Bosch dynamo revisie (deels), info gezocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Noems eens dan?Ik dacht zelf beide lagers, de collector, of hoe heet dat ding op de as, de borstelbrug met regelaar en dan heb ik het wel, denk ik?Alles bijelkaar zag ik dat ik dan voor onder de 20 euro excl arbeid klaar zou zijn.scaniar164 schreef : Denk als je eraan begint dan moet je alles aanpakken.......
Diodebrug misschien nog?Maar ja, hij werkt, hij rammelt alleen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
HEb je daar wat aan om die klaar te maken?
Groet Chris
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Beter kun je de hele dynamo vervangen door een nieuwe of gereviseerde.henk 940LPT schreef : Domme vraag wellicht, maar wat zou je nog meer kunnen (en moeten) doen dan lagers en spanningsregelaar vervangen en de rest (stator en rotorwikkelingen) schoonblazen ?
De collector bij Bosch 100A is na zo´n 350 duizend km doorgesleten. Je kunt het zelf reviseren maar dat is veel werk en ook niet goedkoop. De spanningregelaar alleen al is een duur ding.
Wat je ook kunt doen is een dynamo van Denso. De collector van deze slijt bijna niet maar je hebt wel weer problemen met de ophanging die gewijzigd moet worden. Een koolborstelset van Denso is ook veel goedkoper.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar begint duur dan, als ik vragen mag?wp001 schreef : De collector bij Bosch 100A is na zo´n 350 duizend km doorgesleten. Je kunt het zelf reviseren maar dat is veel werk en ook niet goedkoop. De spanningregelaar alleen al is een duur ding.
Ik vind 9,90 euro wel meevallen. (negen euro negentig, geen typefout)Dan heb ik een nieuwe en als dat lager er toch af moet, neem ik die gelijk mee.Lagers kosten trouwens 3 en 4 euro, dus als je me voor onder de 20 euro (incl verzending) een werkende gereviseerde kan aanbieden graag.......
De regulator kost inderdaad meer, namelijk 16,90 euro.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik denk dat je niet goed in de prijslijst kijkt. De spanningregelaar voor de 100A is een speciale uitvoering. Deze staat in mijn lijst van Bosch voor 54,54€ bruto nog wel.Baseman schreef :
Waar begint duur dan, als ik vragen mag?wp001 schreef : De collector bij Bosch 100A is na zo´n 350 duizend km doorgesleten. Je kunt het zelf reviseren maar dat is veel werk en ook niet goedkoop. De spanningregelaar alleen al is een duur ding.
Ik vind 9,90 euro wel meevallen.Dan heb ik een nieuwe en als dat lager er toch af moet, neem ik die gelijk mee.Lagers kosten trouwens 3 en 4 euro, dus als je me voor onder de 20 euro (incl verzending) een werkende gereviseerde kan aanbieden graag.......
Voor 9,90€ mag je mij er meteen 10 leveren. Bij deze besteld, stuur ze maar toe met de MBC, scheelt alweer porto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik betaalde vorig jaar april € 35,- voor koolborstels / spanningsregelaar.(geen Bosch)
Bij K en K B.V. Dinkelstraat 17 5626BK Eindhoven, is Eindhoven Noord aan de Boschdijk. Telefoonnr.: 040-2439973. <a href=" www.startmotoren-eindhoven.nl/ "> www.startmotoren-eindhoven.nl/
Zij Reviseren ook Dynamo's en Startmotoren.
Succes en groet Mart, lidnr.:950 Volvo Estate 1998, LPi,LPG, M90,348000km
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn Bosch heeft nummer 0123500005 en daar hoort regelaar 384-1115 in en die kost 19,90.Dat ie 9,90 euro zou kosten, heb ik nooit gezegd, de collector kost 9,90.wp001 schreef : Ik denk dat je niet goed in de prijslijst kijkt. De spanningregelaar voor de 100A is een speciale uitvoering. Deze staat in mijn lijst van Bosch voor 54,54€ bruto nog wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-