Inventarisatie groupbuy CV met AB - Ze zijn binnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 14:58 #1261431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik doe mee.....
als het bij Frits zijn '86 past zal het op mijn 745 ook wel lukken.
mvg
Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 15:12 #1261432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.

jdutman schreef : Je komt een motortje tekort als je een estate hebt.

Neen, je komt niets te kort.
Sterker nog, je houd er 3 over.De master 5-draads solenoide die in de set zit, dient bij de voordeur gezet te worden.De twee draden die nu aan de originele motor/schakelaar zitten hang je aan de drie corresponderende draden van de nieuwe set en voila, alles gaat dicht met een druk op de knop.

Even ter verduidelijking.Je hoeft dus NIET elke deur van een motortje te voorzien, je komt NIETS te kort, het werkt samen met de huidige CVD die al in elke auto zit.(bestuurdersdeur op slot, rest ook dicht, dat principe)
Ik heb in mijn sedan een dergelijke set ingebouwd, heeft bewezen gewerkt.
Inbouwdag, tsja, dat is wellicht wel een aardige optie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 15:13 #1261433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doelde

960 estate 1996 schreef : Dus wel of niet meedoen ?? met bovenstaande.

Op de opmerking van Jeroen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 15:31 #1261435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic één
ik doe mee dus zet mij er maar bij op.
Alex: één setje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 15:45 #1261438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Njet
Ik las niet goed!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 17:22 #1261445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb op mijn 740 al
Ik heb op mijn 740 al originele CV, maar nog niet met AB.
weet iemand hoe ik een AB hierop kan aansluiten ??
lijkt me dat dit niet al teveel werk kan zijn. ontvangertje en zendertje o.i.d. ?
is dit er misschien origineel van Volvo ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 17:36 #1261447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is er van Volvo
Het is er origineel van Volvo. Relais erin, eventueel het motortje bij de bestuurdersdeur, misschien nog handzenders aanmelden op het relais en klaar ben je. Handzenders worden wel wat lastiger verkrijgbaar omdat ze door ouderdom uitvallen. Zijn nieuw ook niet meer verkrijgbaar. Eventueel ook uit te breiden naar een Guard alarm. Aftermarket aansluiten moet iets minder netjes geloof ik. Bij mij was het in ieder geval minder netjes gedaan door de vorige eigenaar. Normaal gesproken draai je met de sleutel in de deur een schakelaar die dan contact maakt naar massa. Het relais in de relaistray reageert daar op door de andere 3 deuren en de kofferbak te openen/sluiten. Tussen de schakelaar en het relais lopen 2 draadjes, vlakbij de stekker die het bestuurdersportier in gaat waren deze doorgeknipt. Hier was de ontvanger van het aftermarketsetje aangesloten. Overigens werkt het nog wel zoals originel, dwz dat ik nog steeds met de sleutel in het bestuurdersslot ook de overige deuren kan openen/sluiten. Ontvanger aansluiten is niet moeilijk, constante plus erop en een massatouwtje naar een vrij massaklemmetje links van je voeten.
Door de bestuurdersdorpel lopen ook de draden voor de linker en rechter richtingaanwijzers. Hier was ook al een draadje op gesoldeerd, dat heb ik overgenomen. Anders isolatie verwijderen en draadjes aan solderen. Let wel op dat je diodes tussen de ontvanger en de draden voor de richtingaanwijzers zet. Doe je dat niet dan en geef je links richting aan dan knippert rechts vrolijk mee omdat de draad voor links en rechts via de ontvanger met elkaar verbonden zijn. De diode fungeert als "terugslagklep" en wordt meestal meegeleverd met het aftermarketsetje. Over het nut van het wel/niet aansluiten van je richtingaanwijzers kun je discussieren. Als je je sleutels verliest op hetzelfde parkeerterrein als waar de auto staat kan men vrij gemakkelijk de juiste auto vinden. Hoewel de sloten zelf al zoveel geluid maken dat het op geluid ook wel moet lukken. Ikzelf vind het prettig omdat ik door het knipperen zie dat de de ontvanger het begrepen heeft en de boel open/dicht is gezet. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 17:48 #1261449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toet
onze huur-Sebring die we in Florida reden deed ook even een kort claxon signaal (pwep) bij open/dicht met de AB, dat hebben ze bijna allemaal daar dus op een parkeerplaats klinkt het soms net als een eendenfokkerij...

Maar knipperlicht aansturing vind ik wel handig ja. Zou je dat ook niet gewoon op je gewone verlichting kunnen doen? Bijv mistlampen vóór en remlicht oid. Gewoon voor de fun

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 17:55 #1261450 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Pieep

alexvanbemmel schreef : onze huur-Sebring die we in Florida reden deed ook even een kort claxon signaal (pwep) bij open/dicht met de AB, dat hebben ze bijna allemaal daar dus op een parkeerplaats klinkt het soms net als een eendenfokkerij...

Maar knipperlicht aansturing vind ik wel handig ja. Zou je dat ook niet gewoon op je gewone verlichting kunnen doen? Bijv mistlampen vóór en remlicht oid. Gewoon voor de fun

<div class="content">Dat kan zeker, ik had het vroegah voor de lol op de achterruitrijverlichting
of het mag op de voorverlichting/mistlampen of enige andere lampen weet ik niet..
Maar lijkt me niet zo'n prob want de wagen staat toch stil.
Groeten,<br>Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 18:05 #1261451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan wel
Kan vast wel. Zou het wel via een relais doen, je noemt wel de lampen die flinke stromen trekken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC