Motor heeft Vonk, Benzine en distributie staat op tijd...Hij loopt nu..op 3 cilinders...cilinder nummer 2 heeft GEEN compressie.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2011 17:44 #1312527 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Update

Janneman schreef :

Mathy schreef : Dit principe werd overigens ook al toegepast op de 2CV.

Ha mooi, zo maak je je bijdrage voor de meesten weer onbegrijpelijk.
Wat wil je nou duidelijk maken want die 'eend'  is een 2-cilinder...

<div class="content">Ik denk dat Mathy bedoeld dat ze allebei tegelijk een vonk krijgen (de 2 cilinder) omdat er maar 1 een brandbaar mengsel heeft...
En dit principe is doorgevoerd op 'modernere' 4 cilinders.
Groeten,Gerben</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2011 17:51 #1312528 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Update
Vandaag weer even bezig geweest..
Cilinder 2 heeft GEEN compressie, nul komma niks.
Kleppendeksel er maar weer af gehaald, nokkenas eruit gehaald, en de klepstoters bekeken.
Bij cilinder 1, 3 en 4 liggen beide klepstoters (van inlaat en uitlaat) op het zelfde niveau/hoogte, bij cilinder 2, ligt de inlaatstoter lager dan de uitlaatstoter...
De uitlaatstoter staat goed en heeft dezelfde hoogte als de stoters van de andere cilinders, maar de inlaatstoter zit een stukkie lager.
Dat klopt dus niet!
De inlaatklep blijft dus open staan.
Hij heeft trouwens hydraulische stoters.
De hydraulische stoter er maar af gehaald, alles bekeken en geinspecteerd, maar ik zie niks vreemds..en krijg de klep ook niet verder omhoog...stoter dus maar weer inmekaar.
Maar ligt nog steeds te laag, aka klep staat nog open...
Lekker dus....het lijkt een beetje op een kromme klep...al vraag ik me ernstig af hoe dat moet zijn gekomen...sinds de timing perfect stond, en de klep goed was.
De stoter stond eerst toen we de kop er weer opzetten wel op het juiste niveau..maar nu dus niet meer..
Hoe ga ik dit nou fixen?......
De moed-hoop is me ondertussen flink in de schoenen gezonken..
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 18:21 #1312531 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wissel de stotor eens om met
wissel de stotor eens om met een andere , kijk dan hoe de hoogte dan is.... ben bang voor een kromme klep...

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2011 18:27 #1312533 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Krom?...

Jan-Geert schreef : wissel de stotor eens om met een andere , kijk dan hoe de hoogte dan is.... ben bang voor een kromme klep...

<div class="content">Hey JG,
Al gedaan, dan is de andere stoter gewoon op goede hoogte, maar is die van de inlaatklep van nummer 2 nog steeds te laag.
Heb met verschillende stoters omgewisseld..haalde niets uit, resultaat bleef hetzelfde.
.........
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 19:28 #1312536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kromme klep , helaas... denk
kromme klep , helaas... denk verkeerd gegaan bij montage van de cilinderkop :(

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2011 19:52 #1312537 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Bale

Jan-Geert schreef : kromme klep , helaas... denk verkeerd gegaan bij montage van de cilinderkop :(

<div class="content">Dat is dan flink balen...maar dan vraag ik mij af wat er verkeerd zou moeten zijn gegaan?
Bij het erop zetten van de kop had ik de alle 4 zuigers in het midden staan, zodat er de kleppen 'vrij spel' hadden, toen de nokkenas erop gezet, en op dit punt stond die stoter dus nog gewoon goed, nokkenas op tijd gezet en daarna het onderblok op tijd gezet (voelde hem niet tegen een klep aankomen, ging gewoon makkelijk en soepel) riempje eromheen, en met de hand test gedraait, ging goed en voelde goed.
Toen de rest maar weer opgebouwd..
Dus waar het verkeerd moet zijn gegaan.......
En het is dan ook maar 1 kromme klep.
Ik blijf het vreemd vinden, en baal ook behoorlijk.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:04 #1312540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klepjes kunnen niks hebben
klepjes kunnen niks hebben bij zon fransman , komt bij de 16v's renault motoren ook vaak genoeg voor .. altijd monteren op de manier hoe je hem eraf hebt gehaald....

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2011 20:07 #1312542 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Franse troep.
Blijkbaar kunnen ze dan inderdaad niets hebben...wat een zooi man.
Kon hem helaas niet monteren op de manier zoals ie er af kwam.
De krukas heeft namelijk gedraait toen de kop er al af was, ik kreeg met geen mogelijkheid de krukaspoeliebout los en dus de startmotor er maar voor gebruikt....
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:28 #1312549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme
Hier volgt misschien een domme vraag maar ik hoop dat jullie toch antwoord kunnen/willen geven :)Bij een blok zonder hydraulische klepstoters kun je na montage van een nieuwe D-riem het blok met de hand ronddraaien om te kijken of de kleppen de zuiger tegen komen. Kan dat bij een blok met hydraulische klepstoters ook, zonder oliedruk van de motor ? Of is die oliedruk niet nodig voor de stoters en het testje ?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2011 20:36 #1312551 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Antwoord
Hoi Henk,
Ja ook bij een blokje met hydraulische stoters kan je hem met de hand rondgooien.
Ik gooi altijd zelf even een beetje olie in het kleppendeksel voordat ik het testje doe om de stoters even van olie te voorzien, maar is niet verplicht.
"kletterende stoters","geratel" of "tikkende kleppen" bij starten enzo zijn gewoon hydraulische stoters zonder olie, die doen hun werk dan wel, maar laten hun ongenoegen wel horen..
Bij starten hebben ze namelijk ook niet meteen olie, de druk moet eerst opgebouwd worden.
Oliedruk is dus niet verplicht voor het testje, en het blokje zal zelfs wel lopen zonder olie met hydraulische stoters..al moet je dat niet lang doen, en niet gaan rijden. :)
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam