de V6 ook niet
Met de Volvo,s na 1988 heb ik ook al niets.
Maar we blijven wel lid tenzij ik het geld voor de lidmaatschap echt kan voor wat anders moet gaan gebruiken.
1 troost,..... de benzine wordt goedkoper !
==========================
Wees gek met de nieuwe "tijdelijke"leden.Het duurt immers even voordat het Volvo virus toeslaat en dan heb je er zo een betalende volvofiel bij .
Goed voor de club en leuk voor de leden .
Ik help graag andere mensen met hun V6 vragen,en dat was het wel.
De "club" V6 mensen hier is niet zo groot,en de problemen met de V6 ook niet
Met de Volvo,s na 1988 heb ik ook al niets.
Maar we blijven wel lid tenzij ik het geld voor de lidmaatschap echt kan voor wat anders moet gaan gebruiken.
1 troost,..... de benzine wordt goedkoper !
Wees gek met de nieuwe "tijdelijke"leden.Het duurt immers even voordat het Volvo virus toeslaat en dan heb je er zo een betalende volvofiel bij .
Goed voor de club en leuk voor de leden .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2014 00:33 #1411558
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's een hoop
'n Avond allemaal,Da's een hoop reactie in een korte tijd! 'Goed' te merken dat het niet allemaal vanzelf gaat en men er ook iets van vindt.Het punt waar ik over struikelde, was dat ik binnen verschillende draadjes de reacties niet snap die alleen maar melden dat je voordelen hebt als je lid bent (let wel: alleen maar melden, niet alleen maar voordeel). Dat lijkt mij te veel op 'Word lid anders geef ik geen antwoord' (dat is mijns inziens namelijk ook wat er op dat moment gebeurt). Ik zou denken dat je daarmee sommige mensen niet-uitnodigt om terug te komen. En dat zou jammer zijn. Het lijkt me gewoon niet slim tegenover nieuwe aanwas van 'de club', da's alles.Als uitstekend voorbeeld van waar ik het hier over heb: zie het draadje Hoe kom ik bij de snelheidsmeter/benzinemeter en handje hulp bij opereren schuifdak van 760GLE Estate uit 1989, waarin ik overigens verwijs naar de zoekfunctie en meld dat deze prima werkt (dat vind ik namelijk echt).Zelf vind ik het niet nodig om alleen mensen met een V-symbooltje te antwoorden en de anderen alleen maar te wijzen op het kunnen verkrijgen van zo'n V-symbooltje; alsof ik ze dan pas antwoord ga geven. Snap ik niet, niet mijn stijl. Afgezien van het feit dat ik zelf (nog) geen betalend lid ben en dus niet eens zelf zo'n symbooltje heb
.Ik ben in de gelukkige positie dat ik het lidmaatschapsgeld kan missen, en buiten dat heb je hier met het resultaat van één tip vaak al de jaarcontributie uitgespaard. Dus daar hoef je het mijns inziens niet voor te laten, en daar laat ik het dus ook niet voor. Mijn reden heb ik lange tijd geleden al eens uiteengezet in het draadje Aan het hek maar niet in de loods. Ter geruststelling en omdat dit draadje daar helemaal niet over gaat: ik heb net het inschrijfformulier ingevuld, misschien ben ik binnenkort wel officieel lid. Dat punt leidt alleen wel af en verandert helemaal niets aan mijn punt dat ik hierboven probeer te maken.Nog even over "Maar om nou commentaar te geven terwijl je al 9 jaar niet meedoet aan het voortbestaan van de club?"; dan hebben we verschillende opvattingen over 'meedoen aan het voortbestaan van de club'. Ik hoop dat men mijn opmerking waar dit draadje mee begint uiteindelijk kan zien als opbouwende tip. Daarnaast bestaat een club, lijkt mij, niet alleen door betalen van contributie maar ook door inhoudelijk bij te dragen aan waar de club voor staat.En om nou te zeggen dat ik aan dat laatste al die negen jaar niets heb bijgedragen...Geen man overboord, wilde het gewoon even kwijt, opbouwend bedoeld. En nu weer lekker van de Volvo's genieten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2014 07:59 #1411563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog even dan...
