Antwoorden aan nieuwelingen de ik niet snap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 14:51 #1102298
door V700 register
Antwoorden aan nieuwelingen de ik niet snap is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Waarschijnlijk gaat dit draadje uit de hand lopen en dan mag het verwijderd worden, maar ik wil even iets kwijt dat me best wel dwars begint te zitten.
Ik zie op het forum de laatste tijd veel draadjes van niet-leden die, zo lijkt het bij bijna al die draadjes, net een Volvo hebben gekocht en zich wat zaken afvragen. Gaat vaak over onderhoud en vragen als "Ik heb 'm net; hoe zit dit of dat?", "Waar kan ik ... vinden?", "Met wel soort vloeistoffen...?". Goeie vragen en welkom op het forum zou ik zeggen.Wat schets mijn verbazing en voedt inmiddels behoorlijk mijn irritatie, als ik dan antwoorden zie die in het kort neerkomen op "Lid worden en kom langs op sleuteldagen". Als enige reactie. Van leden van de vereniging hier. Huh???
Ik zou zeggen: "Welkom op het forum! Leuk dat je een Volvo rijdt, doen wij ook! [dan basis-antwoord op de vraag] en als je lid wordt, is er nog vééééél meer info te vinden, en kun je op de oer-gezellige sleuteldagen kennis uitwisselen, sleutelen, broodjes eten, hartstikke nuttig, gezellig en leuk! Doen hoor!".Leden werven gaat volgens mij door niet alleen maar te zeggen dat ze lid kunnen worden en daar voordeel aan te hebben, maar ook door ze al te betrekken bij de vereniging en ze enthousiast te maken om nóg een vraag te stellen. Niet vragen of ze een toegangspasje hebben om een volgende vraag te mogen stellen, maar uitnodigen aan tafel. "Melk en suiker?"
Hartelijke groeten van een al bijna negen jaar 'overtuigd' niet-lid. Wie weet word ik wel lid ter ere van een jubileum-lidmaatschapstijd
Waarschijnlijk gaat dit draadje uit de hand lopen en dan mag het verwijderd worden, maar ik wil even iets kwijt dat me best wel dwars begint te zitten.
Ik zie op het forum de laatste tijd veel draadjes van niet-leden die, zo lijkt het bij bijna al die draadjes, net een Volvo hebben gekocht en zich wat zaken afvragen. Gaat vaak over onderhoud en vragen als "Ik heb 'm net; hoe zit dit of dat?", "Waar kan ik ... vinden?", "Met wel soort vloeistoffen...?". Goeie vragen en welkom op het forum zou ik zeggen.Wat schets mijn verbazing en voedt inmiddels behoorlijk mijn irritatie, als ik dan antwoorden zie die in het kort neerkomen op "Lid worden en kom langs op sleuteldagen". Als enige reactie. Van leden van de vereniging hier. Huh???
Ik zou zeggen: "Welkom op het forum! Leuk dat je een Volvo rijdt, doen wij ook! [dan basis-antwoord op de vraag] en als je lid wordt, is er nog vééééél meer info te vinden, en kun je op de oer-gezellige sleuteldagen kennis uitwisselen, sleutelen, broodjes eten, hartstikke nuttig, gezellig en leuk! Doen hoor!".Leden werven gaat volgens mij door niet alleen maar te zeggen dat ze lid kunnen worden en daar voordeel aan te hebben, maar ook door ze al te betrekken bij de vereniging en ze enthousiast te maken om nóg een vraag te stellen. Niet vragen of ze een toegangspasje hebben om een volgende vraag te mogen stellen, maar uitnodigen aan tafel. "Melk en suiker?"
Hartelijke groeten van een al bijna negen jaar 'overtuigd' niet-lid. Wie weet word ik wel lid ter ere van een jubileum-lidmaatschapstijd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 15:04 #1411524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic erger
Troost je, het kan nog veel erger. Er zijn fora waar men als standaard antwoord geeft: "gebruik de zoekfunctie...."
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 15:07 #1411527
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Overtuigd "niet lid"
Vanwaar deze overtuiging?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 15:23 #1411530
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoekfunctie
Refereren naar de zoekfunctie is zo gek nog niet. Ik kom op een ander forum waar men dit vaker zegt. Ik kom daar al een tijdje en zoek eerst. Als ik er dan niet uit kom stel ik mijn vraag in een nieuwe discussie, waarbij ik vermeld dat ik gezocht heb maar het niet kon vinden. Tis even wennen maar dan gaat het ook prima. Dat gaat over elektronica, wellicht is dat onderwerp toch wat gevoeliger voor veel dezelfde beginnersvragen. Elke keer dezelfde (simpele) vraag beantwoorden begint ook een beetje te vervelen op een gegeven moment.Met de huidige site werkt de zoekfunctie echter niet zo lekker als je niet precies weet waar je op moet zoeken. Dat weerhoudt me er van om naar de zoekfunctie te verwijzen voor de allerduidelijkste vragen. Met wat ervaring op de site komt dat wel. En wellicht wordt dat ook weer beter met de upgrade.Misschien komt ook wel door een subtiele verandering van de samenstelling van de vereniging. Verhoudingsgewijs langzaam meer mensen die het leuk vinden lid van de vereniging te zijn en een Volvo 700-serie als young/oldtimer te rijden en minder mensen die meer om praktische redenen voor dit model gekozen hebben en minder voor de vereniging. Voor die eerste groep is het verenigingsgevoel en de sleuteldagen wellicht belangrijker waardoor dat genoemd wordt (om nieuwelingen daar ook voor uit te nodigen/in te betrekken)? Persoonlijk heb ik ook wat minder met een/het verenigingsgevoel (ongeacht de vereniging). Dat is ook één van de redenen waarom ik niet-lid ben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 15:25 #1411531
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koudwatervrees...
