moet de gebruiker mee betalen. ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2013 12:50 #1388205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

oudevolvo schreef : Op zich zou ik er best wel wat voor willen betalen om het forum mede mogelijk te maken. Maar dan verwacht ik ook wel kwaliteit. In mijn ogen piept en kraakt de techniek van het huidige forum van ouderdom.

Inderdaad, dan moet er wel een fastsoendelijk leesbaar forum zijn! Zeker weten dat hier niemand voor gaat betalen, 10 euro is al veel te duur ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2013 13:31 #1388210 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re............

henk 940LPT schreef :

ldoensen schreef : Verder vindt ik het een beetje sneu dat sommige mensen doen of ze niet gemist kunnen worden omdat hun geweldige kennis verloren zou gaan als ze niet meer op dit forum hun kennis zouden delen(als er betaald zou moeten worden).....de arrogantie

.

Als je hiermee op mij doelt. Ik ben helemaal niet onmisbaar voor de site. Dat heb ik ook niet geschreven. Dus waar je dit vandaan haalt begrijp ik niet.

Nee Henk, dat begrijp je niet omdat ik jou ook niet bedoel!Er wordt door verschillende mensen wel eens geroepen(als er leden dreigen op te stappen) dat dat een 'drama' is voor de kennis die met die personen verdwijnen als ze opstappen.....DAT bedoel ik. En ook werd er dan geroepen dat 'we' desnoods maar de contributie cadeau moeten doen voor zo iemand... 
En dat er niemand te vinden is om de techniek te onderhouden van dit forum(ikzelf kan dat ook niet, ben al blij dat ik af en toe iets kan posten) dat zegt misschien ook wel iets..omdat je voor Drupal waarschijnlijk niet uit de voeten kunt met phpbb kennis(ik weet het niet maar het zou zo maar kunnen).Dat Drupal nòg steeds verdedigt wordt in dit topic is ook al weer zo'n signaal(als je wensen hebt laat maar horen mits het met drupal is)Het zal zo nog wel een paar jaar doorgaan...
Dat mensen de contributie te duur vinden voor een lidmaatschap(omgerekend nog geen euro per week) vind ik wel raar máár ieder zijn keuze.Ik denk ook niet dat het ten goede komt om het forum te voorzien van een prijs want dan jaag je iedereen naar de andere forums(die ook nog eens gebruiksvriendelijker zijn en overzichtelijker...
Helaas heb ik meer verstand van auto's dus vwb het forum kan ik geen bijdrage leveren.
Zo, ik moet weer aan het werk vd baas, genoeg getypt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2013 17:16 #1388225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drupal rules (oh nee)

ldoensen schreef : Dat Drupal nòg steeds verdedigt wordt in dit topic is ook al weer zo'n signaal(als je wensen hebt laat maar horen mits het met drupal is)

Waar lees je dat dan?

Ik schreef : Zouden we de kennis en mankracht hebben om deze naar een nieuwe versie van Drupal te upgraden dan zou het merendeel van de technische klachten verholpen zijn, net zo goed als met overstappen naar een ander nieuwer systeem wat ook weer nadelen (migratieproblemen) met zich meebrengt.
Het probleem is het out-of-date zijn, niet het soort software.

Dat wil dus niet zeggen dat ik de Drupal religie aanhang. De site draait nu op op Drupal. Die keuze is voor mijn tijd gemaakt, dus we doen het ermee. De versie die we nu draaien is uit de tijd, klachten daarover zijn terecht. Voor de toekomst willen we graag een goed functionerende site zoals we in <a href="/node/47698" target="_blank">dit topic</a> besproken hebben. Wie ons daaraan kan helpen wordt met open armen ontvangen. Wat voor software er dan uiteindelijk onder hangt boeit me totaal niet, als het maar werkt. Volgens mij denken de paar overige leden van het zittende webteam er precies zo over.
Nog even een meer on-topic opmerking:
Wat staat er boven de site?
"Volvo 700 Vereniging - Jouw ontmoetingsplaats voor je mede Volvo 700/900/S90/V90 serie liefhebbers"
Dat is wat de site m.i. moet doen: Baksteen-liefhebbers bij elkaar brengen, niet alleen verenigingsleden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2013 18:38 #1388228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Betalen
Dat je voor exclusieve ledendingetjes (zoals sleuteldagen en een clubblad) moet betalen is mij volkomen logisch.
Maar voor een forum? Nee, mij niet gezien :) Ik ben zelf moderator/admin op een grote site voor een bepaald type oldtimer bromfietsen. Wij hebben er voor gekozen om alles gratis beschikbaar te stellen op de site (ook veel exclusieve informatie die we in het verleden zelf verzameld hebben). We hebben zelf een aantal kleine sponsoren, daarmee betalen we de hosting. Plus dat we van enkele leden VRIJWILLIG soms een bijdrage krijgen om de site draaiende te houden. Leden laten betalen voor ons forum is bij ons nog nooit opgekomen, en zullen we ook nooit doen. je sluit daarmee te veel mensen buiten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2013 19:16 #1388233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja..

Dat mensen de contributie te duur vinden voor een lidmaatschap(omgerekend nog geen euro per week) vind ik wel raar máár ieder zijn keuze.

er zijn ook nog andere redenen hoor....
Ik schrijf en lees regelmatig op zo'n 16 forums, dat doe ik omdat ik mijn eigen ligfietsen, kachels, auto's, instrumentenmakersdraaibank van 50 jaar oud en aanverwante gereedschappen, een Briggs en Stratton aggregaat van dik 30 jaar, een Volvo Penta buitenboordmotor van 40 jaar oud, profi espressoapparaten, 3D printers, cnc machines, werkplaatsgereedschappen, (veld)smidse, zelf bouw en/f reviseer en onderhoud. Ik geef kookles, trommelbouw en leerbewerkings workshops, ik heb alleen maar originele software, muziek en dvd's, waarvan de laatste bijna 1000, en ben ook nog lid van van twee Local Exchange Trading Systems, bestuurslid van twee stichtingen en waarschijnlijk straks de derde, aktief op het ecologieforum meewerk aan forumdagen en het bouwen van kachels en leemmuren.
Daarnaast heb ik nog een andere hobby: een 40 urige werkweek bij een baas waar ik ook nog eens 55-80.000 kilometer per jaar moet rijden om er te komen, in een 740 uiteraard, die er daarom ook uit ziet als een beest, (lees werkpaard) en waar ik dan op de VKB van moet horen dat "ik" het rijden in zo'n koninklijke wagen toch niet waard ben....  waarvan ik er ook al een paar jaar een 86er in opslag heb staan en 1 als donor.
Ik zie deze discussies iedere keer weer voorbij komen, stop er gewoon mee. Er zijn veel teveel redenen waarom mensen de dingen doen die ze doen. Heb je geld nodig? Vraag er gewoon om. Sta er dan ook niet verbaasd van te kijken dat de mensen met de meeste praatjes opeens niet thuis zijn, accepteer dat, slik die drol gewoon door en ga gezellig met elkaar om. Het is nog steeds je buurman, medeforumlid of broer...Regel een tombola of zoals we dat jaren geleden zo gezellig met elkaar deden: sloopauto kopen, gezamelijk slopen en de onderdelen onder elkaar verdelen. Doe het nu een paar keer om de kas te spekken, voila...Ik heb al een paar keer onderdelen weggegeven en ze ook nog gemonteerd, voor niets, omdat de ander , die ook regelmatig hier te vinden is, er gewoon de stuivers niet voor heeft. Je ziet het niet aan de auto die hij (zij) met liefde koestert, maar wel aan hun kleding, het eten dat op tafel wordt gezet en de dankbaarheid dat je het hun niet kwalijk neemt.
Heeft geen zier met arrogantie te maken, ik ben al blij dat ik even tijd heb om mijn hart te luchten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2013 09:33 #1388275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat nu
Hej Hej Harm,
Kom je een beetje aandacht te kort?
Hoe lang heb jij niet onbetaald hier rondt gehangen?
Hej da

• Fred Schukkink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2013 13:28 #1388280 door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Hallo allemaal, Ik ben al
Hallo allemaal,
Ik ben al enige tijd gebruiker van jullie forum.
Lees graag de columns van het forum en als ik er kennis van heb deel ik deze graag met jullie.
Het lidmaatschap is voor mij geen optie, tijd voor sleuteldagen is er voor mij amper of niet, maar dat terzijde.
Ik wil best bijdragen geen probleem maar een vol lidmaatschap wordt me ff te duur.
Heb 2 volvo's die ik met een sloper aan de praat houd, tot nu toe met succes.
Helaas net werkloos dus das een stuk minder en dat besteed ik liever thuis.
Het Tientje per jaar vind ik geen slecht idee, kan eventueel geïnvesteerd worden in de site, die daardoor beter wordt.
Jammer dat er zo'n ophef over bestaat, de site is nu open voor gebruik.
Doe een stemming over kostendeling zou ik zeggen, dan weet je meteen waar iedereen staat.
Mvg. Fred Schukkink

