Tablet keuze?? Samsung, Apple, welke nog meer?
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 13:40 #1091088
door Wytze Broerze
Tablet keuze?? Samsung, Apple, welke nog meer? is gemaakt door Wytze Broerze
Wie heeft er waarom een voorkeur voor een Tablet uit de ruif van vele aanbieders?
En welke spele-dingen zijn meer dan spele-dingen? Dus nice to have or zelfs must have?
Geheugen altijd leuk/handig dus dat is geen discussie. gewoon het maximale.
Maar welke tablet moet je kiezen en waarom?
Gebruik is natuurlijk voor in en om het huis en vakantie, mail/internet/foto's en een beetje admie als je geen laptop of PC in de buurt hebt.
Brand maar los zou ik zeggen.
En welke spele-dingen zijn meer dan spele-dingen? Dus nice to have or zelfs must have?
Geheugen altijd leuk/handig dus dat is geen discussie. gewoon het maximale.
Maar welke tablet moet je kiezen en waarom?
Gebruik is natuurlijk voor in en om het huis en vakantie, mail/internet/foto's en een beetje admie als je geen laptop of PC in de buurt hebt.
Brand maar los zou ik zeggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 14:11 #1345178
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Admi
Als je administratie wil doen met het ding, gewoon lekker een netbook kopen. Ik ken veel mensen met een tablet trouwens, en veel van die mensen hebben in de praktijk nog geen echt voordeel ten opzichte van een kleine laptop kunnen vinden.
Edit: Ik zou persoonlijk sowieso geen iPad nemen. Zolang flash nog niet werkt, is het een no-no als vervanger/alternatief voor een laptop wat mij betreft.
Edit: Ik zou persoonlijk sowieso geen iPad nemen. Zolang flash nog niet werkt, is het een no-no als vervanger/alternatief voor een laptop wat mij betreft.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 14:13 #1345179
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lenco
Hallo Wytze
Lenco maakt er ook een. Of eigenlijk twee. Kan een stuk minder, maar kost ook een stuk minder. Wat ie precies kan en niet kan, kan ik je niet zeggen. Er stond laatst een artikel in de krant over deze firma uit Venlo.
groetjes
Mathy
Lenco maakt er ook een. Of eigenlijk twee. Kan een stuk minder, maar kost ook een stuk minder. Wat ie precies kan en niet kan, kan ik je niet zeggen. Er stond laatst een artikel in de krant over deze firma uit Venlo.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 14:16 #1345182
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic EOL
Hallo Michael
Ik vind het vreemd dat nog niemand een stukje software heeft geschreven om flash op de iPad te draaien. Van Apple hoef je geen ondersteuning te verwachten, omdat Adobe in het verleden niet echt meegewerkt heeft (flashplayer voor Mac was veel te traag) en flash EOL (End of Life) is.
groetjes
Mathy
Ik vind het vreemd dat nog niemand een stukje software heeft geschreven om flash op de iPad te draaien. Van Apple hoef je geen ondersteuning te verwachten, omdat Adobe in het verleden niet echt meegewerkt heeft (flashplayer voor Mac was veel te traag) en flash EOL (End of Life) is.
groetjes
Mathy
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 14:29 #1345185
door Jeffrey van Loo
Beantwoord door Jeffrey van Loo in topic Mijn keuze
Ha Wytze,
Wij hebben een paar maanden geleden een tablet gekocht ter vervanging van een laptop omdat we deze toch vooral gebruikte voor het bekijken van foto's, mailen en surfen op internet.
Om toch het gemak van een echt toetsenbord te hebben hebben we een Asus Eee-pad gekocht. Ik moet zeggen dat het erg goed bevalt hoewel het wel wennen was dat dit niet via Windows werkt maar met Android.
Toevallig zag ik in een Elsevier magazine dat ergens lag een vergelijkende test waar deze Asus ook goed uit kwam. Voordeel was dat hij snel is en het nadeel vond men het gewicht maar dat was met toetsenbord er aan vast gewogen terwijl je dat meer moet zien als accessoire/laadstation/standaard. Wanneer ik hem gebruik heb ik dat er 80% van de tijd niet aan vast zitten. Op de Asus site meer info.
Wij hebben een paar maanden geleden een tablet gekocht ter vervanging van een laptop omdat we deze toch vooral gebruikte voor het bekijken van foto's, mailen en surfen op internet.
Om toch het gemak van een echt toetsenbord te hebben hebben we een Asus Eee-pad gekocht. Ik moet zeggen dat het erg goed bevalt hoewel het wel wennen was dat dit niet via Windows werkt maar met Android.