Hoi Dree,
Helemaal mee eens, hoor! Maar zou er ook niet een gedachte zijn van "daar is weer zo'n gelukzoeker"... ? Alles 'halen' en niets brengen?
Ik heb dat bij andere fora, o.a. bij mijn fotografie, ook wel gemerkt..
Ow... moet je lid worden, dan? Kost dat?...
En vervolgens wordt het stil..
Ik heb de stap hier wel genomen.
De ballen verstand ( nou ja, een heeeeeel klein beetje) van zo'n auto. Maar ik ben lid geworden van deze club omdat de auto mij aanspreekt, zijn/haar reputatie bekend is, ik hem/haar ( ben er nog niet uit..
) behoorlijk zal inzetten ( ca. 55.000 per jaar) en het ook een beetje als 'way of life' ben gaan zien. Niks meer nieuwe lease auto... gewoon met een vorst voor komen rijden. En hoewel ik de auto pas een week heb, heb ik er ook al hele leuke reactie's op gekregen...
Gewoon genieten van de auto, het kaf zich van de koren laten scheiden en rest gaat vanzelf...
Helemaal mee eens, hoor! Maar zou er ook niet een gedachte zijn van "daar is weer zo'n gelukzoeker"... ? Alles 'halen' en niets brengen?
Ik heb dat bij andere fora, o.a. bij mijn fotografie, ook wel gemerkt..
Ow... moet je lid worden, dan? Kost dat?...
En vervolgens wordt het stil..
Ik heb de stap hier wel genomen.
De ballen verstand ( nou ja, een heeeeeel klein beetje) van zo'n auto. Maar ik ben lid geworden van deze club omdat de auto mij aanspreekt, zijn/haar reputatie bekend is, ik hem/haar ( ben er nog niet uit..
Gewoon genieten van de auto, het kaf zich van de koren laten scheiden en rest gaat vanzelf...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 15:27 #1411532
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VB
Doe eens voorbeelden? Mijn ervaring is anders namelijk.
Verwijzen naar de zoekfunctie is zo gek nog niet inderdaad. Of een linkje naar de technische pagina.
Maar dat is wat Henk ook al zegt ..
Verwijzen naar de zoekfunctie is zo gek nog niet inderdaad. Of een linkje naar de technische pagina.
Maar dat is wat Henk ook al zegt ..
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 15:29 #1411533
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Tja.
Andre,
het is tweeledig. Ook ik ben voor een open vereniging voor wat betreft het kennismaken en als vereniging laten zien waar je voor staat. En kun je op die manier mensen over de streep trekken om lid te worden.
Maar is het dan ook niet fair dat je, als je regelmatig van de kennis hier en andere voorzieningen gebruik maakt, lid wordt? Tenslotte draait de vereniging op vele liefhebbers die belangeloos tijd en geld in de vereniging steken en diverse faciliteiten waar je als niet-lid van profiteert, worden gefinancierd door de contributie die door de leden worden opgebracht. Zonder dat geld zou bijvoorbeeld dit forum er niet zijn. Sleuteldagen komen tot stand doordat diverse mensen binnen de vereniging goede banden met diverse garagebedrijven hebben. Daar zijn we te gast uit good-will. Voor het geld kunnen ze de tent beter dichthouden.
Maar we leven natuurlijk in een vrij land. Wel intrigeert mij ook waarom je niet-lid uit principe bent. Maar (en nu spreek ik op persoonlijke titel) ik vind het niet meer dan sportief dat als je profiteert van de zaken die een vereniging biedt, je dan ook lid wordt waardoor de vereniging kan groeien en daarmee nog meer zaken voor haar leden voor elkaar kan krijgen. Nog los van het feit dat het leuk is om zoveel mogelijk gelijkgestemden bij elkaar te hebben.
Groeten, Jan.
het is tweeledig. Ook ik ben voor een open vereniging voor wat betreft het kennismaken en als vereniging laten zien waar je voor staat. En kun je op die manier mensen over de streep trekken om lid te worden.
