Bosch dynamo revisie (deels), info gezocht

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 22:16 #1301038 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Rekenen
Hier heb je ook te weinig gegevens..........
Die jongens van Bosch hebben dat al voor ons gedaan.
Alles slijt mooi gelijkmatig op, daar gaat het om.
Mijn ervaring is; 5000 uur een regelaar/koolborstels.
10 000 uur = dynamo revisie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2011 23:44 #1301046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pointless?

struis schreef : Die jongens van Bosch hebben dat al voor ons gedaan.

Maar, is het dan zinloos om het toch te proberen, denk je?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2011 06:58 #1301052 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Proberen
Wie niet waagt.... als je het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt.
Storingen aan dynamo en startmotor vindt ik alleen wel erg irritant, de kosten wegen niet tegen de baten op, is mijn idee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2011 22:52 #1301180 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijdelijk dynamo uit sloper
Toch nog even een poging om mee te denken. Er worden diverse auto's gesloopt door forummers op dit moment. Zo te zien met een aanbod van zowel 80 A als 100 A dynamo's. Die van 80 zijn een stuk goedkoper tweedehands denk ik dan 100. En kunnen het werk ook wel aan. Als je nu voor een redelijke prijs een 80 A dynamo scoort dan kun je die 100 A Bosch op je gemak reviseren. Althans blijven autorijden terwijl je de dynamo reviseert...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2011 23:47 #1301202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idee.

MaartenG schreef : Althans blijven autorijden terwijl je de dynamo reviseert...

Dat is zeker een idee, maar de planning was alles compleet te hebben en het op een zondag te doen, dan heb ik hem toch niet nodig...;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 00:13 #1301208 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Passen?
Met Airco is, even uit m'n hoofd, 100 Amp Bosch.
Zonder Airco is 90 Amp Nippon Denso, dat gaat niet passen denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 16:21 #1301280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tot nu toe wel
In mijn auto zat een 100 A Bosch maar die ging stuk. Regelaar vervangen hielp niet. Dus toen via Nordicar een gereviseerde gekocht. Ze hadden toen geen 100 A maar wel gereviseerde 80 A dynamo's, die moest het ook kunnen doen volgens hen. En 80 A was aanzienlijk goedkoper. Ik meen 100 euro verschil tussen een gereviseeerde 80 of 100 A. Die 80 Amp zit er vanaf april 2008 in en ik heb nooit de idee gehad dat de accu niet voldoende werd geladen of dat de lampen zwakker gingen branden ofzoiets. Overigens mijn auto heeft wel ECC maar het systeem is niet gevuld, dus de airco staat nooit bij. Maar ook al zou ik de airco wel gebruiken, dat is toch een mechanisch systeem dus waarom je dan een zwaardere dynamo nodig zou hebben kan ik niet zo goed beredeneren. @Bas: als alles van te voren in huis is en het past ook allemaal dan moet het inderdaad lukken. Maar de wet van Murphy ligt altijd wel op de loer, persoonlijk vind ik dit soort klussen een stuk relaxter als er geen deadline is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 17:07 #1301284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

MaartenG schreef : Maar de wet van Murphy ligt altijd wel op de loer, persoonlijk vind ik dit soort klussen een stuk relaxter als er geen deadline is.

Daar ben ik me van bewust, die Murphy kom ik nogal eens tegen, helaas.......Valide punt, edoch, tegen beter weten in, sla ik hem in de wind.......
Pakketje is trouwens onderweg, wordt morgen afgeleverd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 18:06 #1301293 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Beredeneren
Extra verbruikers; E-koppeling airco pomp, E-Fan, Blower draait vaak op hoge snelheid.
Het vermogen van de dynamo wordt opgegeven bij een bepaald toerental.
Airco moet op vol vermogen kunnen werken bv in de file, bij stationair toerental = minder opbrengst dynamo, hierom wellicht gekozen voor ééntje met 20 Amp. meer nominaal vermogen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 18:16 #1301299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt logisch ja
Klinkt logisch dat alle stroomverbruikers ook bij stationair lopen gevoed moeten worden. Maar bij groot stroomverbruik denk ik eerder aan achteruitverwarming en stoelverwarming (en koplampen) dan aan die blower en fan. Koppeling van de aircopomp had ik niet zo aan gedacht. Enfin, te sterk bestaat niet, zeiden ze vroeger in de scheepsbouw. Daar zal dit wel een variant op zijn :-) En Bas: ik snap het helemaal... succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD