moet de gebruiker mee betalen. ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ook als er voor andere forumsoftware gekozen zou worden, dan nog hebben we iemand nodig die het erop zet en het onderhoud. En die is er op het moment niet.
Ik weet best wie de raddraaiers cq opruiers zijn, maar ik wil van jullie horen over wie jullie het hebben en wat die gedaan hebben.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
De één betaald wel, de ander niet.
Ik betaal wel, krijg ook de factor 700, maar doe voor de rest niks. Behalve op het forum een beetje onzin spuien.
Als je boel dicht gooit voor niet betalende bezoekers, bloed de boel dood. Dat snap ik ook nog wel.
Maar er zijn er die, ooit lid geweest, stoppen met betalen, vrolijk blijven hangen.............
Ja het is zo makkelijk, als je een probleem hebt, post het hier, binnen een paar uur heb je de oplossing.
Drup all; of hoe heet dat, ik heb er geen problemen mee.
Raddraaiers; misschien ben ik er zelf wel één..........
NB; ik rij een 945 omdat ik het leuk vindt, en geloof dat het één van de laatste kwaliteits auto's die gemaakt zijn, die je met een hamer en een nijptang kan repareren.
Goedkoop? echt niet, een 700/900 rijden kost meer als een nieuwe.............
Dus wat maakt die paar knaken aan lidmaatschap dan uit..(kan nog leuk en vermakelijk zijn ook)
Resumé, vlak-over-ké; Leden; reageer gewoon niet op vragen van (ex-)leden. er wordt nl een probleem ge goegled, komen hier terecht....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je hiermee op mij doelt. Ik ben helemaal niet onmisbaar voor de site. Dat heb ik ook niet geschreven. Dus waar je dit vandaan haalt begrijp ik niet. Alle kennis staat wel op de site (waar ik ook een bescheiden bijdrage aan heb geleverd met een paar informatie pagina's en foto's). Het beeld van de gemiddelde sitegebruiker neigt een beetje naar iemand die alleen een discussie plaatst als hij/zij een probleem, wacht tot de leden een oplossing aandragen en verder niets bijdraagt. Mi is dat beeld te ongenuanceerd. Er zijn ook niet-leden die anderen proberen te helpen (lid of niet-lid) en zelf vrijwel nooit een discussie starten met een probleem. Ik denk dat Piet en Wytze wel (deels) gelijk hebben. Als je de V700 site alleen betaald maakt gaan niet-leden wellicht uitwijken naar andere Volvo sites. Niet bevorderlijk voor de aanwas en compensatie voor de leden die zich ook weer uitschrijven.ldoensen schreef : Verder vindt ik het een beetje sneu dat sommige mensen doen of ze niet gemist kunnen worden omdat hun geweldige kennis verloren zou gaan als ze niet meer op dit forum hun kennis zouden delen(als er betaald zou moeten worden).....de arrogantie
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als dat geld zou gaan kosten? Ach er zijn (Volvo) forums genoeg, ga ik daar toch kijken?
Buiten dat, ik probeer toch met regelmaat tips en oplossingen bij problemen aan te dragen, bij de niet-leden zit net zo goed een berg know-how. Dat ben je dan ook kwijt dus de leden gaan al snel ook op andere (die gratis weet je wel) forums kijken voor technische informatie.
Binnen vrij korte tijd zal dan dit forum nauwelijk meer gebruikt worden. Forum weg - gezellegheid weg - binnen no time volvo700vereniging weg.
Lijkt mij niet het jusite pad...
Van de andere kant snap ik de vraag ook wel. Het is een afweging tussen wat een forum kost afgezet tegen wat niet-leden eraan bijdragen. En ik denk dat dat meer een buikgevoel is dan dat je dat werkelijk kunt meten.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Alle bezoekers hier hebben iets met 700/900, net als ik hebben velen onder ons ook kennissen, familie die zeggen wat moet je met zo een oude vierkante bak, dan denken wij ze weten niet beter, soms proberen wij het uit te leggen.
Dat geldt ook voor Drupal, men roept er van alles over, vaak negatief maar men weet bij lange na niet wat er mogelijk is met Drupal. Het zou niet werken met nieuwere versies van Windows, er zijn wel meer zaken die niet deugen in Windows, waaronder Explorer. Ik heb er geen last van hoor, ik draai al jaren Linux en heb geen enkele moeite met Drupal software.
Kijk eens op de volgende site, allemaal voorbeelden van organisaties of instanties die Drupal draaien, zijn die allemaal gek dat ze dat doen of kiezen die misschien wel bewust voor Drupal?
<a href=" drupal.org/case-studies/community "> drupal.org/case-studies/community
Maar om op de oorspronkelijke vraag in dit topic terug te komen, ik zou het niet weten, andere forumsoftware moet volgens mij geen verschil maken. Dat er mensen naar andere Volvo fora uitwijken zou inderdaad een gevolg kunnen zijn.
En ja, zo zie ik ook de Facbook pagina Volvo 700/900 vereniging van Maarten, niemand kan toch ontkennen dt ook daar bijdrages staan die die niet op het forum terecht komen. Ik kan het voordeel voor de vereniging en het forum er niet van inzien.
Er zal wel weer de nodige kritiek op deze bijdrage komen, ik laat het wel weer over mij heenkomen, ik ga daar ook niet op reageren, ik heb hier, op het forum mijn mening verkondigd over het forum.
Punt.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als lid heb je veel meer voordelen dan alleen de site. Ga je het afsluiten door middel van betaling verdwijnt er veel kennis en doelgroep en potentiele leden.
Zie het als een marketingtool om mensen betrokken te houden.
als je ECHT wil meedoen word je lid. Dan kun je sleutelen, en rondrijden en meebeslissen.
ENNNNN.. krijg je de factor 700!
Ik bedoel, alleen dat al is voor mij meer dan voldoende om lid te blijven, naast de gezelligheid van deze club in de off-line modus.
De afgelopen 13,5 jaar heb ik zoveel leuke en aardige mensen ontmoet binnen deze vereniging, die zou ik voor geen goud willen missen. Het klinkt misschien melodramatisch maar mijn leven is er rijker van geworden.
DAT doet het lidmaatschap voor mij. Die site is maar een bijzaak.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het zou toch eeuwig zonde zijn als er geen vereniging meer zou bestaan voor deze prachtige autoos!
Ik heb zelf in het bestuur( secretaris) gezeten van een stamboek voor paarden( Tinkers), en zoveel mensen zoveel meningen. Altijd lastig om het iedereen naar de zin te maken. Over het algemeen zijn fora gratis, wil je aan activiteiten deelnemen en meer privileges hebben, dan moet je lid worden van de club. Ik hoop dat dat ook hier zo blijft.
Groetjes
Anouk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het heel dom zou zijn om het forum als digitaal voorportaal van de vereniging niet gratis te laten zijn. Advertenties idem. Er profiteren vaak genoeg leden van onderdelen aangeboden door niet-leden.
En daar is ook het niet-onderbouwde geroeptoeter 'Drupal is slecht' weer. Ik zal proberen daar een wel-onderbouwd antwoord op te geven: De site, die op een oude versie van Drupal draait, is hard aan een update toe. Zouden we de kennis en mankracht hebben om deze naar een nieuwe versie van Drupal te upgraden dan zou het merendeel van de technische klachten verholpen zijn, net zo goed als met overstappen naar een ander nieuwer systeem wat ook weer nadelen (migratieproblemen) met zich meebrengt.
Het probleem is het out-of-date zijn, niet het soort software. Onder de leden (en moderators) is er kennelijk niemand die het op zich wil of kan nemen om de zaak eens goed op de schop te nemen. M.i. is daarmee het bestuur aan zet om met een plan te komen voor verbetering en zover ik weet zijn ze daar ook mee bezig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er wordt toch al redelijk lang gezocht naar een aantal opvolgers, maar dat is zoals altijd erg moeilijk. Weet hoe het is om eigenlijk dringend te moeten stoppen als vrijwilliger, maar dat dit niet kan omdat er zich niemand meld die het over wil nemen.
er zullen heus dingen beter kunnen aan de site, maar ja...dat kost inmens veel tijd, en dat moet dan maar kunnen nietwaar. Het is altijd vrij makkelijk om dingen te roepen, en er verder zelf niets aan doen. Jammer..
Er komt vast voor veel dingen weer een oplossing, maar zolang het altijd op dezelfde vrijwilligers neerkomt kan dat natuurlijk even duren. Ik zou zeggen ipv roepen ...meedenken en doen....wie weet komt er iemand met een geniaal idee.
Mijn respect voor de mensen die hier de boel draaiende houden tussen alle bedrijven door!
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
octavodia schreef : Ik denk en weet uit ervaring dat het allemaal niet meevalt om een site als deze draaiende te houden, mede omdat het hele gebeuren op vrijwilligers draait die overdag hun baan hebben en in de avonduren ook vaak een gezin of andere verplichtingen. Daarom is het jammer dat mensen soms daar niet bij stilstaan.
Er wordt toch al redelijk lang gezocht naar een aantal opvolgers, maar dat is zoals altijd erg moeilijk. Weet hoe het is om eigenlijk dringend te moeten stoppen als vrijwilliger, maar dat dit niet kan omdat er zich niemand meld die het over wil nemen.
er zullen heus dingen beter kunnen aan de site, maar ja...dat kost inmens veel tijd, en dat moet dan maar kunnen nietwaar. Het is altijd vrij makkelijk om dingen te roepen, en er verder zelf niets aan doen. Jammer..
Er komt vast voor veel dingen weer een oplossing, maar zolang het altijd op dezelfde vrijwilligers neerkomt kan dat natuurlijk even duren. Ik zou zeggen ipv roepen ...meedenken en doen....wie weet komt er iemand met een geniaal idee.
Mijn respect voor de mensen die hier de boel draaiende houden tussen alle bedrijven door!