Umweltplakette aangevraagd

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 20:04 #1234726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, zo is het
Er gelden wetten en daar dien je je aan te houden. Of je ze kent is een andere zaak, maar daar wordt geen rekening mee gehouden, kan ook niet. Dat zou een rommeltje worden waarbij iedereen een excuus kan aanvoeren. Een aangenomen wetsvoorstel is hard en van kracht. Er zijn soms uitzonderingen voor buitenlanders maar voor de Umweltzones zijn deze er niet en gelden voor elk voertuig van elk land van inschrijving.
Bert, ik denk dat het wel mee zal vallen, het is trouwens een regel waar iedereen nog aan moet met wennen en daar wordt waarschijnlijk wel rekening mee gehouden, zo coulant is men wel. Het zal wel bij een waarschuwing blijven vermoed ik. Ik vermoed dat je wel blijft geregistreerd met deze overtreding voor een tijdje. Dat zou ik ook doen als Staat zijnde, anders ziet men dat in dat je de boel gewoon aan je laars lapt. En dat kan niet. Zo moeilijk is het niet om dat bij te houden, laten we wel zijn... Ik zou hier wel rekening mee houden.
Ik heb ook nooit meer wat gehoord van mijn actie van foutparkeren. En ik meen dat het overtreden van de sticker 30 of 40 Euro kost. Nog wel, dat kan misschien na een paar jaar veranderen.
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 21:22 #1234733 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kosten en baten
Hallo Bert

bstolker schreef : ... umweltzones volgens mij een plaatselijke APV zijn.

Ik weet niet precies welke steden in Duitsland zo'n sticker verplicht stellen. Maar bijv. Keulen zit daar ook bij. Ik kom er niet dagelijks (volgend weekend toevallig), het is een uur rijden vanuit Heerlen. Maar ik wil gewoon voorkomen dat ik al dan niet per ongeluk (ik verrijd me nog wel eens) in een stad terecht kom, waar je er een nodig hebt, zonder zo'n ding achter de ruit. Het bedrag dat ze ervoor vragen is het gelazer, als ze je aanhouden, niet waard. Vandaar dat ik er een gehaald heb. Ter plekke, ik woon op 10 minuten rijden van de Duitse grens, bleek dat de sticker maar 5 euro kost. Waar praten we dan over?

bstolker schreef : Wat betreft de taal, daar kunnen we urenlang over discussiëren, want in wat voor taal denk je dat de Duitse justitie de Nederlandse justitie gaat verzoeken mij te vervolgen? En waarvoor heeft het Europarlement een heel leger tolken in dienst?

Als de Duitse justitie met de Nederladse justitie praat of als het Europees parlement z'n legertje tolken inzet, dan is dat omdat ze op basis van gelijkwaardigheid met elkaar willen communiceren. Ze willen iets van elkaar en dan ga je anders met elkaar om. Maar als je bekeurd wordt, dan is er geen basis van gelijkwaardigheid. En geen wederzijds voordeel. Dan gaat het om het overtreden van de wet en de daaraan gekoppelde sanctie.

bstolker schreef : Een beetje service mag je verwachten lijkt mij, ik kom tenslotte de hele Duitse economie weer op gang brengen (50 Euro kleding gekocht, 1 x getankt).

En als die Duitser hier komen, dan mogen ze (nog net) wel hun geld uitgeven, maar worden ze tegelijkertijd met de nek aangekeken. Waar is dan de service?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 22:31 #1234741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy,
Je hebt helemaal gelijk. Nu, ik besef wel dat het item meer speelt dan bijvoorbeeld in het westen van Nederland. Als ik tijdens mijn rookpauze een wandeling maak op het parkeerterrein van mijn werkgever in Maastricht zie ik steeds meer Nederlande en Belgische auto's met een sticker achter de voorruit en vrijwel alle duitse auto's op de parkeerplaats hebben zo'n sticker, maar niet allemaal! Een Landrover Diesel een oude Mercedes, BMW en Volvo 850 diesel niet om een paar te noemen. Terwijl de nummerplaat doet vermoeden dat dit wel verplicht is voor de binnenkern van de hoofdstad. Maar ja, een sticker voor hen zal niet lukken denk ik gezien het type auto. We moeten er gewoon aan geloven en zeker als grensbewoner. Ik bedoel, grensoverschrijdendverkeer is vaak wekelijkse en soms daaglijkse praktijk.
Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 22:55 #1234745 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Ook ik
kom regelmatig met mijn auto's in Duitsland. Daarom zijn ze allemaal, op de 280se uit 1974 (maar die staat boven de wet, nl. ouder dan 30 jaar) en de 200 diesel uit 1982 na, voorzien van de groene plakette. Zelfs mijn 760 uit 1983 die met een katalysator is "nachgerüstet" en mijn 230CE uit 1983 hebben de felbegeerde groene sticker. Dus kan ik onbekommerd alle milieuzones in de Duitse steden "onveilig" maken. Een met het dieseltje moet ik nog tot 2012 geduld hebben, dan staat die ook boven de wet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 15:41 #1235030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik kreeg er geen
ik was poosje geleden bij de tüv geweest, maar ik kreeg geen Grüne Umwelt Plakette....dit omdat mijn auto geen katalysator heeft....klopt inderdaad. de 745 van 1986 had dat dus blijkbaar niet?
nu maar even afwachten hoe het gaat als ik naar Berlijn ga van de kerst....

bas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2009 20:01 #1235127 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Onschuldige blauwe ogen
Dit is allemaal nieuw voor mij. Ik rij nu 19 jaar dagelijks door Duitsland, waarvan één dag per week naar het centrum van Dusseldorf. Nog nooit heeft eimand me naar zo'n plaquette gevraagd.
Ik ga morgen direct informeren bij enkele klanten/patiënten. Daar ziten enkele bullen, advokaten en de plaatselijke atu bedrijfleider bij dus dat zal wel een duidelijk beeld geven. Indien dat bijzondere feiten oplevert zet ik dat wel op de site.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 00:28 #1235349 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic navraag
Ik heb het één en ander nagevraagd en inderdaad, vanaf één april is de gedoogtijd voorbij en zal het niet achter de voorruit hebben van de sticker 40 euro kosten (en twee punten voor de oosterburen). De sticker moet trouwens rechts onder zitten.
Dus meteen naar de dichtsbij zijnde garage, in dit geval een bandenboer met een soort quickfit achtige remmen, uitlaten en inspectie service. Kenteken laten zien, en na een belletje met de tuv omdat de monteur de brandstofsleutel niet kon vaststellen kreeg ik direct mijn groene klasse 4 sticker. Groen was geen problem door de G3 LPG instalatie.     het hele avontuur kostte 5 euro.
Umweltplaquetten kun je bij tankstations met service krijgen alsmede bij quickfit-achtegen als de atu, en de tuv en dekra.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD