Taal
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Zelfs ik ook. Maar dat hebben "hun" dan gedaan.Mathy schreef :
Maar van RadioNL krijg ik allergische reacties en (zelfs mij) vreemde neigingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
john b schreef :
Zelfs ik ook. Maar dat hebben "hun" dan gedaan.Mathy schreef :
Maar van RadioNL krijg ik allergische reacties en (zelfs mij) vreemde neigingen.
Dat hangt ervan af. Als meewerkend voorwerp is 'mij' correct. Mathy bedoelt in dat geval te zeggen 'neigingen die zelfs voor mij vreemd zijn'
Rob K
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy, ik, en met mij waarschijnlijk meerderen, heb geleerd dat U met een hoofdletter moet, en uw louter in kleine letters. 't Is maar dat je 't weet.Mathy schreef :
Over de ontbrekende hoofdletters ga ik het even niet hebben. Maar enige consistentie is wel vereist. Als je "U" met hoofdletter schrijft, schrijf dan "Uw" ook met hoofdletter! Niet omdat het per se met hoofdletter moet, maar of je schrijft beide met hoofdletter of je schrijft beide met kleine letter.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
PS: waar ik mij ook enorm aan kan irriteren zijn de aankondigingen op de Nederlandse radio van de snelheidcontroles... Die worden bijvoorbeeld vermeldt bij hectometerpaal 23 punt 2. Het moet zijn: 23 komma 2. Waar is die komma gebleven? We leven niet in Amerika!! Een komma is de juiste notitie, geen punt. Punt uit. Ga terug naar de lagereschool a.u.b.! Hoe kan men zo dom spreken in een radiouitzending denk ik dan. Ik zou het niet eens durven als omroeper. Ik zou mij doodschamen. Het is kennelijk de tijd van tegenwoordig?? Ik weet het niet. Laat die gasten van die lawaairadio hun salaris eens uitbetaald krijgen met verwisseling van een punt door een komma en ze begrijpen het dan plots heel goed. Binnenkort verdwijnt misschien de populaire punt die vrijbaan moet geven voor een "slash" voor de aankondigingen van de snelheidcontroles bij de hectometerpaaltjes?
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
vermeld is met een drobertm schreef : In mijn jeugdige jaren heb ik geleerd dat "U", de persoonsvorm, en "Uw", de bezittelijkevorm, met een hoofdletter geschreven dienen te worden. Echter dat hoeft tegenwoordig niet meer. Je ziet het zelden, alleen af en toe nog in Belgische teksten.
PS: waar ik mij ook enorm aan kan irriteren zijn de aankondigingen op de Nederlandse radio van de snelheidcontroles... Die worden bijvoorbeeld vermeldt bij hectometerpaal 23 punt 2. Het moet zijn: 23 komma 2.
Robert