Einde van gerryberrie's 16V?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is echt niet nodig om jezelf te verdedigen!Ik vraag heel veel van mijn motor, maar ik weet 100% zeker dat er geen ander redblock hier op het forum aanwezig is waar zoveel aandacht aan word besteed qua onderhoud.Dus schaam mij helemaal niet om hem eens open te trekken (en goed ook), en de eerste de beste die het aftrappen noemt, mag wel eens een middagje erbij staan wat ik aan onderhoud doe
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
2200 toeren is een mooi toerental om over te schakelen als je geen haast hebt.
En je hoeft nergens bang voor te zijn, bij 6000 toeren vertelt de toerenbegrenzing van de ECU je dat ie echt niet harder mag. Weet ik uit ervaring.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan-Geert schreef : tja ik durf wel te zeggen dat mijn 760 met 230 F motor sneller is dan de gemiddelde 16v (zeker omdat ik een paar aanpassingen heb gedaan...)
Je hebt zeker een 16V kop op je B230F gezet
Maar als je voldoende ''tuninggggggggggg'' doet kun je een 8v sneller maken dan een standaard 16v, dat klopt maar is ook niet erg eerlijk want dan moet je de 16v ook aanpassen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo Penta motoren zijn in de basis (onderblok) afkomstig van GM of Ford.Dirk342 schreef : heeft wel meer motoren bedacht die zowel in de auto's als schepen werden gebruikt. Kijk maar eens naar de Volvo Penta blokken. Die zijn er zowel in benzine als diesel. Sterker nog in sommige rijnaken liggen de Volvo Penta motoren, zijn eigenlijk een exacte kopie van de Volvo vrachtwagenblokken uit de F series, meestal alleen met open carter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle onderdelen (cilinderbussen, zuigers, lagers, O-ringen, etc.) kwamen rechtstreeks uit ons magazijn, zat totaal geen verschil tussen, dus wel degelijk een origineel Volvo 6 cilinder dieselblok.
Was wel heel leuk om te doen en om eens mee te maken.