Belastingplan 2010, lastige keuze verkoop ik 960 Estate uit 1991 en koop een 240,740 of een ander merk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 21:46 #1248973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh..
Beste Jan,
Dus als ik het goed begrijp vraag je aan ons toestemming om je 960 in te ruilen voor een Mercedes of een 240 omdat dat goedkoper is.
Ik ben het het wat dit betreft met jsnijder eens. De regeltjes die je als liefhebber helpen om een oldtimer in de vaart te houden worden steeds verder ingeperkt door allerlei zakelijke rijders die er ook wel brood in zien.
De laatste jaren zakken de prijzen van de Amazon omdat de 240 serie ook 25jaar oud is en die rijdt zakelijk een stuk lekkerder. Dus hoe populair was de Amazon nu echt?. Ook wordt je in ieder oldtimerblad helemaal doodgegooid met Mercedes 200D-300D's.
Als het er dan om gaat om ze omdat het zo goedkoop is is lekker alsnog in een paar jaar op te rijden kun je er op wachten dat ze in Den Haag weer aan de bel gaan trekken. Ik heb momenteel 4 oldtimers/ semi oldtimers als het er om ging dat het niets mocht kosten kan ik ze beter allemaal plat laten slaan en met een C1 o.i.d. naar m'n werk gaan. Maar ik heb ze uit hobby en dan moet het maar wat kosten.
Nou ja er is binnen de vereniging vast wel iemand die je een groot plezier kan doen met zo'n mooie 960. 
Bert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 22:03 #1248975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hobby of bedrijfsmatig en 15 jaar en ouder blijft mogelijk
Beste Bert,

natuurlijk heb ik niet alleen de 960 gekozen uit zakelijke overwegingen, dan had ik nl. met een 940 op gas goedkoper uit geweest. De uitstraling is net iets mooier en de 6 cill. is super, de techniek vind ik mooi en zowaar ik geef iets om een auto. ben wat dat betreft een omnivoor en niet merkvast geweest.
Daarom gooi ik mijn onderwerp ook in  de groep. Ik worstel er mee en vind deze club een prettige club, die elkaar helpen.
Maar het feit dat er alleen liefhebbers zijn om het liefhebben, is natuurlijk een utopie. Ik tijd de 960 dagelijks en kan daardoor zakelijk er iets mee doen, dat maakt de hobby voor mij betaalbaar.
Darnaast zul je inderdaad altijd een verschuiving zien, de onderdelen voor een 200 serie zijn makkelijker aan te komen, dan voor een Amazone. Verder lees ik dat het voor een oude 760 ook alweer lastig wordt.
Gelukkig lijkt het er op, dat de zakelijke rijder voor 15 jaar en ouder toch een voordeel houd, er is namelijk vanuit de coalitiepartijen een voorstel gedaan om dit te handhaven, tgen een iets hoger % bijtelling.
 Groeten Jan Kramer

Groeten Jan Kramer

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 22:25 #1248978 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Goed nieuws
Geschreven door Wouter van Embden    donderdag, 08 oktober 2009 00:00  GOED NIEUWS!!! Eindelijk dan het verlossende woord: de maatregel wordt gerepareerd! Later veel meer info. Voor nu kunt u via onderstaand fragment bij de Nationale Autoshow van BNR zelf alles na luisteren. Bas van Werven en Carlo Brantsen, hartelijk dank voor jullie aanhoudende aandacht voor dit belangrijke onderwerp! Ook vast een kort woord van dank aan Paul Tang (PvdA), Pieter Omtzigt (CDA) en natuurlijk aan Ernst Cramer (CU). Ik ben bijzonder verheugd dat de politiek op basis van inhoudelijke argumentatie besloten heeft de maatregel te repareren. Als laatste nog een woord van dank aan mijn mede-strijders en inmiddels goede vrienden Hans Horwitz en Han Terneldeli ( www.aaben.nl , ook wel bekend als de snoeptrommel)! Even voor de goede orde: de maatregel is nog niet teruggedraaid, maar de coalitiepartijen hebben aangegeven een amendement in te dienen en te steunen dat de reparatie regelt. Daarnaast heeft vrijwel de voltallige oppositie aangegeven voor reparatie te zijn. Ergens in de komende weken zal dit amendement ingediend worden en zal de Tweede Kamer daarover stemmen. Pas na de stemming is er 100% zekerheid.
De Nationale Autoshow

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2009 22:41 #1248982 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Geen twijfel meer?

Buitenkantrechts schreef : Ik rijd de 960 dagelijks en kan daardoor zakelijk er iets mee doen, dat maakt de hobby voor mij betaalbaar.Gelukkig lijkt het er op, dat de zakelijke rijder voor 15 jaar en ouder toch een voordeel houd, er is namelijk vanuit de coalitiepartijen een voorstel gedaan om dit te handhaven, tgen een iets hoger % bijtelling.

Beste Jan,
Ik neem aan dat dit betekent dat je jouw 965 houdt, gesteld dat de partijleden hun woord houden over de handhaving?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 00:51 #1248989 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Goed nieuws.
Goed nieuws dat het er op lijkt dat deze dwaze wet gerepareerd wordt. En hulde voor Wouter van Embden. Zo zie je dat je je soms niet al te gemakkelijk bij sommige zaken moet neerleggen en dat de aanhouder wint.
Alle complimenten voor Wouter en de mensen die hem daarbij terzijde hebben gestaan. Laten we hopen dat onze staatssecretaris geen roet in het eten gooit. 

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 08:59 #1248995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu nog het andere deel van
Nu nog het andere deel van die toenmalige dwaze auto-pesten dag repareren, nl het niet meer belastingvrij worden van auto's. Ook daar kan men de oude regeling wat aanpassen (bv naar 30 jaar) maar ook auto's van na '86 worden cultureel erfgoed!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 09:21 #1248988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongelijk
Zat ik er even naast! Al is de mening nog zo snel de werkelijkheid achterhaald haar wel. Maar het is goed nieuws. Ben ook heel blij voor Eric en Reina :-)
Eric gefeliciteerd!
PS
Iemand nog geinteresseerd in een vroege hele kale 740 met belgisch kenteken? Er zit niet eens stoelverwarming in :-) 
(grapje)
Rob

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2009 10:29 #1249010 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Blij

Rob Hiemstra schreef : Ben ook heel blij voor Eric en Reina :-) Eric gefeliciteerd!

Dank je Rob, voor de meelevendheid en gelukwensen. Maar ik ben hier in de vereniging niet de enige die hier voordeel van heeft dacht ik.
Maar Reina zal er ook wel blij van worden, want dit betekent dat ik meer kan blijven besteden aan het in topconditie houden van deze schoonheid dan dat ik haar in privé zou hebben. Als je eens wist wat ik er al weer sinds de aanschaf anderhalf jaar geleden aan heb uitgegeven... Maar wat een rijplezier krijg je er voor terug!
Wat het lastiger maakt, qua conditie en slijtage, is dat het gewoon mijn dagelijkse auto is voor werk en vakantie (en de scouting van mijn dochter en de roeivereniging, etc.), en dat is toch anders dan dat zij in een schuurtje staat en vertroeteld wordt. Anderszijds heb ik (wij) er wel meer (=vaker) plezier van.
Ik zal Reina eens een goede wasbeurt geven en een nieuwe foto van haar maken en plaatsen in mijn profiel, dat zal ze vast leuk vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 21:06 #1249789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe staat het er nu voor?
Goedenavond, hoe staat het er voor met de regeling?
Ik ben erg blij verrast door de actie van Wouter; rijd zelf een prachtige 760 GLE estate 1989, en mijn vrouw een zo mogelijk nog mooiere 760 GLE 1982.
Ook heb ik nog een 940 estate 1990, en een 940 sedan 1992, alle prachtige auto's voor mijn personeel. Wij profiteren allen van de regeling.
Juist voor mensen zoals ik is het erg lullig je personeel een enorme bijtelling te laten betalen, voor mezelf kan ik met prive e.d. wel een modus vinden die redelijk uitpakt.
<a href=" www.bijtellingoldtimer.nl/index.php/nieu...ieuws/80-goed-nieuws "> www.bijtellingoldtimer.nl/index.php/nieu...ieuws/80-goed-nieuws
Dit fragment is redelijk up to date, maar wat is de status nu?
David

