"Oplichter" op MP!

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 20:40 #1248965 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic de boef
Beste Jelle, en anderen,
De verplichting tot betalen staat omschreven en beschreven in de voorwaarden Marktplaats. Ook valt daaruit af te leiden of en in hoeverre een koop wettelijk gezien tot stand komt.
In principe kan een koop op rechtmatige wijze tot stand komen middels bieden en accepteren.
Ik ga hier verder geen juridisch college geven, echter, een goedbedoelde waarschuwing van mij: kijk uit waar je mee bezig bent.

mvh

John B 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
08-10-2009 22:01 #1248974 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic je kan
je kan wel massaal reageren bij mp in strijd met de regels en dan aan geven art. reeds verkocht.
of bij anders een reden invoeren.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 22:35 #1248981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies.

john b schreef : De verplichting tot betalen staat omschreven en beschreven in de voorwaarden Marktplaats. Ook valt daaruit af te leiden of en in hoeverre een koop wettelijk gezien tot stand komt.

Precies, maar dat staat er dus net niet in.In tegenstelling tot eBay, is een bod niet bindend.
Heb ik al eens aan mijn fiets gehad....helaas.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 00:30 #1248987 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Misverstand

Miquelangelo1969 schreef : Hallo beste Volvoïsten.
Ik ben me ervan bewust dat het niet netjes is om mensen 'zwart' te maken, maar in dit geval wil ik jullie toch waarschuwen voor een persoon op Marktplaats, die wél geld int maar niet levert en vervolgens ook niet meer reageert op mail.
Het gaat om de persoon achter DEZE advertentie.
Ik heb het bewuste werkplaats handboek van het 'gekocht' dwz ik heb een bod geplaatst, een mail ontvangen met daarin dat hij akkoord gaat met het bod, zijn naam, rekeningnummer en woonplaats. En de mededeling dat wanneer het geld overgemaakt zou zijn hij het boek zou opsturen.
Dit bedrag heb ik direct overgemaakt ( is ook afgeschreven) en een mail gestuurd met daarin mijn naam en adres.
Vervolgens heb ik niets meer van hem gehoord, ook geen reactie op de inmiddels 8 mailtjes die ik hem heb gezonden.
Wél staat het boek nog steeds te koop en plaatst hij zelfs nieuwe advertentie's (de laatste van 5 okt. jl.) wat indiceert dat hij wél internet heeft én dus zijn mail kan lezen.
Er loopt inmiddels al een onderzoek via MP en de politie, maar ik wilde jullie toch even waarschuwen aagezien hij veel Volvo spulletjes heeft en jullie dus een potentiele doelgroep zijn.
GG,
Miquel Engelen - lidnr: 948945GLE -1992-16V-B234F-"Skepp".740GLE -1990-16V-B234F-"Gouden Koets".1800S  -1964-  8V-B18b.P220    -1966-  8V-B20.

Zou er geen misverstand in het spel zijn? Want E.L. uit Amersfoort is een gewaardeerd lid van de oude V-44 vereniging.
Zijn emailadres is:
leije324@planet.nlVolgens E.L.: Dit boek betreft een herdruk.Nieuw en een perfecte uitgave! Dus zijn er nog vele exemplaren!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 05:07 #1248990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Infantiel
Ik begrijp je frustratie hoor, maar volgens mij is het in dit land een goed gebruik iemand pas tot oplichter te bestempelen als dat ook daadwerkelijk is aangetoond. Je zou op z'n minst het onderzoek kunnen afwachten. Ik verwijs maar even gemakshalve naar de bijdrage van Timen in dit draadje.

Daniel050 schreef : heb 80,- geboden gaat toch niemand overheen, verkoopt hij het ook niet meer, kan je ook met zijn andere advertenties doen

Jelle Postma schreef : HaHaHA geweldige vondst.....!! Je bent toch niet verplicht te betalen.
gr. Jelle

En om 80 Euro te bieden 'omdat je op Marktplaats toch niet verplicht bent om te betalen' , tsjonge, tsjonge, wat een infantiel gedrag zeg!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 08:54 #1248994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overboden...
Ik heb 30 euro geboden, niet om iets van Miquel af te snoepen maar om te kijken of er gereageert word op email. Mijn bod is geaccepteerd en ik mag op mijnverzoek,  het boek komen ophalen. Ik heb enkel het adres nog niet gekregen, ik wacht nog op de email.
Krijg ik dit adres met eventueel een telefoonnummer dan geef ik dit wel aan Miquel door. Wie weet berust alles idd op een misverstand. Zo niet, wel dat zien we dan wel weer ...

Groet, Rudiger

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 09:00 #1248996 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Infantiel

Inderdaad Wart,

Op Marktplaats kunnen partijen, kopers en verkopers, bij elkaar gebracht worden, een uitnodiging tot het aangaan van een koop derhalve, niets meer en niets minder.
Oordelen en veroordelen op grond van indicatie's geeft geen pas.
Bovendien kan een ieder die dat wenst, dus ook de inmiddels "veroordeelde" verkopende partij van de inhoud van practisch al datgene wat hier opgemeld wordt via internet kennis nemen, zo is mij weer eens gebleken.
Nogmaals: wees voorzichtig!

mvh

John B  

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 09:01 #1248998 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic     en dat bedoel ik

en dat bedoel ik dus...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 09:05 #1248999 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blij dat je dat even
Blij dat je dat even bevestigd, dat je dat bedoelde, want het leek er op dat je in je oorspronkelije post iets anders bedoelde. Je denkt iets te zeggen, maar bedoelt iets ander en een misverstand is ontstaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 09:13 #1249000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te kort door de bocht?
Het woord oplichter is weliswaar hard gekozen, maar of iemand nou lid is van een Volvoclubje of niet,
De overeenkomst  is: ik betaal, jij stuurt het boek
1 kant van de overeenkomst is wel voldaan, en dan mag je best boos zijn als de andere partij niet over de brug komt.
Zeker als je een paar keer contact probeert te leggen. Dan mag je ons best waarschuwen met termen als oplichting oid (weet u die handelaar uit apeldoorn oid nog?)
Trouwens, ik vind het raar dat hij zijn tel nr er niet bij heeft gezet. Dan zou je al alert moeten zijn.
Maar ja, das achteraf natuurlijk.
Als het goed komt en er is een plausibele verkalring voor dan kan dit alsnog worden weggehaald, maar dat zal mede blijken uit het verhaal van Amerigo
Althans IMHO.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC