Umweltplakette aangevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben benieuwd of ze eruit komen bij Tuv Nord, er staat op B-kenteken immers geen U9 of zo vermeld (alleen in Nederland op kenteken), terwijl de 960 toch een geregelde 3 weg kat heeft dus groene sticker moet geen probleem zijn. Als men hun werk goed doet zullen ze weten dat elke Volvo van dat type altijd met geregelde 3-weg kat is geleverd. Maar ja, de onzorgvuldigheid van sommige Nederlanders kennende.... Ik ben benieuwd. TUV zegt dat men ook buitenlandse auto's kan aanvragen voor een sticker. Probleem met benzine motoren is: Of geen sticker, of groen. Geen sticker betekent dat ik dus niet met mijn wagen naar de baas in Duitsland mag, maar de sticker voor onze auto's op benzine of lpg met drieweg kat is groen. Diesels kennen nog een rode en gele variant (rood: maximum limiet uitstoot fijn stof, geel: een maximum limiet aan NOx).
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit kost mij ook 17Euro50, en de officiele klassificatie is gewoon een groene sticker. Als ik geen sticker krijg, ga ik eens bellen en als het dan nog niet in orde is doe ik de automatische incasso ongedaan, want daar heb ik dan wel mijn redenen voor. Maar ik hou jullie op de hoogte.henk 940LPT schreef : Als je m niet in de juiste kleur krijgt zou je m ook nog bij de Kwikfit kunnen halen op vertoon van kenteken. Kost je dan wel 17.50...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe lang is zo,n stikker geldig dan?
Ik moet voor Slurpje ook maar eens zo,n stikker ´ ophalen ´ t.is maar 7 Km. vanaf hier,....

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
dit soort maartregelen zijn toch alleen gebonden aan keuringseisen voor een land?
voorbeeld: ik hoef toch ook geen twee mistlampen te hebben in Duitsland?
of is het juist als reflecterende hesjes of reservebril (verplicht in spanje)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heet toch gewoon wetgeving?Daar heb je je aan te houden in het land waar je heen gaat. Net als Winterbanden in de sneeuw in Duitsland.Jeroen schreef : Is er eigenlijk al jurisprudentie over het feit dat je als buitenlander zonder sticker toch de binnenstad gaat?
dit soort maartregelen zijn toch alleen gebonden aan keuringseisen voor een land?
Volgens mij valt die sticker onder de motorrijtuigenwet, en ook als buitenlander heb je je daaraan te houden. (tenzij anders aangetoond...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt! Zo moet je ook officieel als buitenlandse LPG rijder in Belgie een groene LPG sticker op de wagen hebben, dan wel een (andere) sticker op de voorruit van zodra je het land binnenrijdt als vreemdeling. Er wordt, en dat weet ik zeker, NIET op gecontroleerd. Maar als ze moeilijk willen doen, om welke reden dan ook, heeft de wetgevende macht de middelen er toe een boete uit te schrijven als je niet een LPG sticker op de auto hebt. En als je pech hebt in Belgie en het zo ver gekomen is keren ze je hele wagen onderste boven om van alles te vinden wat niet conform is. Noot: Buitenlandse auto's zijn NIET verplicht een verbandtrommel en brandblusser aan boord te hebben. Auto's ingeschreven in Belgie dienen deze wel aan boord te hebben.Baseman schreef : Dat heet toch gewoon wetgeving?Daar heb je je aan te houden in het land waar je heen gaat. Net als Winterbanden in de sneeuw in Duitsland.
Volgens mij valt die sticker onder de motorrijtuigenwet, en ook als buitenlander heb je je daaraan te houden. (tenzij anders aangetoond...)
Robert