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2009 21:38 #1249793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie tekst
BijtellingYoungtimer Nieuwsbrief
Beste Fred,
&#160;Succes in zicht!Wellicht heeft u vorige week de uitzending op BNR live gevolgd waarin ik mede namens de coalitiepartijen goed nieuws bekend maakte. Mocht u de uitzending gemist hebben en deze alsnog willen beluisteren, dan kan dat hier: www.bijtellingoldtimer.nl/index.php/nieu...ieuws/80-goed-nieuws . Concreet hebben wij de toezegging van de 3 coalitiepartijen dat men de maatregel wil repareren. Wij hebben per mail van Ernst Cramer (Tweede Kamerlid ChristenUnie en initiatiefnemer van de maatregel) de bevestiging gekregen dat hij een amendement zal indienen om de leeftijdsgrens voor bijtelling op basis van de waarde in het economische verkeer weer terug aan te passen naar 15 jaar. Daarnaast wordt waarschijnlijk het percentage bijtelling verhoogd, bijvoorbeeld van 25% naar 30%.VoorbehoudNatuurlijk zijn wij blij en opgetogen over deze aankondiging. Echter, het is natuurlijk pas feest wanneer het amendement ingediend is en de Tweede Kamer daar in meerderheid voor gestemd heeft. Voor die tijd moet het amendement opgesteld worden en dekking voor reparatie worden gevonden. Op woensdag 14 oktober heb ik met de heer Cramer bij de Tweede Kamer een afspraak gehad. De intentie van de heer Cramer is onveranderd, maar we zijn er nog niet! Ik kan u natuurlijk geen garantie geven op succes, maar wel de garantie op volledige inzet van mijn kant. Continue inspanning blijft noodzakelijk. Wat zou dit financieel betekenenVooropgesteld moet worden dat wij met o.a. VNO-NCW en MKB Nederland van mening zijn dat er geen enkele reden is om de lasten voor deze groep zakelijke youngtimer bezitters te verhogen! Maar we zullen waarschijnlijk niet ontkomen aan een compromis. Indien het besproken voorstel doorgang vindt dan zou de lastenverhoging grotendeels teruggedraaid worden. Dit betekent voor u als gedupeerde een verhoging van de bijtelling van gemiddeld enkele tientjes in plaats van circa € 500. Een verschil van meer dan € 450,- netto per maand! Dringend beroepMomenteel word ik bedolven onder de dankbetuigingen en felicitaties. Dat is natuurlijk prachtig maar de medaille heeft een keerzijde. Reeds 8 maanden draait mijn onderneming nauwelijks omzet meer en kan ik geen nieuwe opdrachten aannemen. Zoals u weet heb ik eerder een oproep gedaan om een financiële bijdrage te leveren aan de actie. De respons hierop was bijzonder teleurstellend en komt niet in de buurt van compensatie voor de enorme tijdsinspanning. Nog geen 5% van de bij ons bekende gedupeerden heeft een financiële bijdrage geleverd. De afgelopen 8 maanden ben ik fulltime (en meer) bezig geweest met de actie, iedere keer als er een teleurstelling was, vocht ik strijdbaarder weer door. Echter, voor mij persoonlijk en mijn (startende) bedrijf is de financiële bodem al lang in zicht. Ik verzoek u daarom dringend om nu allemaal een (kleine) bijdrage te leveren!  Financiële bijdrageOm belastingtechnische redenen gaat mijn voorkeur gaat uit naar een privébijdrage in de vorm van een schenking, hoe klein ook! Ik hoop dat ik uw steun en vertrouwen krijg. U kunt een financiële bijdrage in de privésfeer storten op onderstaande rekening: Wouter van EmbdenProfessor Pullelaan 513571 JC UtrechtRekening: 1526.42.781 (Rabobank)Financiële bijdrage dmv donatie aan stichtingIndien u de voorkeur geeft aan een donatie vanuit uw bedrijf dan kunt u een factuur aanvragen via onderstaande link. U vult daar de naam en het adres van uw bedrijf in en het bedrag dat u wilt doneren. U ontvangt dan eerst een factuur die u vervolgens kunt voldoen. Deze factuur kunt u in uw administratie opnemen. www.bijtellingoldtimer.nl/index.php?opti..._bleeker@hotmail.com
Zoals u de afgelopen tijd op mijn inzet heeft kunnen rekenen, reken ik nu op uw hulp. Alvast hartelijk dank!
Met vriendelijke groet,
Wouter van EmbdenUitschrijven van de nieuwsbrief, klik hier&#160;
&#160;
Worden de meer dan 15 jaar oude  Volvo's toch weer meer waard misschien en gaan de prijzen weer omhoog.
Fred
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC