Taal
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Jawel, ik zeg in dit geval wel wat ik schrijf. De heer, wiens voorvaderen ten tijde van Napoleon waarschijnlijk niet aan een lange straat hebben gewoond, heeft het dus bij het rechte eind.john b schreef :
Wat hij zegt is niet wat hij schrijft, en wat hij schrijft is niet wat jij er nu van maakt, dat valt (zelfs) mij op.R. Korteweg schreef : Dat hangt ervan af. Als meewerkend voorwerp is 'mij' correct. Mathy bedoelt in dat geval te zeggen 'neigingen die zelfs voor mij vreemd zijn' Rob K
Jij fout, ik goed, mij best.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wie zegt dat Tom die ene zender niet "de enigste" vindt? Wat overigens impliceert, dat het niet "de enige" zender is die hij fatsoenlijk uit z'n speakers krijgt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle correspondentie die ik voer is in het Engels. Je krijgt hierdoor, althans ik, op gegeven moment moeite om zelfs een sollicitatiebrief of CV op te stellen in het Nederlands. Ik vind dit verontrustend. Ik kan de mooiste zinnen composeren of samenstellen in een email in de Engelse taal maar een nette brief in het Nederlands is beslist moeilijker. En ik ben niet de enige. Ik heb hier in het verleden met collega's al eens een discussie over gehad.
Het zou mooi zijn dit draadje in leven te houden, of een verwijzing naar een ander "forum" of discussie ergens. Of is het "ergens anders"?
Hoe dan ook, laten we oplettend zijn met wat we schrijven en elkaar kunnen blijven corrigeren. Ik heb daar helemaal geen moeite mee; pleeg dit dan wel te doen in dit draadje. Correct schrijven vind ik niet gemakkelijk maar wel een streven.
Groeten,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was idd de ou en de ui even vergetenjohn b schreef :
Dank voor dit "gratis geschenk". Evenwel kan het twee of meer opeenvolgende klinkers betreffen, vandaar correct. Bovendien zou tautologie dan meer gekwalificeerd zijn.mbroeren schreef :
pleonasmejohn b schreef : twee opeenvolgende klinkers o en u.
Kunnen o en u ook medeklinkers zijn?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Probeer een test, stel je niveau in en verbeter jezelf:
www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=7
- Peter Kagenaar
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Me broer
Hou is op
Enigste
Één na laatste
Ga nou niet zeggen dat er iets fout wordt geschreven (ook op dit forum met dit draadje) want dan krijg je de wind van voren (ligt er wèl aan hoe je staat).
@Marleen; Zit eens niet zo te slijmen joh.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leuk!Adrian schreef : www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=7
(zoals overigens deze hele discussie)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zonder eerst het hele topic na te lezen: het woord radiouitzending is correct. Je mág een verbindingsteken toevoegen voor de duidelijkheid, maar het hoort niet los geschreven te worden.john b schreef :
robertm schreef : John, is radiouitzending niet één woord? De "bezittelijkevorm" denk ik niet nu je het zegt. Het is naar mijn weten "een radiouitzending". Lagere school zijn twee woorden.
Neen, Robert, houdt verband met de twee opeenvolgende klinkers o en u.