Umweltplakette aangevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Támas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
kijk dat bedoel ik!Wat gaan ze doen als je het toch doet zonder sticker?robertm schreef :
Klopt! Zo moet je ook officieel als buitenlandse LPG rijder in Belgie een groene LPG sticker op de wagen hebben, dan wel een (andere) sticker op de voorruit van zodra je het land binnenrijdt als vreemdeling.Baseman schreef : ......Winterbanden in de sneeuw in Duitsland.
(tenzij anders aangetoond...)
Buitenlandse auto's zijn NIET verplicht een verbandtrommel en brandblusser aan boord te hebben. Auto's ingeschreven in Belgie dienen deze wel aan boord te hebben.
Het zijn wel Duitsers natuurlijk, maar toch als er bij hun NERGENS staat dat een buitenlander dat ook moet, krijg je dus geen bon.
Die winterbanden zijn overigens niet wettelijk verplicht, maar als je een ongeluk krijgt verzekeringskwestie etc .etc. etc. etc.
Ander voorbeeldje: Ik heb twee jaar geleden in Londen ergens geparkeerd. Tijd was verlopen (10min..) 80 GPB boete van de gemeente gekregen, maar nooit betaald. Ook nooit een aanmaning gekregen want dan had ik wel betaald. Maar een gemeente in GB (of andere land) mag en kan niet niet putten uit de RDWgegevens in NL.
Dus:ze zijn een papieren tijger. die wel kan uitdelen,maar niet incasseren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen,Jeroen schreef : kijk dat bedoel ik!Wat gaan ze doen als je het toch doet zonder sticker?Het zijn wel Duitsers natuurlijk, maar toch als er bij hun NERGENS staat dat een buitenlander dat ook moet, krijg je dus geen bon.
Die winterbanden zijn overigens niet wettelijk verplicht, maar als je een ongeluk krijgt verzekeringskwestie etc .etc. etc. etc.
Ander voorbeeldje: Ik heb twee jaar geleden in Londen ergens geparkeerd. Tijd was verlopen (10min..) 80 GPB boete van de gemeente gekregen, maar nooit betaald. Ook nooit een aanmaning gekregen want dan had ik wel betaald. Maar een gemeente in GB (of andere land) mag en kan niet niet putten uit de RDWgegevens in NL.
Dus:ze zijn een papieren tijger. die wel kan uitdelen,maar niet incasseren?
Incasseren kunnen ze wel. Zonder moeite, maar je moet op heterdaad worden aangehouden. Men blijft geregistreerd als persoon die nog onbetaalde boetes heeft uitstaan. Er zijn regelmatig grenscontroles van de marechaussee in Maastricht bijvoorbeeld waarbij alle Belgische voertuigen worden aangehouden voor controle op niet betaalde PV's. En dan op de vlieghavens, waarbij je je paspoort moet overhandigen. Als men daar geseind staat voor boetes ben je de klos. En ook andersom: In Belgie houdt men ook steeksgewijs grenscontroles. Ik maak het regelmatig mee (vooral met mooi zonnig weer dat wel) dat de Belgen een grenscontrole houden en alle buitenlanders staande worden houden voor controle. Ik steek de grens elke dag minimaal 2 keer over, heb al heel wat gezien.
Bij de grensovergang Heerlen Duitsland heb ik het ook vaak meegemaakt van de Duitse zijde. Aan de kant: paspoort, rijbewijs, verzekeringspapieren en technisch keuringsbewijs en dan telefoneren met Duitse collega's of alles in orde is.
je ontkomt er niet niet aan in de EU, een niet betaalde boete blijft gewoon open staan totdat deze is betaald.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat denk je.Jeroen schreef : Dus:ze zijn een papieren tijger. die wel kan uitdelen,maar niet incasseren?
In 2005 met mijn Lease-Astra (die dus niet op mijn eigen naam stond) keurig bij thuiskomst een bon op de mat voor overschrijding van de maxiamale snelheid met 15 kilometer per uur.
Dus..............Gelukkig kost het geen ruk in Frankrijk en kun je als je 100 euro op zak hebt tot 170 rijden, maar ik wil maar zeggen dat ze je echt wel kunnen vinden. Die parkeerbon is al even geleden denk ik....?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Autos met Amerikaanse koplampen mogen ook niet in de Umweltzone !hdalhuisen schreef : Hallo Hoe lang is zo,n stikker geldig dan? Ik moet voor Slurpje ook maar eens zo,n stikker ´ ophalen ´ t.is maar 7 Km. vanaf hier,....
En daar kunnen we met onze oude bakken natuurlijk nooit aan voldoen... Maar goed, zover zijn we nog niet...!
