Tablet keuze?? Samsung, Apple, welke nog meer?

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 15:44 #1345195 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Geen Flash op de iPad
De reden dat er geen Flash op de iPad draait is dat Apple dat niet wil.
Apple bepaalt wat er in de appstore komt. Alles met Flash komt daar dus niet in. Voor een developer heeft het dus ook geen zin om dat te gaan maken.
Dat is ook meteen het grootste nadeel van Apple. Alles wordt door hun voorgekouwd. Van de gebaande paden afwijken wil nauwelijks. Maar voor een onwetende gebruiker is het daardoor wel makkelijker. Je kan immers niet van het gebaande pad af, dus kan je ook niet verdwalen.
De reden dat Apple geen Flash wil is dat HTML5 de toekomst heeft. De iPad gaat ook sneller en beter om met HTML5 dan Android tablets. Flash is eigenlijk overbodig geworden daardoor, vinden ze bij Apple.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 16:00 #1345197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toetsenbord???

Jeffrey schreef : Mijn opinie (als gebruiker): Het tablet met toetsenbord heeft geen voordelen ten opzichte van een laptop als je hem als een laptop wilt gebruiken.

Het grote voordeel van een pad met toetsenbord is dat er geen Windows op staat. Dus een notebook zonder windows. Een verademing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 16:06 #1345198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ipad
Ik heb een ipad 1 , heb er eigenlijk geen klachten over , maar dat is omdat ik al veel langer met apple werk. Dus al weet hoe het er dar aan toe gaat.
Qua gebruikersgemak ideaal , mijn dochtertje van 2 heeft er geen problemen mee.
Flash doet het niet , maar heb ik geen last van , heb het op mijn desktop ook uitstaan en geenstijl of vergelijkbare sites kijk ik niet.
Films en series erop zetten is supersimpel en goede beeldkwaliteit.
En icloud vind ik ook super , maar dat is weer tussen verschillende apple producten.
Ikzelf zou alleen nooit een tablet als standalone kopen. Ik hang deze toch wel regelmatig aan de imac voor updates , backup etc.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 16:14 #1345200 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Geen Windows
Geen Windows kan al jaren. Linux bijvoorbeeld (waarvan Android ook de kernel leent). Wel een notebook met toetsenbord en zonder Windows OS.
Maar ook maakt Apple al jaren notebooks met iOS, dus zonder Windows.
Het hele fenomeen tablet is overigens niet zo heel nieuw: <a href=" en.wikipedia.org/wiki/History_of_tablet_computers "> en.wikipedia.org/wiki/History_of_tablet_computers
Maar doe mij maar een echt Linux tablet. O wacht, die heb ik al: een Nokia N900.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 16:23 #1345201 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Windows

Henk vG schreef :

Jeffrey schreef : Mijn opinie (als gebruiker): Het tablet met toetsenbord heeft geen voordelen ten opzichte van een laptop als je hem als een laptop wilt gebruiken.

Het grote voordeel van een pad met toetsenbord is dat er geen Windows op staat. Dus een notebook zonder windows. Een verademing.

Ik heb nu voor het eerst - na Windows XP, Windows Vista en Mac OS X - een Windows 7 laptop, en ik moet zeggen dat het allemaal erg stabiel draait, en rete snel is, vergelijkbaar met OS X. Uiteraard zal het op een netbook minder snel zijn, maar om Windows nu meteen af te schrijven... En daarnaast, zolang je niet aan de slag gaat met beeld- of audiobewerking, is het weggegooid geld om een Mac te kopen. Tenzij je erg veel waarde hecht aan design.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 20:23 #1345230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even oefenen
Kunt u naar een winkel om te oefenen wat u prettig vindt? Lijkt me wel zo handig om een keuze te maken.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 20:40 #1345232 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic iPad
Wij hebben inmiddels al twee iPads (en iPhones) en de kinderen zijn er (ook) dol op.
De mooie laptop die we er kort voor hebben aangeschaft, gaat steeds minder vaak aan, alleen voor speciale taken als Microsoft Office en de flash website (die ook minder vaak voorkomen).
Wel een tip, je initiele beslissing is wel een cruciale. Als je eenmaal geld geinvesteerd hebt in de Apple Appstore, wordt het steeds kostbaarder om de overstap te maken naar Android / Samsung etc, omdat je die apps dan weer opnieuw moet kopen.
En ach ik ben "locked-in", maar vind het niet (heel) erg. Maar goed ik heb dan ook leds boven mijn nummerbord ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 21:00 #1345234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iPad's
Hier ook bewust 2 iPad's en 2 iPhone's.
De vrouw moest er eerst niks van hebben, maar nadat ik de iPad 2 kreeg en haar de 1 gaf, zei ze na een uurtje dat ik hem nooit meer terug kreeg :)
Zelfde voor de iPhone.

Ow en op de iPAd kan ik thuis ook tv kijken met mijn kpn abbonement.
Flash sites mis ik niet en moet ik wat tikken pak ik de macbook er bij, of sluit mijn bleutooth toetsenbord aan op de iPad dan kan ik ook prima stukken tikken.

De iPad gebruik ik dan wel als 2e scherm op mijn macbook, dan heb ik genoeg ruimte.

Ik ben wel apple beheerder van een kleine 350 mac's op mijn werk dat zal mijn beeld wel kleuren :)

En ja, mijn volvo heeft ook leds en Xenon. Ook gebruik ik de iPad voor muziek in mijn auto ook via bluetooth.

Wel een aantal apple gebruikers met een volvo op het werk trouwens, en owja mijn volvo heeft ook een apple sticker. Verder geen logoos en merkjes alleen wel een wit apple'tje :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 21:12 #1345239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic point of view
Het ligt er een beetje aan vanuit welk oogpunt je het bekijkt.
Het grote voordeel is dat je op schoot op de  bank, wat ik 75% van de tijd doe, het ding gewoon op schoot kunt gebruiken.
maar dan is het dus net een laptop. Maar het GROTE voordeel tov een laptop is dat het handzaam is, dat het echt HEEL lang met de batterij doet, en vooral het TOUCHSCREEN. Dat vind ik een van de fijnste opties die je kunt hebben.
ik zou het zelfs op mijn TV willen hebben.en dan in 60 inch of zo.
<a href=" vimeo.com/28887304 "> vimeo.com/28887304 vanaf 1:29
en kijk dan ook even op 0:58. Dat hebben ze dan weer wel voor een iPad
En  filmen met een Eee pad gaat ook zie 1:22

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2012 21:38 #1345246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoals?

Leidsekade schreef : gaat steeds minder vaak aan, alleen voor speciale taken als Microsoft Office

zoals?

(het enige waar ik op kom is mailmerge / stickers die ik laats moest maken voor een event)

Moderators: Jerry Stam