struis schreef : 2 regelaars versleten is doorgaans de levensduur van de lagers/sleepring van de dynamo.
NB goedkope regelaars/koolborstels; (die van twee tienjes....) of de borstels zijn te hard of te zacht...........
Heeft gevolgen voor de levensduur en het inslijten op de sleepring.
Sleepring kapot = revisie
Goedkope (niet Bosch) regelaars schijnen ook meer last te hebben van de temperatuur, spanning minder stabiel etc. Zelf nog geen imitatie gebruikt dus ik weet het niet zeker, voor het prijsverschil niet geprobeerd. Liever Bosch.
En voor iedereen die aan de dynamo gaat sleutelen, kijk goed naar de ophangbussen, die zijn vaak op. Vervangen met origineel Volvo of Poly is het best. Ook de massakabel van de dynamo kan zn beste tijd gehad hebben, scheelt ook weer een paar 10e volt.
Pas nog bij de 740 wat te weinig spanning op de accu met lopende motor (13 volt). Dynamo had er 14. Massakabel tussen accu en blok stuk. Nieuw kabeleind er aan en de auto loopt beter dan ooit. maw, controleer het hele systeem.