<a href=" www.umwelt-plakette.de/int_niederlande.p...gnc8i9kf78vjk79k5kd2 " target="_blank">Hier nog een link met iets meer info, maar bestel je sticker daar NIET $$!. Je kunt deze ook langs de weg kopen in Duitsland!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Waarom ben je dan niet gelijk even naar de Dekra in Aken gereden? "Benzin ist meistens kein Problem". Sticker kostte 5 (in woorden: VIJF) euro.robertm schreef : Bij de grensovergang Heerlen Duitsland heb ik het ook vaak meegemaakt van de Duitse zijde.
groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Een buitenlandse auto hoeft toch ook niet aan bv. de APK te voldoen? Mijn schoonvader rijdt op een Frans kenteken en heeft derhalve geen Nederlandse APK plicht.
Alleen aan een PPV (Plaatselijke Politie Verordening zoals bv de Umweltzone) moet je als buitenlander ook voldoen, niet aan de landelijke wetgeving omtrent veilighied en techniek, uiteraard wel wat betreft verkeersgedrag, zoals snelheid, parkeren en aan welke kant je moet rijden....

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
En daar zit 'm de crux denk ik. De andere voorbeelden van bonnen in het buitenland zijn gebaseerd op de landelijke politiediensten. Daar zijn afspraken over gemaakt met de Nederlandse politiediensten. Die krijg je wel binnen.Miquelangelo1969 schreef : Vraagje:
Alleen aan een PPV (Plaatselijke Politie Verordening zoals bv de Umweltzone) moet je als buitenlander ook voldoen, niet aan de landelijke wetgeving omtrent veiligheid en techniek, uiteraard wel wat betreft verkeersgedrag, zoals snelheid, parkeren en aan welke kant je moet rijden....
GG,
De gemeenten in het buitenland hebben die afspraken niet. vgl. bijvoorbeeld de Police Nationale, de Gendarmerie en de Police Municipale in Frankrijk.
Ik heb geen idee hoe dat zit in Duitsland. Per gemeente is er in ieder geval Schutzpolizei en dan is er ook nog Verkehrspolizei en Bundespolizei. Maar of er voor al die diensten harmonisatie is afgeproken met Nederland zou ik wel willen weten met deze achtergrond.
De sticker is verplicht, maar zou er ook een restrictie aan zitten dat je hem wel ergens snel moet kunnen halen? Zoals Mathy eigenlijk aanhaalt.
Maar stel dat je het niet doet, en je krijgt een bon,kun je dan wachten tot de eerste aanmaning? Die dan al dan niet komt.
Met name dit laatste lijkt me interessant.
We praten over 5 euro voor een sticker, maar ook een heleboel gedoe. met kentekenbewijzen kopiëren en sturen, wat eigenlijk wettelijk niet mag.
Denk ook bijvoorbeeld de congestion charge in London, de Eco Pass in Milaan, of een blauwe parkeerschijf overal in Europa.
Met andere woorden: als ik op vakantie ga naar Italië, via Zwitserland heen rij en via Oostenrijk terug, en overnacht in Duitsland moet ik dan een Umweltplakkette, een autobahn vignet voor Zwitserland en een voor Oostenrijk Plus een sticker voor de binnenstad van Milaan op mijn voorruit geplakt hebben?
(en dan zit m'n tomtom daar ook nog tussen geplakt..)
- V700 register
- Nieuw lid
-
in duitsland is het zodaning geregeld dat als men een nieuwe diesel koopt. met euro 4 toendertijd. hoefde je 3 jaar lang geen KFZ steuer te betalen. dus wegenbelasting.
verzekering maakte het ook leuk door te zeggen dat je subsidie krijgt, dus korting van 15 a 20%.
even een voorbeeld. mijn opa heeft een golf plus gehaald. 1.9 diesel. 3 jaar lang geen wegenbelasting en 17% korting op de verzekering.
en je betaald in klasses. en cylinderinhoud.
niet naar gewicht zoals in nederland.
heb je een 3.000 kilo zware auto. maar wel een diesel met euro 4 gehad. betaalde je de 1e 3 jaar geen wegenbelasting. daarna ga je betalen per cc cylinderinhoud.
voordat mijn opa volkswagen reed , reed hij een ford scorpio 2.0 8v...de 2 model...en 1e modellen ook gehad... hiervoor betaalde hij een jaarlijks wegenbelasting van niet lachen.. 190 euro!!
voor mijn oude volvo betaal ik hier in nederland 148 euro per kwartaal! (zuid-holland)
in duitsland zou ik omdat ik geen katalysator heb maar 400 euro per jaar betalen....dus altijd nog goedkoper als nederland.
wat wel mogelijk is is ''nachrusten''.. dus heb je een diesel zonder euro klasse. of een euro 1 klasse. kun je je oude diesel toch nog upgraden naar euro 2. dat scheelt jaarlijks 200 euro of meer aan wegenbelasting.....

- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
M'n rode 780 voldoet nochtans aan de Euro 4 norm en zo zullen er nog wel 7/9 zijn!rudiger schreef : Nu mag nog alles wat aan ueronorm 2 voldoet naar binnen, dat zal het waarschijnlijk 3 of 4 worden? En daar kunnen we met onze oude bakken natuurlijk nooit aan voldoen... Maar goed, zover zijn we nog niet...!
Groeten.Hedwig