Umweltplakette aangevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 11:57 #1228460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je komt er gewoon niet in

Jeroen schreef : Met andere woorden: als ik op vakantie ga naar Italië, via Zwitserland heen rij en via Oostenrijk terug, en overnacht in Duitsland  moet ik dan een Umweltplakkette, een autobahn vignet voor Zwitserland  en een voor Oostenrijk  Plus een sticker voor de binnenstad van Milaan op mijn voorruit geplakt hebben?

Zonder sticker kom je Zwitserland gewoon niet in. Bij elke grens wordt gecontroleerd. Heb je er geen, dan moet je er één kopen. Oostenrijk weet ik niet, maar zal wel hetzelfde zijn. In Milaan wordt intensief gecontroleerd, met alle gevolgen van dien.
Er zijn internationaal afspraken gemaakt, op europees niveau, over de invordering van bekeuringen. Of dat met alle europese lidstaten is weet ik niet, zal eens uitzoeken op internet. In ieder geval is er met een aantal landen de afspraak dat de Nederlandse overheid buitenlandse bekeuringen mag invorderen. Je krijgt dus gewoon de bekende brief uit Leeuwarden voor een bekeuring in het buitenland.
En betaal je niet, en wil je gaan vliegen via Schiphol, dan wordt je er bij de paspoort controle uitgehaald. Overigens ook bij de zeehavens. Bij binnenkomst net zo. Zo mocht ik bij binnenkomst een nog niet betaalde parkeerbon betalen op Schiphol voordat ik naar huis mocht, en dat na een zakelijke trip van drie weken naar de US. En ik kreeg bij vertrek naar Engeland tijdens de laatste GB trip de opmerking dat mijn APK zou verlopen een paar dagen na terugkomst uit Engeland. De automatisering is binnen al dit soort trajecten goed doorgedrongen.
Wat de auto op Frans kenteken betreft, gereden door een Nederlander (als dat tenminste zo is). recent is een Nederlandse in België woonachtig veroordeeld tot een motorrijtuigen belasting naheffing, toen zij betrapt werd bij de grens rijdend in een auto met Belgisch kenteken. Al probeerde zij er aan te ontkomen door te beweren dat zij de auto van haar buurvrouw had geleend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 12:00 #1228461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG sticker

robertm schreef : Zo moet je ook officieel als buitenlandse LPG rijder in Belgie een groene LPG sticker op de wagen hebben,

Sinds wanneer is dat? Was mij niet bekend. En waar haal (koop) je zo'n sticker? Kom regelmatig in België. Ook al controleren ze niet, ga het toch doen, want elke bekeuring is er één te veel in tijden van economische schaarste/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 14:04 #1228475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pompstation

rluigies schreef :

robertm schreef : Zo moet je ook officieel als buitenlandse LPG rijder in Belgie een groene LPG sticker op de wagen hebben,

Sinds wanneer is dat? Was mij niet bekend. En waar haal (koop) je zo'n sticker? Kom regelmatig in België. Ook al controleren ze niet, ga het toch doen, want elke bekeuring is er één te veel in tijden van economische schaarste/

Rene, kun je bij de meeste pompstations halen.
PS: ik meen mij te herinneren dat tegenwoordig buitenlandse rijbewijzen bij zware verkeersovertredingen ook kunnen worden ingehouden. Hier is een EU overeenstemming van gemaakt. Vroeger kon je dus na zware snelheid als buitenlander doorrijden, nu niet meer. En terecht. Staatseigendom of niet, dat rijbewijs, als buitenlander ben je het dan gewoon kwijt. Voor een tijd.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2009 23:33 #1228530 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wij wel en zij niet (en dat is niet eerlijk, oh nee)
Hallo Volvisti
Het is helaas zo, dat Nederland wel aan Duitsland adressen verstrekt, maar Duitsland dat niet aan Nederland doet. Wie dus een grotere boete uit Duitsland krijgt, zou kunnen weigeren die te betalen op grond van het gelijkheidsbeginsel (maar ik ben geen jurist).
Met al die stickers en vignetten vraag ik me toch af, waarom de altijd op innamen uit autobezit cq. -gebruik beluste Nederlandse regering het vertikt de buitenlander voor het gebruik van het Nederlandse wegennet te laten betalen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 21:38 #1228617 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruilen?
Beste Robert,
Mijn 940 sedan uit 1994 (die van Bas op gas) heeft een groene TüV sticker!
Als jij nou naar de Oosterburen moet leen je gewoon mijn auto, dan pas ik in de tussentijd zolang op jouw 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2009 21:58 #1228620 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje
Mag je voor al die stickers bijvoorbeeld een plexiglas plaatje maken en die met zuignappen op je ruit bevestigen?
Sommige stickers zijn maar een jaar geldig en dan zit je met vignetten van "autobahn '95" omdat ik toen eens een keer in Oostenrijk moest zijn. En eraf krabben lukt over het algemeen niet.
Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 00:32 #1228642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mag niet
Beste Ben,
Over Oostenrijk kan ik niet oordelen, maar ik vermoed dat er dezelfde regels gelden als voor Zwitserland. Je mag de stickers niet in een apart hoesje steken, maar ze moeten vast op je voorruit zitten. Zo heb ik, totdat ik een nieuwe voorruit kreeg jaren rondgereden met 4 autobahn vignetten van Zwitserand. Reden is dat de vignetten niet persoonsgebonden zijn, maar gekoppeld aan je kenteken. Vergelijk het met het oude. was het deel III ??, van de Nederlandse motorrijtuigen belasting. En wat Zwitserland betreft, en ik denk dat Oostenrijk niet anders is, er is geen ontkomen aan. Bij de grens, als je het niet van te voren hebt aangeschaft, wordt je er gewoon uit gehaald en mag je naar een kantoortje waar je de sticker moet kopen. Pas als je die op de voorruit hebt geplakt mag je de grens over.
Ben je het rijden met al die oude stickers beu, dan is er wel een truck, met de föhn kun je ze verwarmen, dan laat de lijm los en kun je ze verwijderen. Maar. let wel, ze zijn daarna absoluut niet meer herbruikbaar. Dus ik zet hiermee niet aan tot fraude. alleen een advies om de zooi van de voorruit te halen als de stickers verlopen zijn.
Maar als ik het nieuws van vandaag goed begrijp hebben onze truckers er binnenkort een probleem bij, een ruit volgeplakt met stickers voor alle EU landen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 17:35 #1228676 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha!

achnaton schreef : Beste Robert,Mijn 940 sedan uit 1994 (die van Bas op gas) heeft een groene TüV sticker!
Als jij nou naar de Oosterburen moet leen je gewoon mijn auto, dan pas ik in de tussentijd zolang op jouw 960

Haha! Dan mag je meteen even controleren waar een eventuele speling in het onderstel zit. Ik vind het nog te koud en te nat om onder de wagen te kruipen om op mijn gemak rustig te boel te inspecteren. Je woont toch niet ergens in Zuid Limburg? Ehh.. ik bedoel Oost Limburg nu officieel? Ja, Belgisch Limburg en Nederlands Limburg zijn nu tot 1 regio uitgeroepen, West Limburg en Oost Limburg. Om de grenzen verder te doen vervagen. Steve Stevaerst heeft dit initiatief genomen en een maand geleden is men tot een acoord gekomen. Het zijn nog wel 2 buurlanden, maar er wordt gewerkt naar 1 regio Limburg zonder belangrijke landsgrenzen wat dat ook moge inhouden. Feit is wel dat er een enorme uitwisseling in werkverkeer is van beide zijden...
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 19:09 #1228688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Formaat

rluigies schreef : Maar als ik het nieuws van vandaag goed begrijp hebben onze truckers er binnenkort een probleem bij, een ruit volgeplakt met stickers voor alle EU landen.

Gelukkig zijn die ramen een flink stuk groter ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 20:14 #1228693 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opera
Beste Robert,
Nee niet in Limburg, in Apeldoorn, mocht je er ooit komen dan rijden een klein stukje verder bij mij in de buurt. Daar woont een man met een brug en een enorm Volvo verstand. Dan is die speling in het onderstel zo gelocaliseerd en verholpen.
Pas maar op met dat samenvoegen van Nederlands en Belgisch grondgebied, één opera en het gedonder begint zo weer, net als destijds in ....was het 1831?
Ach landsgrenzen zijn maar bedachte dingen die in je hoofd zitten daardoor hoeven mensen zich niet begrensd te voelen, toch?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC