Motor heeft Vonk, Benzine en distributie staat op tijd...Hij loopt nu..op 3 cilinders...cilinder nummer 2 heeft GEEN compressie.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Ik denk dat Mathy bedoeld dat ze allebei tegelijk een vonk krijgen (de 2 cilinder) omdat er maar 1 een brandbaar mengsel heeft...Janneman schreef :
Ha mooi, zo maak je je bijdrage voor de meesten weer onbegrijpelijk.Mathy schreef : Dit principe werd overigens ook al toegepast op de 2CV.
Wat wil je nou duidelijk maken want die 'eend' is een 2-cilinder...
En dit principe is doorgevoerd op 'modernere' 4 cilinders.
Groeten,Gerben</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Cilinder 2 heeft GEEN compressie, nul komma niks.
Kleppendeksel er maar weer af gehaald, nokkenas eruit gehaald, en de klepstoters bekeken.
Bij cilinder 1, 3 en 4 liggen beide klepstoters (van inlaat en uitlaat) op het zelfde niveau/hoogte, bij cilinder 2, ligt de inlaatstoter lager dan de uitlaatstoter...
De uitlaatstoter staat goed en heeft dezelfde hoogte als de stoters van de andere cilinders, maar de inlaatstoter zit een stukkie lager.
Dat klopt dus niet!
De inlaatklep blijft dus open staan.
Hij heeft trouwens hydraulische stoters.
De hydraulische stoter er maar af gehaald, alles bekeken en geinspecteerd, maar ik zie niks vreemds..en krijg de klep ook niet verder omhoog...stoter dus maar weer inmekaar.
Maar ligt nog steeds te laag, aka klep staat nog open...
Lekker dus....het lijkt een beetje op een kromme klep...al vraag ik me ernstig af hoe dat moet zijn gekomen...sinds de timing perfect stond, en de klep goed was.
De stoter stond eerst toen we de kop er weer opzetten wel op het juiste niveau..maar nu dus niet meer..
Hoe ga ik dit nou fixen?......
De moed-hoop is me ondertussen flink in de schoenen gezonken..
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Hey JG,Jan-Geert schreef : wissel de stotor eens om met een andere , kijk dan hoe de hoogte dan is.... ben bang voor een kromme klep...
Al gedaan, dan is de andere stoter gewoon op goede hoogte, maar is die van de inlaatklep van nummer 2 nog steeds te laag.
Heb met verschillende stoters omgewisseld..haalde niets uit, resultaat bleef hetzelfde.
.........
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
<div class="content">Dat is dan flink balen...maar dan vraag ik mij af wat er verkeerd zou moeten zijn gegaan?Jan-Geert schreef : kromme klep , helaas... denk verkeerd gegaan bij montage van de cilinderkop
Bij het erop zetten van de kop had ik de alle 4 zuigers in het midden staan, zodat er de kleppen 'vrij spel' hadden, toen de nokkenas erop gezet, en op dit punt stond die stoter dus nog gewoon goed, nokkenas op tijd gezet en daarna het onderblok op tijd gezet (voelde hem niet tegen een klep aankomen, ging gewoon makkelijk en soepel) riempje eromheen, en met de hand test gedraait, ging goed en voelde goed.
Toen de rest maar weer opgebouwd..
Dus waar het verkeerd moet zijn gegaan.......
En het is dan ook maar 1 kromme klep.
Ik blijf het vreemd vinden, en baal ook behoorlijk.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Kon hem helaas niet monteren op de manier zoals ie er af kwam.
De krukas heeft namelijk gedraait toen de kop er al af was, ik kreeg met geen mogelijkheid de krukaspoeliebout los en dus de startmotor er maar voor gebruikt....
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ja ook bij een blokje met hydraulische stoters kan je hem met de hand rondgooien.
Ik gooi altijd zelf even een beetje olie in het kleppendeksel voordat ik het testje doe om de stoters even van olie te voorzien, maar is niet verplicht.
"kletterende stoters","geratel" of "tikkende kleppen" bij starten enzo zijn gewoon hydraulische stoters zonder olie, die doen hun werk dan wel, maar laten hun ongenoegen wel horen..
Bij starten hebben ze namelijk ook niet meteen olie, de druk moet eerst opgebouwd worden.
Oliedruk is dus niet verplicht voor het testje, en het blokje zal zelfs wel lopen zonder olie met hydraulische stoters..al moet je dat niet lang doen, en niet gaan rijden.
Groeten,Gerben