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2013 23:28 #1388322 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Betalen voor het forum
Betalen voor het forum betekend een langzame ondergang van de V700 vereniging. Ik heb dit al een paar keer eerder gezien, zijn allen dood gebloed.
Als dit nu een wereld site zou zijn, ja, maar niet voor een clubje als deze. De info hier op de site is ook elders in heb buitenland te vinden, soms zelfs nog beter. Hier op het forum staat een groot deel info van niet-leden welk zeker een toegevoegde waarde heeft, kwalitatief verhogend.

Het enige wat mijns inziens echt verbeterd moet worden hier is het mogelijk maken om de op de site in te schrijven als lid. Dit heeft mij een geruime tijd vertraagt, heb nl geen printer en scanner. Wanneer dit zo complex is blijft er een barricade voor potentiele nieuwe leden. Impulsief lid worden zit er nu niet in.

In eerste instantie toen ik dit draadje las dacht ik "is dit nu de v700v anno 2013? Gaat er niet echt bepaald op vooruit", maar na de vele reacties ben gerust gesteld dat de meesten er ongeveer net zo over denken als ik.

Daarbij, wie wil er nu betalen voor een forum met onderwerpen als deze, gezichtboekdiscussie, of onderlinge verwijten/kleutergedrag (zoals vandaag weer in een ander topic)... Daar is facebook misschien goed voor maar niet echt een visitekaartje voor de V700v.
Gelukkig komt dit niet al te vaak voor maar iedere keer als dit gebeurt dan is dit v700v site vervuiling, zonder enig toegevoegde waarde.

Die site software? Ja, kan beter, maat ik kan zo 500 andere zaken benoemen die ik veel belangrijker vindt in het leven.
Maar dit alles is mijn mening en hoeft natuurlijk niet de mening van een ander te zijn...

Grtz, Daniel

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 00:11 #1388325 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Open laten.
Naar mijn mening zou het een kapitale fout zijn om van dit forum een besloten forum te maken. Het is ons ( lees V700v) contact met de buitenwereld en op deze manier zijn er al velen lid van onze vereniging geworden.
Ik lees met verwondering de discussie over geld. Geld is nimmer een punt geweest om met Drupal door te gaan. Op verzoek van alle voorgaande webmasters is destijds besloten om hier mee door te gaan. In mijn periode als voorzitter heb ik steeds bij het maken van de jaarbegroting gevraagd of er niet meer geld naar de website moest. Ondanks dat ik een redelijke digibeet ben, zag en zie ik heel duidelijk dat dit medium het belangrijkste item voor onze vereniging is om zich naar buiten toe te profileren en daarmee ook voor vers bloed zorgt. Alleen zo kunnen we de vereniging voor de toekomst zeker stellen.
Daarom pleit ik met klem om het open karakter van dit forum te handhaven. Geld kan en mag geen rol spelen. We zijn geen rijke vereniging maar wel eentje die een gezonde financiële positie heeft en een vereniging die best wat extra's kan missen om de website up to date te maken of zelfs met heel andere software te gaan werken.
Grootste probleem is de mankracht. En zijn er in onze gelederen geen mensen die de website kunnen beheren, dan moeten we het maar uitbesteden. Desnoods met een kleine contributieverhoging. Maar kom op, er zijn onder circa 700 V700-leden toch wel een paar mensen die wat tijd kunnen missen om onze website ( al dan niet Drupal) draaiende te houden?
Dus meld je a.u.b. aan bij het bestuur en laten we er met elkaar weer een goede website van maken. Tenslotte kan het bestuur dat niet alleen en maken we met z'n allen de vereniging.
En tenslotte kan ik mij volledig bij Jeroen's betoog aansluiten. In de ruim 13 jaar dat ik lid van deze vereniging ben, heb ik vele leuke en interessante mensen ontmoet en hebben deze mijn leven verrijkt. Zonder de vereniging had ik dat toch maar mooi gemist.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2013 07:53 #1388343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd of kennis
@ Jan,

Ik ben systeembeheerder, maar een website onderhouden of ombouwen is echt iets heel anders. Kan mij goed voorstellen dat het voor mensen meer een gebrek aan kennis is dan puur tijd.

Verder moet de website zeker de trekker blijven voor nieuwe leden.

Moderators: Jerry Stam