Maar is het dan ook niet fair dat je, als je regelmatig van de kennis hier en andere voorzieningen gebruik maakt, lid wordt? Tenslotte draait de vereniging op vele liefhebbers die belangeloos tijd en geld in de vereniging steken en diverse faciliteiten waar je als niet-lid van profiteert, worden gefinancierd door de contributie die door de leden worden opgebracht. Zonder dat geld zou bijvoorbeeld dit forum er niet zijn. Sleuteldagen komen tot stand doordat diverse mensen binnen de vereniging goede banden met diverse garagebedrijven hebben. Daar zijn we te gast uit good-will. Voor het geld kunnen ze de tent beter dichthouden.
Maar we leven natuurlijk in een vrij land. Wel intrigeert mij ook waarom je niet-lid uit principe bent. Maar (en nu spreek ik op persoonlijke titel) ik vind het niet meer dan sportief dat als je profiteert van de zaken die een vereniging biedt, je dan ook lid wordt waardoor de vereniging kan groeien en daarmee nog meer zaken voor haar leden voor elkaar kan krijgen. Nog los van het feit dat het leuk is om zoveel mogelijk gelijkgestemden bij elkaar te hebben.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 15:41 #1411536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je zou kunnen zeggen dat je als sitegebruiker ook een bijdrage kunt leveren aan de community. Door vragen te beantwoorden, een informatiepagina te schrijven. Of een verenigingslid te helpen
Misschien is een donatie knop iets. Of een soort site-lidmaatschap met meer rechten op de site tegen een gereduceerd tarief maar zonder de andere verenigingspluspunten. Voor die elektronica site die ik eerder noemde heb ik een donatie gedaan van € 10 voor een jaar, die site wordt ook vrijwillig door een team in de lucht gehouden (met minimale advertenties, die je na een donatie niet meer ziet). Bij de 700 vereniging is de enige optie een lidmaatschap van bijna 5 tientjes. Voor alleen extra toegang op de site vind ik dat teveel. Sleuteldagen en andere evenementen bezoek ik niet. Geen tijd voor/past niet in de agenda. Ik zou de site jaarlijks wel voor € 10/15 willen ondersteunen. Maar we dwalen af geloof ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 15:50 #1411537
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee Henk precies goed.
Als
Nee Henk precies goed.
Als je geen verenogongs gebeuren wil is het gewoon netjes/eerlijk of wat dan ook om een kleine bijdrage voor het forum te doen, maar, en hier maak ik geen vrienden mee, zijn er een heleboel die denken leuk zo'n forum, kost niks en ik vind het allemaal best. Zelf ben ik wel lid, was ik ook van het Volvo480register en de Volvo300vereniging en vooral de sleuteldagen spraken mij zeer aan. Zeker dat zo'n garage zijn werkplaats beschikbaar stelt en dat je gewoon een boel kan leren en weer andere mensen leert kennen.
Als je geen verenogongs gebeuren wil is het gewoon netjes/eerlijk of wat dan ook om een kleine bijdrage voor het forum te doen, maar, en hier maak ik geen vrienden mee, zijn er een heleboel die denken leuk zo'n forum, kost niks en ik vind het allemaal best. Zelf ben ik wel lid, was ik ook van het Volvo480register en de Volvo300vereniging en vooral de sleuteldagen spraken mij zeer aan. Zeker dat zo'n garage zijn werkplaats beschikbaar stelt en dat je gewoon een boel kan leren en weer andere mensen leert kennen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-10-2014 16:51 #1411540
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zo gek hoor Gerrit!
Is al vaker geopperd om het technisch gedeelte te ontsluiten voor betalende forum-leden, die dus geen Faktor 700 krijgen en niet mogen sleutelen op sleuteldagen. Koffie mag dan weer wel en volgens mij eet ook wel eens een niet lid een stukkie koek of een broodje 
Toch is het zinnig om mensen
a) te wijzen op de zoekfunctie: Dan leer je het meest en de meeste beginnersvragen zijn al beantwoord
b) een forum in de lucht houden kost veel tijd (meestal vrijwilligers) en geld. Het is natuurlijk wel een beetje raar dat iemand binnenvalt en dezelfde info krijgt als iemand die er jaren aan heeft bijgedragen qua geld en kennis (Met zinnige technische dingen dan!)
Kortom, een uurtje garage kost meer dan een jaar club-lid!
Toch is het zinnig om mensen
a) te wijzen op de zoekfunctie: Dan leer je het meest en de meeste beginnersvragen zijn al beantwoord
b) een forum in de lucht houden kost veel tijd (meestal vrijwilligers) en geld. Het is natuurlijk wel een beetje raar dat iemand binnenvalt en dezelfde info krijgt als iemand die er jaren aan heeft bijgedragen qua geld en kennis (Met zinnige technische dingen dan!)
Kortom, een uurtje garage kost meer dan een jaar club-lid!
Moderators: Jerry Stam