Belastingplan 2010, lastige keuze verkoop ik 960 Estate uit 1991 en koop een 240,740 of een ander merk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoi Jan,Buitenkantrechts schreef : Je voorstel is aardig te noemen ik heb een apart gesprek met de staatssecretaris gehad. In jouw voorstel ga je wat ver met de aankoopdatum. Wat mij betreft net als bij de slooppremie. Terugwerkend met eigenaar vanaf 01-01-2009, dan haal je ook alle gokkers er uit.
Kan jij je invloed(?) niet aanwenden om steun bij het CDA te krijgen voor argumenten van Wouter van Embden en zijn cluppie? Als er een kamermeerderheid te vinden is...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook qua onderdelen voor de 264 en 265 volop te krijgen.
@ Jan, mailtje gelezen, aankooptips volgen morgenvroeg.
Met groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
960 Estate uit 1991, binnenkort te koop? Als de lage bijtelling naar 25 jaar gaat.Eric Bakker schreef :
Hoi Jan,Buitenkantrechts schreef : Je voorstel is aardig te noemen ik heb een apart gesprek met de staatssecretaris gehad. In jouw voorstel ga je wat ver met de aankoopdatum. Wat mij betreft net als bij de slooppremie. Terugwerkend met eigenaar vanaf 01-01-2009, dan haal je ook alle gokkers er uit.
Kan jij je invloed(?) niet aanwenden om steun bij het CDA te krijgen voor argumenten van Wouter van Embden en zijn cluppie? Als er een kamermeerderheid te vinden is...
Hoi Eric,
Natuurlijk ben ik daar al mee bezig geweest, vandaar dat ik met Jan Cees de Jager heb gesproken. Deze meldt dat hij uitvoert wat de kamer in meerderheid wenst. Het ligt nu aan de 2e kamer om dat te wijzigen. De 2e kamerleden van het CDA die zich hier tegenaan bemoeien, zal ik op korte termijn, lees deze week bellen.

Groeten Jan Kramer

- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Jan,Buitenkantrechts schreef : Natuurlijk ben ik daar al mee bezig geweest, vandaar dat ik met Jan Cees de Jager heb gesproken. Deze meldt dat hij uitvoert wat de kamer in meerderheid wenst. Het ligt nu aan de 2e kamer om dat te wijzigen. De 2e kamerleden van het CDA die zich hier tegenaan bemoeien, zal ik op korte termijn, lees deze week bellen.
Goed te horen dat je het hoofd nog niet in de schoot hebt gelegd en strijdbaar blijft.
Wellicht ten overvloede geef ik hier nog even de link naar het pdf-document waarin alles nog eens precies op duidelijke wijze wordt uiteengezet en beargumenteerd met cijfers. Eigenlijk verplichte kost voor kamerleden, je zou het ze ook even toe kunnen zenden.<a href=" www.bijtellingoldtimer.nl/images/stories...mplete%20verhaal.pdf " target="_blank" title="Het complete verhaal">"Het complete verhaal"
Overigens zag ik vorige week je vrouw in de glanzend zwarte 965 voor het stoplicht staan, maar zij let nog niet genoeg op andere Volvo's om haar heen .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haha, het kan overigens net zo goed één van mijn zussen zijn. Want als er even geen auto is, dan word ik snel gebeld en gek genoeg, willen ze liever de Volvo dan de Citroën.
het complete verhaal, zal ik nog eens mailen naar Pieter Omtzigt.
Groeten Jan

- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan,Buitenkantrechts schreef : Je voorstel is aardig te noemen ik heb een apart gesprek met de staatssecretaris gehad. In jouw voorstel ga je wat ver met de aankoopdatum. Wat mij betreft net als bij de slooppremie. Terugwerkend met eigenaar vanaf 01-01-2009, dan haal je ook alle gokkers er uit.
Het doet me deugd te lezen dat er meer zijn die mijn voorstel aardig vinden. Jouw opmerking over de grensdatum/gokkers snap ik op zich wel maar blij ben ik daar niet mee, ik ben zelf namelijk zo'n gokker. Zouden die er echt zoveel zijn denk je? 1 janauari 2009 lijkt mij weer wat teveel van het goede, inzetten op 31 december kan toch geen kwaad (hoop ik)?
Maar even concreet, weet jij of een dergelijk voorstel ook echt is besproken dan wel ter overweging ligt bij de tweede kamer? Of andere alternatieve voorstellen? Wouter vertelde me onlangs bijvoorbeeld dat hij broedt op een voorstel om de bijtelling voor youngtimers op te krikken naar 30 of 35 %, weet jij daar wat van?
Ik ben gewoon heel bang dat de deur dichtgaat als te sterk wordt vastgehouden aan de wens om het helemaal terug te draaien. We zitten hier toch in Nederland polderland? Met een beetje geven en nemen is meestal meer te bereiken...
- V700 register
- Nieuw lid
-
je kan toch ook gewoon je werkkilometers van je privéauto declareren op de zaak?
En dan maakt het niet meer uit hoe oud de auto is, dan is het een kwestie van welke kosten heb je in de prive sfeer en welke Km's kun je declareren?
Zo kun je met de zaak ook afspraken maken over onderhoud, benzine en andere autokosten die de zaak betaalt in een contract. Of is dat verboden? nee toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas Jeroen je mag alleen km vergoedding van max 19ct per km belastingvrij betalen ,indien wel de kosten zoals benzine etc betaald worden als je een auto prive rijdt dan wordt de prive auto als zakelijk gezien en wordt je gewoon voor prive gebruik belast net alsof auto op de zaak staat.Jeroen schreef : Wellicht zeg ik iets heel doms, maar je HOEFT toch geen auto op de zaak hebben staan als kleine zelfstandige?
je kan toch ook gewoon je werkkilometers van je privéauto declareren op de zaak?
En dan maakt het niet meer uit hoe oud de auto is, dan is het een kwestie van welke kosten heb je in de prive sfeer en welke Km's kun je declareren?
Zo kun je met de zaak ook afspraken maken over onderhoud, benzine en andere autokosten die de zaak betaalt in een contract. Of is dat verboden? nee toch?
Fred

- V700 register
- Nieuw lid
-