Einde van gerryberrie's 16V?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rij met mijn 940 ,et B230Fk automaat met 481000 kms nor regelmatig over de 4500 toeren, uiteraard na warmrijden en niet hier de straat uit.Niks mis mee.In het rood, 1500 rpm verder, zal ik niet proberen.Mathy schreef : Zo laat pas? Doet ie dat altijd of ligt dat aan de stand van je gaspedaal?
Bij een diesel is het toerenkarakteristiek vast heel anders.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar jij hebt er een Garrett op zitten toch?Heb je dan een enorm turbogat, of juist niet?Ik dacht dat ie soepeler opspoelde, die Garrett, of is dat zo maar trekt ie gewoon heel erg lang.....Jelmar86 schreef : mijn turbo Is pas op druk bij 4200 rpm hahaha
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
een B200F traag nou ik zeg van niet.
Tom.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Jullie vergeten dat het hier om het Shift Up Light gaat. Dit lampje is bedacht om aan te geven, wanneer je volgens de ECU moet opschakelen om zo economisch mogelijk te kunnen rijden, zonder daarbij "als een oud wijf" te rijden. En dan is 3000 toeren erg veel ja. Die haal ik in de stad amper.
Tuurlijk zijn er momenten dat ik over die 3000 toeren heen ga. Op de autosnelweg als ik richting de 120 km/h ga. Maar ook hier in de buurt als ik even doortrek een heuveltje op. Maar dan gaat ie ook bijna 80 km/h voor ik het gas moet loslaten. En opschakel naar de 3. Maar dan hebben we het ook niet meer over situaties, waarin je gebruik maakt van een Shift Up Light.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een Garrett GT3582R, en toerenbegrenzer ligt bij 7500 RPM..will eigenlijk richting de 8500 RPM & 2,5+ bar vuldruk gaanBaseman schreef :
Maar jij hebt er een Garrett op zitten toch?Heb je dan een enorm turbogat, of juist niet?Ik dacht dat ie soepeler opspoelde, die Garrett, of is dat zo maar trekt ie gewoon heel erg lang.....Jelmar86 schreef : mijn turbo Is pas op druk bij 4200 rpm hahaha
eerst de 780 drifter maar eens afbouwen
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
In de 1e en 2e versnelling gaat bij mij het lampje pas aan rond de 2800 toeren.
In de 3e pas rond de 3000 toeren.
Het wil afentoe nog wel eens wat 'varieren'
Ook aan de mate van hoeveel 'haast' je hebt.
Ik wil ook nog even verwijzen naar mijn filmpje op youtube<a href="">KLIK
Waarin te zien is wanneer het SIL lampje aangaat.Bij minuut 3:14 t/m 3:20 zit ik de 2e versnelling, en zie je het lampje pas aan gaan vlakbij de 3000 toeren.
Bij minuut 3:32 t/m 3:40 zit ik in de 3e versnelling, en gaat het lampje ook pas aan rond de 3000 toeren.
Bij minuut 4:33 valt het ook goed te zien (2e versnelling)
Bij 5:35 valt het ook goed te zien.(2e versnelling)
Bij 5:42 valt het ook goed te zien (3e versnelling)
Bij 5:58 valt ook goed te zien dat bij +-2500 toeren in de 4e versnelling hij door wil naar de 5.
Paar keer later is het ook nog wel te zien in het filmpie
Mijn oude ECU, wou dat ik veel eerder schakelde, zo rond de 2200 toeren in bijna elke versnelling.Dat vond ik wel erg vroeg.
Ik rij voorderest ook gewoon lekker vlot mee met het verkeer, zonder een ergernis te zijn.
Rijd dus meestal ook gewoon rond de 2500-3500 toeren.
Tenzij ik natuurlijk 80-90 of 100 cruise, dan gaat ie zo laag mogelijk in de toeren.
Bij een invoegactie op de snelweg trek ik ook gewoon lekker door tot de 4000 toeren.(en soms wel verder)
Hoppakee dan ben ik zomaar op de 120, ben ik iniedergeval niet zo'n slimmerik die met 60 kmh meteen de snelweg op springt (!!!) levensgevaarlijk(!)
Het maximale toerental dat ik ooit 'aangedurfd' heb is 5500 toeren, toen schakelde ik toch maar even door...
@ Henk, inderdaad was het nog niet tot volle tevredenheid, ik hoop echt dat het hier mee ""opgelost"" is, en hij weer top draait.
@Tom, inderdaad krijgen ze weer wat meer pit rond de 3500 toeren, de 2 liters en ook de B230Fjes wel.
Groeten,Gerben