Umweltplakette aangevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bert, ik denk dat het wel mee zal vallen, het is trouwens een regel waar iedereen nog aan moet met wennen en daar wordt waarschijnlijk wel rekening mee gehouden, zo coulant is men wel. Het zal wel bij een waarschuwing blijven vermoed ik. Ik vermoed dat je wel blijft geregistreerd met deze overtreding voor een tijdje. Dat zou ik ook doen als Staat zijnde, anders ziet men dat in dat je de boel gewoon aan je laars lapt. En dat kan niet. Zo moeilijk is het niet om dat bij te houden, laten we wel zijn... Ik zou hier wel rekening mee houden.
Ik heb ook nooit meer wat gehoord van mijn actie van foutparkeren. En ik meen dat het overtreden van de sticker 30 of 40 Euro kost. Nog wel, dat kan misschien na een paar jaar veranderen.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik weet niet precies welke steden in Duitsland zo'n sticker verplicht stellen. Maar bijv. Keulen zit daar ook bij. Ik kom er niet dagelijks (volgend weekend toevallig), het is een uur rijden vanuit Heerlen. Maar ik wil gewoon voorkomen dat ik al dan niet per ongeluk (ik verrijd me nog wel eens) in een stad terecht kom, waar je er een nodig hebt, zonder zo'n ding achter de ruit. Het bedrag dat ze ervoor vragen is het gelazer, als ze je aanhouden, niet waard. Vandaar dat ik er een gehaald heb. Ter plekke, ik woon op 10 minuten rijden van de Duitse grens, bleek dat de sticker maar 5 euro kost. Waar praten we dan over?bstolker schreef : ... umweltzones volgens mij een plaatselijke APV zijn.
Als de Duitse justitie met de Nederladse justitie praat of als het Europees parlement z'n legertje tolken inzet, dan is dat omdat ze op basis van gelijkwaardigheid met elkaar willen communiceren. Ze willen iets van elkaar en dan ga je anders met elkaar om. Maar als je bekeurd wordt, dan is er geen basis van gelijkwaardigheid. En geen wederzijds voordeel. Dan gaat het om het overtreden van de wet en de daaraan gekoppelde sanctie.bstolker schreef : Wat betreft de taal, daar kunnen we urenlang over discussiëren, want in wat voor taal denk je dat de Duitse justitie de Nederlandse justitie gaat verzoeken mij te vervolgen? En waarvoor heeft het Europarlement een heel leger tolken in dienst?
En als die Duitser hier komen, dan mogen ze (nog net) wel hun geld uitgeven, maar worden ze tegelijkertijd met de nek aangekeken. Waar is dan de service?bstolker schreef : Een beetje service mag je verwachten lijkt mij, ik kom tenslotte de hele Duitse economie weer op gang brengen (50 Euro kleding gekocht, 1 x getankt).
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik ga morgen direct informeren bij enkele klanten/patiënten. Daar ziten enkele bullen, advokaten en de plaatselijke atu bedrijfleider bij dus dat zal wel een duidelijk beeld geven. Indien dat bijzondere feiten oplevert zet ik dat wel op de site.
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Dus meteen naar de dichtsbij zijnde garage, in dit geval een bandenboer met een soort quickfit achtige remmen, uitlaten en inspectie service. Kenteken laten zien, en na een belletje met de tuv omdat de monteur de brandstofsleutel niet kon vaststellen kreeg ik direct mijn groene klasse 4 sticker. Groen was geen problem door de G3 LPG instalatie. het hele avontuur kostte 5 euro.
Umweltplaquetten kun je bij tankstations met service krijgen alsmede bij quickfit-achtegen als de atu, en de tuv en dekra.