Toevallig zag ik in een Elsevier magazine dat ergens lag een vergelijkende test waar deze Asus ook goed uit kwam. Voordeel was dat hij snel is en het nadeel vond men het gewicht maar dat was met toetsenbord er aan vast gewogen terwijl je dat meer moet zien als accessoire/laadstation/standaard. Wanneer ik hem gebruik heb ik dat er 80% van de tijd niet aan vast zitten. Op de Asus site meer info.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 14:39 #1345186
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eee pad
Ik heb deze gekocht:
<a href=" eee.asus.com/eeepad/transformer/features/ "> eee.asus.com/eeepad/transformer/features/
de eee pad. Het grote voordeel is dat je meteen een volwaardig toetsenbord hebt, en dus een netbook met touchscreen. bovendien extra lang batterylife. Zeker meer dan 12 uur bij vol continue gebruik. En de beeldkwaliteit is net zo goed.
Maar ik heb lang lopen twijfelen oven een iPad. even los van de flash (de vraag is hoe erg je dat mist) denk ik dat dat nog steeds een van de beste opties is. Veel apps worden bijvoorbeeld wel voor dee iPad maar niet voor een Android tablet geschreven (bijvoorbeeld Carros magazine, NRC Next).
Maar het toetsenbord bij de Eee pad gaf voor mij de doorslag
Bovendien is een iPad idiot proof, maar ook niet te configureren. die heiligverklaarde spulletjesverkoper uit Californie bepaalt alles. Aan de andere kant : als je dat worst is, waarom zou je je daar druk over maken?
<a href=" eee.asus.com/eeepad/transformer/features/ "> eee.asus.com/eeepad/transformer/features/
de eee pad. Het grote voordeel is dat je meteen een volwaardig toetsenbord hebt, en dus een netbook met touchscreen. bovendien extra lang batterylife. Zeker meer dan 12 uur bij vol continue gebruik. En de beeldkwaliteit is net zo goed.
Maar ik heb lang lopen twijfelen oven een iPad. even los van de flash (de vraag is hoe erg je dat mist) denk ik dat dat nog steeds een van de beste opties is. Veel apps worden bijvoorbeeld wel voor dee iPad maar niet voor een Android tablet geschreven (bijvoorbeeld Carros magazine, NRC Next).
Maar het toetsenbord bij de Eee pad gaf voor mij de doorslag
Bovendien is een iPad idiot proof, maar ook niet te configureren. die heiligverklaarde spulletjesverkoper uit Californie bepaalt alles. Aan de andere kant : als je dat worst is, waarom zou je je daar druk over maken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 14:39 #1345187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic chromebook
Chromebook al bekeken toevallig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 14:48 #1345188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EEE pad
Jeroen,
wat is volgens jou het voordeel van een tablet met toetsenbord ten opzichte van een netbook? Buiten de tijdschrift/kranten apps om.
wat is volgens jou het voordeel van een tablet met toetsenbord ten opzichte van een netbook? Buiten de tijdschrift/kranten apps om.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 15:04 #1345191
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slider
Ikzelf heb gekozen voor de Asus eee slider. Hierin zit een geïntegreerd toetsenbord. Ander voordeel is dat deze standaard 16GB geheugen heeft en een USB poort. Met deze pad maak ik ook een verbinding met mijn pc en kan daar gewoon op werken (soort RDP verbinding). Werkt fantastisch. Uiteraard ook flash ondersteuning en de laatste android versie voor tablets.
Gebruik het zowel met ingeklapt als uitgeklapt toetsenbord. Enig nadeel bij het lang in de hand houden is het gewicht (bijna 1 kg.) Gekocht bij Office Centre en ben er zeer content mee.
Gebruik het zowel met ingeklapt als uitgeklapt toetsenbord. Enig nadeel bij het lang in de hand houden is het gewicht (bijna 1 kg.) Gekocht bij Office Centre en ben er zeer content mee.
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2012 15:12 #1345192
door Jeffrey van Loo
Beantwoord door Jeffrey van Loo in topic tablet met toetsenbord
Mijn opinie (als gebruiker): Het tablet met toetsenbord heeft geen voordelen ten opzichte van een laptop als je hem als een laptop wilt gebruiken. Als je het toetsenbord eraf klikt is het echter wel gewoon een tablet met de voordelen van een tablet.
Het tablet met toetsenbord heeft vooral voordelen ten opzichte van een gewoon tablet zonder toetsenbord.
Het tablet met toetsenbord heeft vooral voordelen ten opzichte van een gewoon tablet zonder toetsenbord.
Moderators: Jerry Stam