Belastingplan 2010, lastige keuze verkoop ik 960 Estate uit 1991 en koop een 240,740 of een ander merk

• eric visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2009 13:16 #1249882 door eric visser (GAST)
Beantwoord door eric visser (GAST) in topic oplossing
Mijn oplossing is één gewone auto van de zaak, al dan niet met grijs kenteken, voor de rest leuke oude volvo's (wel ouder dan 25 jaar!!!) privé, en gewoon de 19 ct/km declareren aan de zaak!Dé truc is dan dat alles op dezelfde brandstof rijdt (tankpasje van de zaak....) en dat je goed met je garagist (meestal beter merkloos..) kunt babbelen en de evt. duurdere reparaties ( die je aan een volvo toch al niet zo vaak hebt....) op het kenteken van je auto van de zaak factureert! En verder een 740 of 760 kun je heel leuk maken met alle toeters en bellen van de 850/940 erop, zeker als je een beetje handig bent, en ook hier kan je garagehouder heel creatief factureren voor als jij te druk bent met ondernemen en er zelf geen tijd voor hebt....
 suc6!!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2009 19:32 #1249917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boeken

burney schreef : Dé truc is dan dat alles op dezelfde brandstof rijdt (tankpasje van de zaak....) 

Totdat je controle krijgt en de fiscus bij de leasemaatschappij de km-stand van de leasebak opvraagt en die naast het tankgedrag legt.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2009 20:16 #1249929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ??????

burney schreef : Mijn oplossing is één gewone auto van de zaak, al dan niet met grijs kenteken, voor de rest leuke oude volvo's (wel ouder dan 25 jaar!!!) privé, en gewoon de 19 ct/km declareren aan de zaak!Dé truc is dan dat alles op dezelfde brandstof rijdt (tankpasje van de zaak....) en dat je goed met je garagist (meestal beter merkloos..) kunt babbelen en de evt. duurdere reparaties ( die je aan een volvo toch al niet zo vaak hebt....) op het kenteken van je auto van de zaak factureert! En verder een 740 of 760 kun je heel leuk maken met alle toeters en bellen van de 850/940 erop, zeker als je een beetje handig bent, en ook hier kan je garagehouder heel creatief factureren voor als jij te druk bent met ondernemen en er zelf geen tijd voor hebt....
 suc6!!!!!

En controle van fiscus bij de garage inzake vergelijking inkoop tegenover verkoop nota's leggen  , fiscus bij controle ""he hr garageman een drukgroep voor een 740 ingekocht mag ik daarbij de verkoop eens zien" zo kunnen ze dus bij fiscus veel meer dingen naast elkaar leggen dan je denkt  , zowel aan de kant van de garage als  aan de kant van de ondernemer .

Fred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2009 20:22 #1250842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic belastingplan 2010
Ik zou maar even wachten met verkopen want de regering heeft het voornemen de regeling te reparen lees maar op de site www.bijtellingoldtimer.nl . had zelf ook het voornemen ,maar wacht eerst op de definitiefe uitslag ,waarschijnlijk valt deze over een paar weken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2009 22:37 #1250879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik begin alvast met
Ik begin alvast met verzamelen, denk ik....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2009 15:34 #1253300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 19 november wordt er gestemd over het amendement
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2009 14:39 #1254751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is gelukt!!!!!
   BijtellingYoungtimer Nieuwsbrief
Beste Bert,
Heb jij ook dat je sinds afgelopen donderdag weer een stuk lekkerder in je Youngtimer rijdt? Nou, dat is geheel terecht! ‘Alsof er een wave door de Tweede Kamer ging’
Zoals beloofd kom ik nog even terug op het aannemen van het reparatieamendement door de Tweede Kamer. Er was niet één amendement om de bijtelling terug te draaien, maar er waren er zelfs twee. Amendement 1 van de hand van Ernst Cramer (CU) en nummer 2 van Johan Remkes (VVD). Het amendement  Remkes ging veel verder dan dat van Cramer: Remkes wilde het amendement uit 2008 in zijn geheel terugdraaien, dus niet alleen de bijtelling op youngtimers maar ook de bevriezing van de wegenbelasting op oldtimers. Dit amendement Remkes kreeg echter alleen steun van de fracties van de VVD en Verdonk. ALLE overige fracties stemden voor het reparatieamendement van Cramer, dat met 128 van de 150 stemmen werd aangenomen. Maar in feite stemden VVD en Verdonk dus ook voor de youngtimer reparatie en was de Tweede Kamer dus UNANIEM in haar oordeel: de zaak moet teruggedraaid worden!
Tot in de late uurtjes
Letterlijk tot op de laatste minuut voor stemming werd de actie gevoerd. De dag voor stemming was ik samen met Hans Horwitz tot 01:30 ‘s nachts in de Kamer aanwezig bij de plenaire behandeling van het belastingplan 2010. En dat was maar goed ook! Want op deze laatste dag hebben wij nog veel politici persoonlijk gesproken om hun stemmen veilig te stellen. Van alle activiteiten hebben wij een aantal video’s gemaakt. U kunt deze bekijken via deze link. Ze zijn erg de moeite waard!BREAKING newsVanuit de Tweede Kamer mocht ik live ‘inbreken’ in het BNR radioprogramma De Nationale Autoshow, u kunt dit fragment via deze link beluisteren.Wat verandert erIn 2008 werd besloten de leeftijdsgrens voor bijtelling op basis van de waarde in het economische verkeer te verleggen van 15 naar 25 jaar. Door middel van de aangenomen reparatie wordt de grens gewoon weer 15 jaar, ook voor nieuwe gevallen. Daarnaast gaat wel het bijtellingspercentage van 25% naar 35% voor alle auto's van 15 jaar en ouder. Een besparing van 96% !!!Voor de bij ons aangemelde gedupeerden betekent dit een verhoging van de bijtelling van niet gemiddeld € 500 per maand maar van € 21 per maand, wat ons betreft een bijzonder goed resultaat! Maar liefst 96% van de oorspronkelijke verhoging is dankzij onze lobby ongedaan gemaakt! Klik hier voor een aantal rekenvoorbeelden.Eerste KamerHet belastingplan 2010 moet nog door de Eerste Kamer goedgekeurd worden. Dit staat gepland voor 15 december. Het is zeer onwaarschijnlijk dat daar een probleem zal optreden. Ten eerste is het reparatieamendement met grote meerderheid door de Tweede Kamer aangenomen, ten tweede stemt de Eerste Kamer niet over individuele amendementen, maar belastingplan in zijn geheel. De Eerste Kamer kan het dus ofwel in zijn geheel aannemen danwel in zijn geheel afwijzen en dat laatste is volgens ons nog nooit gebeurd.Bijdrage aan de actieNaar aanleiding van de vele verzoeken van mij om een financiële bijdrage te leveren aan de actie heb ik een aantal vragen gekregen. Met name van gedupeerden die wel al een bijdrage geleverd hebben. Men verbaast zich erover (net als ik) dat nog steeds meer dan 90% van de bij ons bekende gedupeerden niets gedaan heeft. Op de vraag of mijn kosten gedekt zijn is het antwoord dus helaas NEEN. Gelukkig roepen ook anderen op om alsnog een bijdrage te leveren via de pagina met reacties. Hopelijk werkt dat beter, ook al omdat het resultaat nu ècht binnen is. Was u er nog niet aan toegekomen, gebruik dan deze link: www.bijtellingoldtimer.nl/index.php/steun-ons . Ik heb het graag voor u gedaan en ik stel het op prijs als u er iets voor terug wilt doen en mij wilt helpen.
Hieronder een oproep die via de reactie-pagina binnengekomen is:
"Beste mensenHet is natuurlijk geweldig wat Wouter en zijn helpers tot nu toe bereikt hebben. Naar mijn mening is het alleen diep triest dat Wouter al enkele malen om een bijdrage in de kosten heeft moeten vragen.Het zou toch vanzelfsprekend moeten zijn dat iedereen die zich als belanghebbende heeft ingeschreven de door Wouter voorgestelde bijdrage gewoon betaalt. DAAROM MENSEN: LAAT WOUTER NIET IN DE KOU STAAN EN LAAT IEDEREEN DIE DIT NOG NIET GEDAAN HEEFT ER VANDAAG NOG VOOR ZORGEN DAT DE DOOR WOUTER VOORGESTELDE BIJDRAGE BETAALD WORDT."
Tot zover weer deze nieuwsbrief, natuurlijk blijf ik u de komende tijd op de hoogte houden!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden  Uitschrijven van de nieuwsbrief, klik hierWouter heeft het voorelkaar

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC