LPG prijzen (brandstofprijzen) ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2010 13:31 #1298045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik was altijd duurder uit
ik was altijd duurder uit dan lpg

maar nu LEVE DE D24Tic

sorry hoor............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2010 13:00 #1298239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geeft niet hoor
Dit is even jou momentje ...
Is over een paar maandjes weer weg ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2010 19:54 #1298291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG prijzen
Jammer jammer dat  de lpg prijzen de afgelopen maanden fors zijn gestegen.
Ik vind het  wel triest dat de 'liefde' voor een auto afhankelijk is van de prijs van de brandstof?

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2010 23:17 #1298299 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic LPG prijzen
Ik rijd al sinds 1979 op LPG en nog nooit is de prijs zo hoog geweest als nu. Toch ligt het omslagpunt voor het rijden op LPG veel minder ver weg als mensen vaak denken. Zeker als je een auto koopt waar de gasinstallatie al inzit.
Ook bij mij nadert het dubbeltje per km met de huidige gasprijzen. (1:7,4 en 68,9 ct. per liter) Mijn Citybugje ( Citroën C1) verstookt elke 20 km een liter. Maar met dit winterweer denk ik er geen moment over na en is de S90 mijn trouwe dagelijkse metgezel. Daar voel ik me toch wel veel veiliger in met dit weer.
Verder is het natuurlijk de keuze die je maakt. Ik rijd door mijn veranderde werkomstandigheden een stuk minder. Alleen woon-/werkverkeer ( 94 km per dag) in de spits en ik zit er alleen in. De bug kost buiten de aanschaf erg weinig. 37 euro per maand voor een all-risks verzekering en nog geen 8 ct per km brandstof. Verder kost een kleine beurt 130 euro en een grote beurt 270 euro. Slechts 14% zakelijke bijtelling en geen MRB. En hij doet het altijd braaf zonder nukken. Bovendien erg handig in de binnensteden van onze overvolle randstad.
Maar toch zou ik mijn s90 voor geen goud willen missen. De luxe, de veiligheid en het karakter van de auto zijn voor mij synoniem aan het Volvo-gevoel. Als de (oude) jas die zo heerlijk zit, zal ik maar zeggen. En altijd in gebruik voor de lange ritten naar Duitsland en Zwitserland die ik af en toe nog zakelijk rijd.
De bug om me goedkoop van A naar B te verplaatsen en de Volvo voor mijn "Zwitserlevengevoel".  En met slechts 10000 km per jaar kan mijn s90 me nog vele jaren blijven dienen.
En zolang ik het kan betalen, zal de dure MRB van 340 euro per kwartaal en de hoge LPG prijs me dit genoegen niet ontnemen. Tenslotte zitten er in je laatste hemd geen zakken.
En die gasprijs gaat weer zakken na de winter. Daar ben ik van overtuigd. Dus we tokkelen lekker door.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 09:38 #1301621 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Up
Als je dit zo leest gaan de prijzen nog verder omhoog,... Volgende verkiezingen maar op de SP stemmen ;-)

www.telegraaf.nl/overgeld/rubriek/consum..._record__.html?p=5,2

btw: was van de week even bij Schouten voor een nieuw gasfiltertje (€41,70 incl voor de liefhebber heb ik een opgewerkt filter op de foto genomen aangezien ik wel eens wilde weten waar ik voor betaal :-) )
Hij vertelde me dat wanneer de diesel gas verhouding ongeveer 2 staat tot 1 zijn de zaken goed gaan. Naar gelang de verhoudingen opschuiven de zaken beter of slechter gaan. Maw op het moment zou het beter kunnen,...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 10:44 #1301626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Intrigerend

Postma schreef : Hij vertelde me dat wanneer de diesel gas verhouding ongeveer 2 staat tot 1 zijn de zaken goed gaan. Naar gelang de verhoudingen opschuiven de zaken beter of slechter gaan. Maw op het moment zou het beter kunnen,...

Zal vast een soort vuistregel zijn, maar de grond intrigeert me :) Dat omslagpunt van 2:1 zal iets te maken hebben met het verschil in brandstofkosten per km (LPG goedkoper) wegenbelasting (LPG goedkoper) en terugverdientijd van de installatie (extra kosten bij LPG, hoewel dieselversies vaak duurder zijn dan benzinemodellen) denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 13:01 #1301639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NU
Bij een station in Ede en Zaandam was afgelopen week de LPG op!!!
Bij één hadden ze een bordje defect opgehangen, bij de ander kon ik nog 0,17cc tanken ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 15:56 #1301665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moet niet gekker worden.....
Vandaag nog vol kunnen gooien á 69,9 ct/l.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 17:00 #1301676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Asch Gulf
Vandaag in Asch bij de Gulf nog 69,9 betaald. Weer een cent lager dan vorige keer.
Veel erger zijn de prijzen voor mijn 1600 liter tank in de tuin! 80 cent twee weken geleden. Dat is echt pijn lijden voor de verwarming en hete douche! FF € 1200 wegtikken en dat met deze winter. Het mag van mij heel snel zomer worden, anders dreigt faillisement ;-))

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 17:16 #1301678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic warmtepomp

rluigies schreef : 1600 liter tank in de tuin

Al eens gedacht aan een warmtepomp? Hier een voorbeeldproject (hier heb ik een redelijk aandeel gehad in de technische ontwikkeling).
www.liveheatpump.be/t/nl/p/energieproductie/woning/SCHI

Moderators: Jerry Stam