Inventarisatie groupbuy CV met AB - Ze zijn binnen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je toch voor de fun bezig bent, zou ik een rondje rond de auto doen, stadslicht links, stadslicht rechts, stadslicht achter rechts, statdslicht achter links en om het af te maken alle knippers tegelijk, gevolgd door coming home van de stadslichten of zo. Als je in die laatste 10 watters hebt, heb je prima zicht.alexvanbemmel schreef : Zou je dat ook niet gewoon op je gewone verlichting kunnen doen? Bijv mistlampen vóór en remlicht oid. Gewoon voor de fun
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Benno van Ham Volvo 940 LPT estate

- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik het goed begrijp, heb ik dus het volgende nodig:
- Ontvanger
- Relais
- Eventueel motortje bestuurdersdeur, maar wanneer wel/niet ?
- Handzenders
- Diode voor de knipperlichten
Het liefste zou ik alles origineel Volvo hebben, maar ik heb op diverse sites gekeken maar ik kan het nergens vinden . weet iemand misschien waar wel ?
Van aftermarket kwam ik de volgende dingen tegen:
<a href=" www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~f...iv=8&navi=oben_2 "> www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~f...iv=8&navi=oben_2
deze kost ongeveer 100 euro. hij schakelt de binnenverlichting aan vanaf het ontgrendelen tot de motor gestart wordt wat ik persoonlijk ook wel mooi vind. ook heeft hij een functie om van binnenuit te vergrendelen, waarna ze automatisch ontgrendelen wanneer de motor stilgezet wordt. tenslotte heeft hij Nog een extra knop waarmee je bijvoorbeeld de verlichting in kunt schakelen vanaf een afstandje.
<a href=" www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~f...iv=8&navi=oben_2 "> www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~f...iv=8&navi=oben_2
deze kost ongeveer 60 euro. hij heeft maar één afstandsbediening wat ik erg jammer vind, en ook heeft hij geen functie om de verlichting in te schakelen.
Deze setjes zouden in principe wel moeten passen op een 740 met originele CV zonder AB ??
Volvo 740 Turbo Intercooler Estate - Wit - 1986 - 164.000 km - B230FT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik neem aan dat de verzendkosten (€ 6,75) dan gelijk blijven en dat tweede setje knutsel ik dan wel in m'n bus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo origineel volgens mij alleen handzender(s), relais(fungeert als ontvanger) en eventueel het motortje. Aftermarket: handzender(s), ontvanger, diodes en eventueel motortje. Motortje heb je nodig als je dat nu niet hebt. Ik kan het voelen dat ik een motortje in mijn deur heb. Als ik mijn bestuurdersportier op slot doe met de sleutel voel ik aan een duwtje op de sleutel dat het motortje probeert het slot dicht te doen (terwijl ik dat al met de sleutel had gedaan). Of dat altijd het geval is durf ik niet te zeggen.kevinspui schreef : Bedankt voor de reacties,
Als ik het goed begrijp, heb ik dus het volgende nodig:
- Ontvanger
- Relais
- Eventueel motortje bestuurdersdeur, maar wanneer wel/niet ?
- Handzenders
- Diode voor de knipperlichten
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou even op de sloop kijken. CV op kofferklep is volgens mij altijd standaard geweest, zeker als de deuren het wel hebben. Misschien ooit defect geraakt of stangetje losgeschoten ?Overigens maakt het uit hoe de kofferklep op slot doet. De stand van de "gleuf" van het slot als je de sleutel eruit trekt (horizontaal of verticaal dacht ik) bepaalt of dat slot meegaat met de CV of niet. Staat wel in het boekje beschreven, anders eens proberen.Ziko schreef : Toch nog een vraagje van mijn kant, mijn 745 is niet uitgerust met een standaard Centrale Vergrendeling. In dit setje zitten maar 4 motortjes, hoe moet dat dan met mijn kofferklep?
- V700 register
- Nieuw lid
-
</div>Als je binnenverlichting met vertraging hebt kun je die beter aansluiten, Is het binnen meteen licht voor het instappen. Ik had dit ook op mijn (sl)opel omega. Dat was dan ook het enige wat goed was. Als je auto op een onverlichte plek staat is het wel heel handig als je na het knipperen van van de lichten nog even verlicht blijft staan.gerryberrie schreef :
<div class="content">Dat kan zeker, ik had het vroegah voor de lol op de achterruitrijverlichtingalexvanbemmel schreef : onze huur-Sebring die we in Florida reden deed ook even een kort claxon signaal (pwep) bij open/dicht met de AB, dat hebben ze bijna allemaal daar dus op een parkeerplaats klinkt het soms net als een eendenfokkerij...

Maar knipperlicht aansturing vind ik wel handig ja. Zou je dat ook niet gewoon op je gewone verlichting kunnen doen? Bijv mistlampen vóór en remlicht oid. Gewoon voor de fun
of het mag op de voorverlichting/mistlampen of enige andere lampen weet ik niet..
Maar lijkt me niet zo'n prob want de wagen staat toch stil.
- V700 register
- Nieuw lid
-