Beste André, ik heb je bedoeling met het draadje niet zo negatief opgevat hoor, ik snapte de aanleiding best. Ik viel (en val) over het kennelijk genoegen waarmee je aangeeft redenen te hebben om geen lid van deze club te willen zijn. En dat gedurende bijna 9 jaar. Dat had ik meteen zo moeten zeggen, maar ergenis krijgt dan even de bovenhand.
Er kan bij jou een oud meningsverschil aan ten grondslag liggen, maar na zoveel jaren snap ik dat niet meer.
Verder heb ik je bijdragen altijd gewaardeerd op dit forum. Feit is dat we met het geld voor het lidmaatschap meewerken aan het instandhouden van de bakstenen, ook door zo dit forum in de lucht te houden, iets dat nu nog nodiger is dan in het verleden! In dat geld zit het verschil in opvatting dan zeker?
En dan ga ik nu vandaag inderdaad weer proberen mijn weigerende 940 aan de praat te krijgen!
Er kan bij jou een oud meningsverschil aan ten grondslag liggen, maar na zoveel jaren snap ik dat niet meer.
Verder heb ik je bijdragen altijd gewaardeerd op dit forum. Feit is dat we met het geld voor het lidmaatschap meewerken aan het instandhouden van de bakstenen, ook door zo dit forum in de lucht te houden, iets dat nu nog nodiger is dan in het verleden! In dat geld zit het verschil in opvatting dan zeker?
En dan ga ik nu vandaag inderdaad weer proberen mijn weigerende 940 aan de praat te krijgen!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2014 10:15 #1411571
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vermoedde
Ik vermoedde al, dat het draadje van Jaap een van de belangrijkste aanleidingen was voor dit draadje. Ikzelf heb daar ook iets gezegd over lid worden.
Wat de meesten hier niet weten, omdat dat op het forum niet zichtbaar wordt, is dat ik Jaap al diverse uitgebreide mails heb gestuurd met antwoorden op diverse vragen. Ik denk oprecht, dat hij met een enkel bezoekje aan een sleuteldag in een klap veel meer van zijn zojuist gekochte 760 te weten komt, en heel veel kleine kwaaltjes ter plekke verholpen kunnen worden. Zo heeft het bij mij namelijk ook gewerkt.
Wat de zoekfunctie betreft: op dit forum is dat eerder een kwijtmaak-functie: het is me zelfs nog nooit gelukt er mijn eigen draadjes van enkele dagen oud mee terug te vinden... Ik hoop van harte dat de nieuwe site daar iets werkends voor in de plaats stelt!
Wat de meesten hier niet weten, omdat dat op het forum niet zichtbaar wordt, is dat ik Jaap al diverse uitgebreide mails heb gestuurd met antwoorden op diverse vragen. Ik denk oprecht, dat hij met een enkel bezoekje aan een sleuteldag in een klap veel meer van zijn zojuist gekochte 760 te weten komt, en heel veel kleine kwaaltjes ter plekke verholpen kunnen worden. Zo heeft het bij mij namelijk ook gewerkt.
Wat de zoekfunctie betreft: op dit forum is dat eerder een kwijtmaak-functie: het is me zelfs nog nooit gelukt er mijn eigen draadjes van enkele dagen oud mee terug te vinden... Ik hoop van harte dat de nieuwe site daar iets werkends voor in de plaats stelt!
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2014 10:38 #1411572
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Helder!
Dan had mijn reactie
Helder!
Dan had mijn reactie dus beter kunnen zijn: 'Kom naar een sleuteldag en kom sleutelen, en besluit dan of je lid wilt worden of niet'.
Daar heb ik geen enkel bezwaar tegen. Zien is geloven.
Dan had mijn reactie dus beter kunnen zijn: 'Kom naar een sleuteldag en kom sleutelen, en besluit dan of je lid wilt worden of niet'.
Daar heb ik geen enkel bezwaar tegen. Zien is geloven.
Moderators: Jerry Stam