Taal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heeft mij toch aan het denken gezet dat ze dus in Het Gooi geen of bijna geen ABN meer kunnen spreken.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dyslectisch is het...Mathy schreef : BTW een collega van me is dislectisch.
- V700 register
- Nieuw lid
-
waar was dat op? 100%NL? of een andere piratenzender (Foei als je daarnaar luistert )TGTF schreef : Ik stapte vanmiddag iets na 14:00 uur in de auto en hoorde op de radio dat ze in Volendam en Dronten het meest en het netste Algemeen Beschaafd(of is het Beschaaft??) Nederlands spreken.
Dat heeft mij toch aan het denken gezet dat ze dus in Het Gooi geen of bijna geen ABN meer kunnen spreken.
Tom.
Want in volendam moeten ze ondertiteld worden
En in het gooi ook niet, want ze spreken daar enorm bekakt OF met een amsterdams accent.
Vroeger gold Haarlem als de ABNste stad van Nederland.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar Volendam sta ik ook van te kijken hoor, kan het mij niet voorstellen maar goed dat ben ik.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hoort het verschil niet meer tussen au aai en ui en ook niet of het ou of au is. erg lelijk.
Dan nog maar een stukje van Drs. P. !
<h2 style="font-size: 10pt; color: #84528c; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 5px; margin-left: 0px; text-align: -webkit-left; font-variant: small-caps;">Filosofie</h2><p style="color: #84528c; font-weight: bold; text-align: -webkit-left; font-size: small;">Filosofie, ook leukWaar dient het leven voor?Wat is instinctEn waar komt het vandaan?Ach, zulke vragen zijnOnbeantwoordelijk(Dit adjectief -Zou het mogen bestaan?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over taalverloedering gesprokenJeroen schreef :
If it doesn't blow, It sucks.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik had ook al het idee dat er iets niet klopte...mbroeren schreef :
dyslectisch is het...Mathy schreef : BTW een collega van me is dislectisch.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Jeroen
Aan 100%NL is met wat moeite nog wel te wennen. Ik heb ooit een tijd gewerkt op een plek waar ook geestelijk gehandicapten werken. En die hebben een iets andere smaak ...Jeroen schreef : 100%NL?
Maar van RadioNL krijg ik allergische reacties en (zelfs mij) vreemde neigingen.
groetjes
Mathy
PS 100%NL is niet 100%NL, maar toch wel minimaal 95%NL.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Jeroen
Volgens mij werken die in een spreadsheet niet. En omdat we de handleiding van het whiteboard niet kunnen vinden, zijn we er ook nog niet achter hoe we daarbij de spellingchecker aanzetten.Jeroen schreef : handig jongen! zon spellingchecker
groetjes
Mathy
PS volgens mij is het "zo'n spellingchecker".