"Oplichter" op MP!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het ziet er naar uit dat alles, met enige vertraging, toch goedkomt!

Groet, Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is dan misschien niet zo soepel verlopen maar om er nu groot Oplichter van te maken.
Prettig weekeinde verder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De dure dingen koop ik écht alleen als ik dat telefoonnummer heb en heb kunnen checken in de nationale telefoongids.

Je moet echter wel heel vaak mensen voor 20-25 euro oplichten wil je er een inkomen uithalen, dus is de kans op een misverstand o.i.d. groter?
Een mobieltje. laptop of ander duurs haal ik hooguit zelf op en stuur nooit geld. Ik koop regelmatig op marktplaats en ebay en heb nog <u>nooit</u> een zeperd gehad.
Ik zal blij zijn als blijkt dat dit hele geval ook een ongelukkig toeval is, ook voor de rust binnen de clubs waar ik lid van ben!
Trouwens: ik vind wél dat je bij eenslechte ervaring de clubkleden even kunt waarschuwen, al is het maar om voorzichtig te zijn tot het tegendeel bewezen wordt.
Als we daar binnen de club te moeilijk over doen, zal een volgend die écht bedonderd is gewoon z'n mond houden en dan lopen wij er allemaal ook nog eens in!
Dus misschien niet meteen "oplichter" boven het draadje maar wél waarschuwen!

- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik heb inmiddels contact gehad met de bewuste meneer en hij stort mijn geld terug omdat hij vindt dat ik hem niet als oplichter mag bestempelen, ok, jammer maar helaas.
Nu is het natuurlijk lastig wanneer is iemand en oplichter en wanneer niet.
Ik zie het zo:
Ik heb een bod gedaan op een advertentie. Kreeg een mailtje terug dat hij akkoord ging en dat hij het zou opsturen na ontvangst van het geld.
Ik heb het bedrag nog dezelfde dag overgemaakt en was ook de volgende dag keurig afgeschreven.
Na 5 dagen had ik nog steeds niets binnen en ben de man toen dus gaan mailen met de vraag hoe de zaken ervoor stonden.
Na 10 dagen en 8 mailtjes verder, die wel steeds bozer klonken, nog steeds geen enkele reactie van de meneer, dus met Marktplaats aan de telefoon, en die konden mij vertellen dat hij 3 dagen daarvoor nog een advertentie had geplaatst.
Voor mij genoeg reden om ervan uit te gaan dat ik belazerd was, en iemand die mij belazerd op die manier noem ik een oplichter, simpel is that.
Een oplichter is iemand die afspraken niet na komt om er zelf beter van te worden, en deze meneer kwam zijn afspraak niet na en was er €32,- beter van geworden.

De beste man kan zich niet voorstellen dat ik mij, in ieder geval tot dat moment, belazerd voelde en aktie ondernam tegen hem.
Ik heb hem in een mail gezegd dat wanneer hij mij alsnog het beloofde boek zou zenden ik mijn aanteigingen zou intrekken en voor mij de zaak afgedaan zou zijn.
Maar hij wil niets meer opsturen en vindt het balachelijk dat ik zo reageer...... ik moet vertrouwen hebben in de mensen.... helaas zijn mensen zoals hij die ervoor zorgen dat dat weer ietsje minder is geworden.
Maar goed, dit is wat mij betreft het einde van dit verhaal.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Onlangs kocht ik via mp een haynes voor de 940. Precies op de zelfde manier gegaan, bod geaccepteerd. Geld overgemaakt en toen maar liefst 3 volle weken radiostilte. Ik bleef mailen en na drie weken kreeg ik reactie. Waar ik mij druk over maakte, er was toch immers geen brand uitgebroken?
Nee duh, maar als ik geld naar iemand over maak en ik hoor ineens niks meer, dan bestaat de kans dat ik genept wordt. Als ik van te voren weet dat het zo lang gaat duren, niets aan de hand. Maar als mensen nog te beroerd zijn om te reageren, dan moeten ze niet raar op kijken als iemand het zat is en bang is opgelicht te worden!!
- John Blummel
- Nieuw lid
-
- geprobeerd een discussie uit te lokken
- een juridisch college ergens gemist;
- zat er wax op je bril en las je niet goed wat er gepost was;
- heb je niet juist geïnterpreteerd wat er gepost was;
- deed je maar alsof je verstand had van "juridische zaken";
- weet (wist) je helemaal niet wat er op marktplaats staat (stond) over loven en bieden en wanneer iets een overeenkomst is
- is er sprake van een misverstand en kwam je daar achter nadat er al op jouw post gereageerd was en kon je het dus niet meer <u>rectificeren</u> en doe je nu maar alsof je dat altijd al bedoelde?
- anders, namelijk:__________________________
Overigens, welke wax gebruik jij?
Met vriendelijke groet,
Richard
Conclusie van repliek:
bedoel je brillenwax of autowax, Richard? Bovendien, wie zegt dat ik brildragend ben, of bedoel je de wc-bril?
En voorts zal ik voor deze gelegenheid eens niet verblijven onder nadrukkelijk voorbehoud van alle rechten en weren zijdens client, et sans prejudice, maar verblijf ik, kies derhalve terzake domicilie, in mijn Volvo-garage, en zal niet overgaan tot dupliceren.
't welk doende (alsof dus) enzovoort, enzovoort.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goeiendag zeg...............weltrusten.john b schreef : En voorts zal ik voor deze gelegenheid eens niet verblijven onder nadrukkelijk voorbehoud van alle rechten en weren zijdens client, et sans prejudice, maar verblijf ik, kies derhalve terzake domicilie, in mijn Volvo-garage, en zal niet overgaan tot dupliceren.
't welk doende (alsof dus) enzovoort, enzovoort.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niks weltrusten, eerst de baby nog voeden ;bBaseman schreef : Goeiendag zeg...............weltrusten.
- John Dutman
- Nieuw lid
-