Einde van gerryberrie's 16V?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Koop een elring koppakkingset, pakkingen zijn top Keerringen van elring zijn laatste tijd prut.
Keerringen origineel kopen, kopje in de wasmachine bij het revisiebedrijf, kopje laten vlakken, hydraulische stoters in een badje schone Motorolie laten weken, klepjes -laten- inslijpen en de boel weer netjes in elkaar zetten!
En dan vlammen met dat hok !
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
volvo-henk schreef : Als bedrijf heb ik een leenauto tot beschikking voor mijn klanten, maar uitlenen aan jou NOOIT.
Altijd gezellig bij de V700V...
Om daar op in te haken zie ik jou trouwens alleen maar zeuren hier..
Verder gewoon die 16V opknappen, geen B230F er in (niet dat die slecht zijn, maar ik zou nooit achteruit willen gaan met vermogen..)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zulke ondernemers moet je ook niets uitlenen, maar sponsoren.
Grote reklame erop: Henk's Volvo's onverslijtbaar !
Wat denk je ervan ?
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij was afgelopen zomer de dop er ook uit, omdat het rubber helemaal verrot was. Het hele koelsysteem was stinkend smerig. Weet niet wanneer dat rubber voor het laatst vervangen is, maar anders kan die de druk ook op een gegeven moment niet meer aan..
Mooi om te horen dat hij een nieuwe koppakking krijgt. Ben zeer benieuwd hoe 'ingewikkeld' die operatie is! Ben van plan mijn kop ook te reviseren, misschien deze zomer anders volgend jaar. Ik hoorde in Gemert dat er nog best wat onderdelen bij komen kijken omdat de kop min of meer uit 2 helften is opgebouwd?
Terug naar een B230F zou ik ook zeker niet doen! Topsnelheid is daar weinig mis mee maar het trekt zoooo langzaam
Zelf neem ik er ooit nog wel een B230FT bij voor knutselpraktijken...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Het is een vrije wereld, je mag zeggen, doen, en laten wat je wilt en niet wilt.
Je mag gerust vinden dat ik 'scheur'...
Ik (en ik denk ook wel anderen) zullen dat best mee vinden vallen.
Ik rij gewoon normaal en vlot mee met het verkeer, zonder ergerlijke hinder te veroorzaken
Er zijn lieden (en ook leden hier) die echt nog velen malen harder scheuren dan ik.
Verder ken je de persoon waar ik mijn rijbewijs heb gehaald, ook meer dan goed...
Weetje ook gelijk waar ik geleerd heb om te scheuren
Ik volg ook gewoon het ECU opschakellampje, dus infeite kan ik niets fout doen...als de ECU mij adviseert om bij 3000 toeren te schakelen, doe ik dat gewoon lekker.
Ook was mijn koppakking van begin af aan al twijfelachtig...Het zou zowiezo aan de beurt komen.
Verder vind ik het best meevallen, hoe je "knalhard" de waarheid zegt..Ik voel me niet echt aangesproken of gekwetst...
Ik heb wel voor hetere vuren gestaan.
En ik blijf gewoon lekker 'doorscheuren'
Jij vindt 3000-4500 toeren al veel..
Ik kan ook 'knalhard' zeggen dat jij gewoon oud en traag bent, en hinder in het verkeer veroorzaakt...
Goed, dat weet ik niet, ik weet jouw leeftijd niet, en heb je ook nog niet zien rijden...
Dus ik kan dat ook niet echt zeggen.
Ik heb trouwens ook niet 'geragd' in het dieseltje..
Hij is goed warmgereden en heeft de 4000 toeren nog niet eens gezien.
Ofwel: stelt niks voor, niks aan het handje.
Ik heb hier meerdere malen het advies gezien, eens lekker hard te gaan rijden, en dan het pedaal te planken en de kickdown erbij te gooien lekker de hoge toeren in te branden.
Verder heb ik altijd tot in alle tevredenheid onderdelen bij jou gekocht (en verdorie zelfs geleend!), en hoop dat ook dat te blijven doen..
Ik vraag je hierbij dus ook, of jij mij de onderdelen voor de B234F kop-revisie kan leveren? zou ik wel fijn vinden.
Zeuren mag je van mij gerust, doet me niks.
Volgens mij heb je er ook wel een beetje de pest in dat ik die diesel heb overgenomen, en jij niet.
Ik zou ook best wel eens graag in zo'n leenauto'tje van jou willen rondrijden. Geweldig! (je krijgt hem intact terug hoor, en ik rij hem eerst goed warm )
Nou weer verder terug ontopic.
@ JG:
Ik geloof gerust dat jou 230Fje veel power heeft.Die heb je aardig getuned(!)
Ik ga ook mijn B234Fje maar eens tunen, om bij jou bij te blijven.
@Alwood,
Opzich heeft ie me niet laten staan, hij draaide nog vrolijk door, en draait nu ook steeds, wel wat minder lekker, maar rijden kan je er nog steeds mee.
Over ingewikkelheid en een '2' delige kop weet ik niks, we zien het vanzelf.
Ik zal van de week maar beginnen, en kijken hoe het gaat, zal het ook posten hier op het topic.
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Zo laat pas? Doet ie dat altijd of ligt dat aan de stand van je gaspedaal?gerbieberrie schreef : als de ECU mij adviseert om bij 3000 toeren te schakelen ...
groetjes
Mathy