LPG prijzen (brandstofprijzen) ?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 14:35 #1293207
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic 5 nov 2010
EINDHOVEN (AFN) - Voor een liter LPG moet vrijdag aan de pomp gemiddeld 0,75 euro betaald worden en dat is de hoogste prijs die ooit gerekend werd voor de 'voordelige' brandstof. ,,Sinds de zomer van 2002 is de prijs van LPG bijna verdubbeld'', aldus consumentencollectief UnitedConsumers vrijdag.
De prijs van LPG ligt daarmee nog wel op minder dan de helft van de benzineprijs, maar de verschillen worden kleiner. Wat verder in het nadeel van LPG werkt, is dat benzinemotoren steeds geavanceerder worden waardoor het lastiger is een LPG-installatie in te bouwen. ,,Daardoor wordt het minder aantrekkelijk voor mensen om ervoor te kiezen'', stelt marktkenner Paul van Selms van UnitedConsumers.
Tenslotte voldoen dieselmotoren steeds vaker als alternatief voor de prijsbewuste veelrijder. De kleine dieselauto's worden door belastingvoordelen gebaseerd op milieukenmerken, steeds voordeliger.
De prijs van LPG ligt daarmee nog wel op minder dan de helft van de benzineprijs, maar de verschillen worden kleiner. Wat verder in het nadeel van LPG werkt, is dat benzinemotoren steeds geavanceerder worden waardoor het lastiger is een LPG-installatie in te bouwen. ,,Daardoor wordt het minder aantrekkelijk voor mensen om ervoor te kiezen'', stelt marktkenner Paul van Selms van UnitedConsumers.
Tenslotte voldoen dieselmotoren steeds vaker als alternatief voor de prijsbewuste veelrijder. De kleine dieselauto's worden door belastingvoordelen gebaseerd op milieukenmerken, steeds voordeliger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 14:47 #1293210
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Frankrijk.
We komen op een punt, dat GPL in Frankrijk, goedkoper gaat worden dan in Nederland.
Ik zag prijzen vanaf 63 eurocent in St.-Flour, tot 82 eurocent langs de A75.
Behalve het bekende verschil, is het daar dus in het binnenland goedkoper dan hier langs de snelweg.
Overigens tankte ik gisteren voor 57 eurocent in Oss, waar de BP er nog een dikke 10 cent bovenop legt in mijn woonplaats
Ik zag prijzen vanaf 63 eurocent in St.-Flour, tot 82 eurocent langs de A75.
Behalve het bekende verschil, is het daar dus in het binnenland goedkoper dan hier langs de snelweg.
Overigens tankte ik gisteren voor 57 eurocent in Oss, waar de BP er nog een dikke 10 cent bovenop legt in mijn woonplaats
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 14:49 #1293211
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Telegraaf
wp001 schreef : www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/8132665/...e_markt__.html?p=2,1
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 17:37 #1293222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je wordt tóch
bedonderd: Shell zegt bijvoorbeeld elke keer dat ze geen voordeel hebben bij de hogere olieprijzen, maarrrr....dan maken ze de officiéle winstcijfers bekend: tig miljard meer dan de vorige keer! Verklaring: euhhhhh. de hogere olieprijzen!!
Maar ga ik nu een Prius rijden: No way José!
Maar ga ik nu een Prius rijden: No way José!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2010 18:06 #1293227
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eén
Eén ding weten we gewoon zeker: Autorijden wordt nooit meer (veel) goedkoper dan het was. Op zich ook niet erg, het zet wel aan tot wat verstandiger/zuiniger omgaan met energie. En hoewel ik geen milieurakker ben (voor kernenergie en tegen windmolens/zonnenergie op grote schaal, zolang daar tenminste geen fatsoenlijk rendement mee te halen valt), vind ik daar op zich niets mis mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2010 10:02 #1294055
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 80 cent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2010 11:17 #1294065
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snap niet helemaal..
ik vind United Consumers een beetje misleidend. Dit zijn de prijzen die langs de snelweg gelden en daar krijg je dan max 6 eurocent korting op. Neem het landelijk gemiddelde in dat voorbeeld: 0,76 ik betaal nu bij de Avia 0,609. Dan mogen ze van mij die 6 ct korting houden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2010 11:43 #1294066
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je snapt het inderdaad niet helemaal
Bij UC krijg je:
OF die 6 cent vanaf de adviesprijs; schiet je inderdaad weinig mee op
OF 1 (een) cent per liter als de pompprijs lager is dan die zes cent per liter.
Als slimme tanker schiet mijn spaarsaldo bij CU dan ook niet op met 40 cent per tankbeurt. (Kijk ik echter naar mijn gemiddelde tankniveau dan betaal ik iets van 10 cent per liter onder de adviesprijs. Denk ik. Hoop ik....)
OF die 6 cent vanaf de adviesprijs; schiet je inderdaad weinig mee op
OF 1 (een) cent per liter als de pompprijs lager is dan die zes cent per liter.
Als slimme tanker schiet mijn spaarsaldo bij CU dan ook niet op met 40 cent per tankbeurt. (Kijk ik echter naar mijn gemiddelde tankniveau dan betaal ik iets van 10 cent per liter onder de adviesprijs. Denk ik. Hoop ik....)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2010 08:19 #1294464
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 0,771 cent GLA
En weer is de prijs van een liter LPG gestegen,...
Ik weet dat het om adviesprijzen gaat. Maar in mijn woon- werk regio is er niet echt een (erg) goedkope tank te vinden.
Terwispel Q8 is ± 7 cent goedkoper dan adv prijs
Heerenveen Q8 is ± 10 cent goedkoper dan adv prijs
Heerenveen BP is ± 10 cent goedkoper dan adv prijs
Joure BP ± 10 cent goedkoper dan adv prijs
Ook weet ik dat ik er weinig aan kan doen. Het wagenpark blijft wel rijden. Per tankbeurt scheelt het slechts een paar centen dan wel een paar euro, dus waar heb ik het eigenlijk over,....
Ik weet dat het om adviesprijzen gaat. Maar in mijn woon- werk regio is er niet echt een (erg) goedkope tank te vinden.
Terwispel Q8 is ± 7 cent goedkoper dan adv prijs
Heerenveen Q8 is ± 10 cent goedkoper dan adv prijs
Heerenveen BP is ± 10 cent goedkoper dan adv prijs
Joure BP ± 10 cent goedkoper dan adv prijs
Ook weet ik dat ik er weinig aan kan doen. Het wagenpark blijft wel rijden. Per tankbeurt scheelt het slechts een paar centen dan wel een paar euro, dus waar heb ik het eigenlijk over,....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2010 08:23 #1294465
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht
Dacht dat BP Drachten en BP Joure een paar ct (2-3) duurder waren dan BP Heerenveen... Total Heerenveen (afslag Oranjewoud aan A7) is weer een paar cent goedkoper dan BP Heerenveen, de goedkoopste die ik in omgeving Heerenveen weet.
Moderators: Jerry Stam