Umweltplakette aangevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 17:19 #1234514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnen

robertm schreef : Heb een sticker aangevraagd. In NL bij TUV Nord.

Deze is binnen, zone 4 groen.
Robert 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 19:07 #1234526 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic fraude.
Er zullen wel weer creatieve geesten zijn die met de stickers het nodige aan kunnen vangen. Daarom is die begeleidende brief verplicht waarop het chassisnummer vermeld staat zodat men bij controle kan checken of het wel om de juiste sticker bij de juiste auto gaat. En in Duitsland is de politie aanzienlijk minder meegaand als de zaken niet in orde zijn. Daar staat tegenover dat de boetebedragen over het algemeen ook niet zo hoog zijn als bij ons.
Ik ben eens bij Koblenz met 200 door de flits gegaan waar je 130 mocht. Direct een auto van de polizei achter me aan en ik dacht: dat red ik zelfs met pinnen niet. Maar met de betaling van €100,= was alles weer geregeld. Phoe, blijft een hoop geld maar gezien de situatie was ik er wat bij mee dat ik er zo vanaf kwam. In NL was ik gegarandeerd ridder te voet geweest.
Dus over het algemeen is Duitsland wel vormelijk, maar de consequenties vallen in vergelijking met hier nog mee als je eens "buiten de lijntjes" komt.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 20:31 #1234537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook een sticker opgehaald
Niet voor mijn volvo maar voor de Prius. Zelf zaterdagmorgen naar een Tuv kantoor gereden en binnen 5 minuten 5 euro armer en een groene sticker gekregen. Kopie van het kentekenbewijs was voldoende.

Michael Oud schreef : Die heb ik wel bij me Bas, maar op een andere plek.

Maar, bij het aanvragen van de plakette heb ik niks in hoeven vullen. Ik hoefde alleen een kopie van mn kenteken op te sturen, 12.50 over te maken ovv het kenteken, en that's it. Zoals ik mezelf al verbeterde ging dat via de DEKRA, en niet de TüV.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2009 20:38 #1234538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brief,
Jan, ja, die kreeg ik erbij met de vermelding dat deze voortaan bij het voertuig horen.
Over die boetes in Duitsland, klopt. Fout parkeren kost ongeveer 10Euro, afhankelijk van de gemeente.
De boetes in Belgie scoren aan de top trouwens! Dat is echt niet mis. Zorg maar dat je je netjes aan de regels houdt :-) Kleine overtredingen zoals fout parkeren vallen wel mee (50Euro weet ik inmiddels van de zomer ), maar vorse snelheidsovertredingen, roodlicht, en plots remmen bij snelheidscontroles (wordt gezien als een zeer gevaarlijke onnodige manouvre) zullen je een fikse boete opleveren. Dit zijn overtredingen van de zwaarste graad met soms verschijning voor de rechtbank en dan te beginnen met 500 Euro plus de administratieve kosten die vergoed moeten worden (ja, men is wel zakelijk ingesteld die oplopen tot 175 Euro (weet ik uit ervaring ) met waarschijnlijk nog rijontzegging. Deze z.g. monsterboetes werden een paar jaar geleden van kracht. Mede Volvorijders: u bent gewaarschuwd.
Oh ja, en ook een oranje verkeerslicht is rood als je kon stoppen in Belgie en er zat een politie achter u. Dat heb ik gelukkig niet meegemaakt maar je bent verzekerd van een PV en een boete (minnelijke schikking).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 00:54 #1234570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boete in Bottrop
Gelukkig wist ik nog niks van Umweltzones en parkeerde ik, vlak voor de kerst 2008, dus mijn 1991 940 op een mooie lege parkeerplaats in het centrum van Bottrop. Bij terugkomst een kaartje onder de ruitenwisser:  de gehele gemeente Bottrop vond het vervelend dat ik mijn vervuilende automobiel durfde te parkeren op een zo schone parkeerplaats.
Nu heb ik nooit goede cijfers gescoord voor Duits en het verhaal als kennisgeving aangenomen. Het speet mij namelijk ook oprecht dat ik (geheel onbewust) het milieu in Bottrop had verpest.
Na een maand echter kreeg ik een brief van de gemeente Bottrop in de bus gericht aan mijn bedrijf, of ik wilde openbaar maken wie de bestuurder was van het mobiel in kwestie.
Nu wilde ik dat wel bekend maken, maar de brief was geheel in het Duits (hoezo Europese gemeenschap?) en bevatte een verbazingwekkende clausule (volgens mijn dochter die wel goede cijfers haalt voor Duits), nl.: als de bestuurder familie was, hoefde ik niet te antwoorden.
Nu vind ik mezelf zeer familie van mezelf en meen ik dus niet tot antwoorden verplicht te zijn. Mochten de burgers van Bottrop alsnog besluiten tot strafvervolging over te gaan, dan zal ik dat op deze site melden.
Groet
Bert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 11:53 #1234581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeetje
Wat een verhaal zeg Bert
Ik ben benieuwd. Waar ik ook naar benieuwd ben is waarom er nu al zo veel mensen zijn die zeggen dat de begeleidende brief vanaf het moment van ontvangen bij het voertuig hoort, terwijl ik toch echt nooit een brief met daarop kenmerken van de auto heb gehad. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 20:04 #1234618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd

Michael Oud schreef : Waar ik ook naar benieuwd ben is waarom er nu al zo veel mensen zijn die zeggen dat de begeleidende brief vanaf het moment van ontvangen bij het voertuig hoort, terwijl ik toch echt nooit een brief met daarop kenmerken van de auto heb gehad.

Das raar, al mijn collega's hebben zo'n brief erbij. Staat ook Duitse tekst zodat onze geburen het kunnen lezen
Amtliches Kennzeichen HIU901 Belgien
Fahrzeug Identifikationsnummer chassisnummer vemeld
Schadstoffgruppe 4
en een registratienummer van het document.
Maar als mijn twijfelt aan de echtheid van de sticker duikt men wellicht gewoon even onder de wagen om te zien of er een kat aanwezig is. Zo niet, kom je sowieso niet "im Frage für eine grüne Plakette" (heb ik begrepen).
Sticker is afgegeven door Tüv Nord in Nederland.
Robert
PS: en misschien valt het wel mee met je bekeuring in Bottrop. Ik heb nooit een bekeuring thuis ontvangen voor verkeerd parkeren in Duitsland (dat ik niet eens wist) ergens in het Ruhr gebied waarbij ik een brief onder de ruitewissers vond. Ik zou binnenkort een "Anhörungsbogen" ontvangen. Ik heb destijds mijn collega's in Düsseldorf gevraagd wat dat betekende en is een standaard notitie. Het hangt van de gemeente af wat ze er mee gaan doen. Fout parkeren is echter niet duur werd mij verteld en het zal wel loslopen zei men. Dat bleek dus, het is al vijf jaar geleden of zo en ik ben al vele malen vertrokken vanaf het vliegveld Düsseldorf en Keulen voor de zaak en ben nooit staande gehouden door de douane. Er is dus nooit wat mee gedaan verder.
Robert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 20:36 #1234623 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wel reageren
Hallo Bert

bstolker schreef : Nu wilde ik dat wel bekend maken, maar de brief was geheel in het Duits (hoezo Europese gemeenschap?) en bevatte een verbazingwekkende clausule (volgens mijn dochter die wel goede cijfers haalt voor Duits), nl.: als de bestuurder familie was, hoefde ik niet te antwoorden.
Nu vind ik mezelf zeer familie van mezelf en meen ik dus niet tot antwoorden verplicht te zijn.

Jij gaat toch naar Duitsland? Dan is het aan jou om te zorgen dat je de regels kent. En dan mag je niet verwachten dat de "bestraffende" partij jou de service levert, om die bestraffing in het Nederlands kond te doen. Het gaat hier immers om een overtreding.
Je hoeft in Nederland voor het gerecht ook niet je eigen familieleden te beschuldigen. Zo vreemd is die clausule dus niet. Maar je moet wel reageren. Gewoon (maar wel duidelijk leesbaar) erbij zetten dat een familielid met de auto onderweg is geweest. Ik zou het wel door je dochter laten opschrijven en ondertekenen. Gewoon met de uitleg erbij, dat jouw Duits niet je-van-het is. Als zij namelijk schrijft dat een familielid de auto heeft gehad, schrijft ze de waarheid....
groetjes
Mathy (die ooit een boete kreeg, naar de Autobahnpolizei gereden is om daar te vragen wat ie er het beste mee kon doen en van Oom Agent te horen kreeg dat z'n vader (wiens auto hij reed) gewoon op papier moest schrijven dat "Ein Angehöriger hat gefahren". Als we verder geen "geschiedenis" hadden, zouden we er waarschijnlijk niets meer van horen. Dat was jaren geleden.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 23:02 #1234647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Regels en kennen
Hoi Mathy,
Ik ga voor een groot deel mee in jouw redenatie, ware het niet dat umweltzones  volgens mij  een plaatselijke APV zijn. Ik ben bereid (en verplicht) mij aan de algemene verkeerswetgeving te houden maar het lijkt mij wat vergezocht om vooraf voor ieder (bijna) bezocht Ort de APV's door te nemen.
Wat betreft de taal, daar kunnen we urenlang over discussiëren, want in wat voor taal denk je dat de Duitse justitie de Nederlandse justitie gaat verzoeken mij te vervolgen? En waarvoor heeft het Europarlement een heel leger tolken in dienst?
Een beetje service mag je verwachten lijkt mij, ik kom tenslotte de hele Duitse economie weer op gang brengen (50 Euro kleding gekocht, 1 x getankt).
Groet
Bert
(1974 doet mij niets)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 13:25 #1234696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mis.

bstolker schreef : Hoi Mathy,
Ik ga voor een groot deel mee in jouw redenatie, ware het niet dat umweltzones  volgens mij  een plaatselijke APV zijn. Ik ben bereid (en verplicht) mij aan de algemene verkeerswetgeving te houden maar het lijkt mij wat vergezocht om vooraf voor ieder (bijna) bezocht Ort de APV's door te nemen.

Nee, dat is het niet.Jij gaat naar Duitsland, jij moet op de hoogte zijn van de wetten en regels die in het te bezoeken land gelden, dus ook deze.Je kunt het ook niet doen, dan kost het (ik dacht) 40 euro per keer.Sticker is goedkoper.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC