moet de gebruiker mee betalen. ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 20:21 #1388111 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen lid?
@Henk, jij bent geen lid meer dan?
Wist ik niet trouwens.
Maar, dan zou ik mij voor kunnen stellen, dat als je dan ook niet meer op het forum zou mogen, je toch lid gebleven zou zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 20:26 #1388112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jeetje is er iets gebeurt
jeetje is er iets gebeurt henk lpt.
dat je geen lid en moderator meer bent??
nou ja zal me er niet mee bemoeien maar als ik lid af wordt!!
dan kwam ik ook niet meer op het forum.
lijkt wel op snoepen uit een ander zijn snoeppot.(grapje hoor)
ik blijf erbij profiteren is mee betalen moeten we nu ook met de oldtimers weer dus waarom niet hier.
dirk zegt het juist zoals ik het ook bedoel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 20:37 #1388116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk wel dat de
Ik denk wel dat de raddraaiers wegblijven als ze moeten gaan betalen. Maar verder gaat het erom dat het in de lucht houden van de site flink geld kost en dat dit over de gebruikers verdeeld dient te worden, nu betalen alleen de leden.
Begrijp ook dat er een kennismakingsperiode moet zijn om de mensen de gelegenheid te geven lid te worden. 1 maand is prima lijkt mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 20:41 #1388118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Geen V schildje meer (witte V in blauw vierkantje) bij mijn naam he. Was voor iedereen al zichtbaar per 1.1.2013 (of enkele dagen daarna). Moderator af per 01.08.2012, daar heb ik toen melding van gemaakt in mijn dagboek volgens mij (ik kan als niet-lid niet meer bij mijn dagboek). Toen is mijn moderator schildje (witte M in groen vierkant) ook verdwenenn.T was een combinatie van factoren die me na precies 4 jaar heeft doen besluiten moderator af te zijn. Verandering van werk naar een drukke baan (40+ uur per week), verhuizing van appartementje naar 2/1 kap huis met flinke tuin waren een paar factoren. Tevens was ik het sussen van opstootjes wel een beetje zat geworden en ik merkte dat ik die opstootjes routinematig af ging handelen wat geen recht deed aan de betrokkenen. Overigens "profiteerde" ik de laatste jaren weinig van de voordelen van het lidmaatschap, ik ben bij weinig evenementen geweest. Ik ben (deels) lid gebleven omdat ik vond dat een moderator lid van de vereniging hoort te zijn.
Ik zou alleen om op de site te mogen geen 4 tientjes per jaar gaan betalen. Niet meer op de site zijn zou me veel tijd schelen. Tijd waarin ik veel anderen (lid dan wel niet-lid) probeer te helpen. Ik zit er daarbij wel eens naast en wordt dan gecorrigeerd. Maar ik kan ook vaak tips/goede informatie/foto's terugvinden omdat ik hier al een jaar of 6 rondstruin en redelijk kan onthouden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:20 #1388131 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Discussie
Hallo Volvisti
Zoals Henk al aangegeven heeft, deze discussie is al een paar keer voorbij gekomen.  Conclusie is altijd geweest, dat je ook veel mensen wegjaagt, waar je wat aan hebt.  Zowel qua technische kennis als qua aanbiedingen.
Van de activiteiten van onze vereniging zullen altijd buitenstaanders profiteren.  Ik heb al kennis die ik hier voorbij heb zien komen, gedeelt op Duitse en Zweedse fora.  In ruil daarvoor heb ik ook al redelijk wat kennis opgedaan op die fora.  Kruisbestuiving heet dat.
En of een 7/90(0) nu van een lid of van een niet-lid is, iedere 7/90(0) die op de weg blijft, is er een waarvoor onderdelen verkocht worden.  En hoe meer er daarvan verkocht worden, hoe meer handelaren (en fabrikanten?) daar brood in blijven zien.  Waardoor ze langer onderdelen voor onze auto's zullen aanbieden.  Wat dan weer goed is voor onze eigen auto's.
groetjes
Mathy

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2013 21:21 #1388132 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Betalen als gast?
Om als niet-lid ook een duit in het zakje te doen.
Mijn hobby is vooral het oudere spul en kom daardoor veel op het forum van de Volvo Klassieker Vereniging.
Dit forum is voor mij leuk voor erbij omdat ik ook 940 rij.
Op zich zou ik er best wel wat voor willen betalen om het forum mede mogelijk te maken. Maar dan verwacht ik ook wel kwaliteit. In mijn ogen piept en kraakt de techniek van het huidige forum van ouderdom.
Keerzijde is dat een deel van het succes van het forum ook (bekwame) forumleden zijn. Zitten die voornamelijk onder de betalende leden? Zo ja, dan snel betalen voor forumgebruik invoeren. Zo nee, of nieuwe aanwas nodig? Dan gratis maken.
Vergelijk het met marktplaats. Daar zijn sommige categorieen gratis en sommige betaald. Die hebben elkaar nodig.
Bij de Volvo Klassieker Vereniging is het zelfs zo dat je juist gratis kunt registreren als "forumlid" zonder lid te worden. Het idee hierachter is dat mensen vanzelf aangehaakt raken en dan lid worden.
Voor mij zou betere forum techniek wel een voorwaarde zijn om ervoor te willen betalen. Ik denk dan o.a. aan functies als:
- Mail bij nieuwe reactie op geabonneerd onderwerp
- Direct naar laatste nog niet gelezen forumbijdrages springen vanuit actieve topics

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:24 #1388133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Ben (betalend) lid geweest.
Het is natuurlijk niet zo dat nietleden alleen maar gebruikers zijn en verder niets bijdragen aan dit forum.
Wil best een klein bedrag betalen om gebruik te mogen maken van dit forum maar dan wel enkel en alleen als er eindelijk eens afscheid wordt genomen van drupal. Drupal kan echt niet meer.
Betalen is prima maar dan moet dat geld wel worden geinvesteerd in een fatsoenlijk stuk forumsoftware .....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:25 #1388134 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wordt aan gewerkt
Hallo oudevolvo

Je schreef : Bij de Volvo Klassieker Vereniging is het zelfs zo dat je juist gratis kunt registreren als "forumlid" zonder lid te worden. Het idee hierachter is dat mensen vanzelf aangehaakt raken en dan lid worden.

Da's hier ook zo.
Door omstandigheden is de forumsoftware nog niet up to date.  Er wordt echter naar een oplossing gezocht.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:27 #1388135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moderniseren kost ook geld
Moderniseren is wel een voorwaarde dan inderdaad, maar als er betaald zou worden voor toegang is er hopelijk ook meer geld om dat uit te besteden.

Maar ja, of de niet betalers dan betalen, zou ik niet durven zeggen.

Heb ook wel eens gedacht of een samenwerking met een andere Volvo forum geen idee zou zijn. Krachten bundeling oid?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2013 21:29 #1388136 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Versie
Hallo Ceska

Je schreef : Drupal kan echt niet meer.

5.x kan niet meer.  7.x kan veel meer.  Tamas heeft z'n functie om persoonlijke redenen neergelegd en Chilm, die achter de schermen al naar de nieuwe versie heeft gekeken en zeer onder de indruk was, heeft het te druk met de eigen zaak.  Er wordt naar een nieuwe webmaster gezocht.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam