Umweltplakette aangevraagd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens mij heb je die alleen nodig, als je ooit een nieuwe sticker wilt bestellen. Bijvoorbeeld als je de ruit vervangen hebt. Ik heb de sticker zelf opgehaald en zo hebben ze het mij uitgelegd.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan zou ik de bijgevoegde brief nog maar eens lezen.Op de sticker staat geenmerk/type/model en overige voertuiggegevens (waaronder het VIN) waaruit op te maken is dat de sticker echt bij de auto hoort, op het kenteken na dan.Was benzine werkt prima, raamwissel is watver gezocht, maar ergens daar tussenin zal de reden wel liggen.Mathy schreef : Volgens mij heb je die alleen nodig, als je ooit een nieuwe sticker wilt bestellen. Bijvoorbeeld als je de ruit vervangen hebt. Ik heb de sticker zelf opgehaald en zo hebben ze het mij uitgelegd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Edit: Ik heb net even de brief er weer bijgepakt (voor de duidelijkheid, de correspondentie heeft enkel per post plaatsgevonden) en daar staat niks op vermeld wat ook maar enigszins in de buurt komt van "zorg dat u de brief ten alle tijden bij u heeft". Sterker nog, er staat niks op wat lijkt op een chassisnummer of milieuclassificatie. Ook geen kleur, model, merk of wat dan ook. Alleen het kenteken (wat dus ook op de sticker staat) en mijn naam.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
"Voor de goede orde wijzen wij u er op dat u dit document samen met de kentekendocumenten van de auto moet kunnen tonen, indien de autoriteiten u daar om verzoeken."
Dat is dus een heel ander verhaal dan wat jij beschrijft. Vreemd. Iedere instantie hanteert kennelijk weer zijn eigen regels. Maar ik weet dat je bij controle in Duitsland dit papier moet kunnen tonen naast de sticker rechtsonder op je voorruit. Anders heb je alsnog een probleem.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn brief, afkomstig van de TÜV, staat dat absoluut niet vermeld. Stel, ik ga naar Duitsland, er wordt om de brief gevraagd, en ik kan 'm niet tonen, wat dan? Ik weet dus van niks (even veronderstellend dat ik dit niet heb gelezen).jsnijder schreef : In de begeleidende brief bij de stickers die ik bij de Tüv in Vaassen heb gehaald, staat het kenteken, chassisnummer en staat de volgende tekst vermeld:
"Voor de goede orde wijzen wij u er op dat u dit document samen met de kentekendocumenten van de auto moet kunnen tonen, indien de autoriteiten u daar om verzoeken."
Dat is dus een heel ander verhaal dan wat jij beschrijft. Vreemd. Iedere instantie hanteert kennelijk weer zijn eigen regels. Maar ik weet dat je bij controle in Duitsland dit papier moet kunnen tonen naast de sticker rechtsonder op je voorruit. Anders heb je alsnog een probleem.
Groeten, Jan.
Staat er ook vermeld waarom ik de brief bij me zou moeten hebben Jan? (Ik begin nu ineens te twijfelen of ik toch niet iets in de auto heb liggen...)
Edit: De brief komt bij mij van DEKRA, en niet van TüV. Hoe dan ook, ik heb dus uberhaupt geen brief met chassisnummer ontvangen. Ik heb net even in mijn auto gekeken, en daar vond ik op de boekjes van de auto, een kopie kentekenbewijs en wat verzekeringspapieren helemaal niks.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb mijn sticker ook bij de TUV besteld, bij het aanvragen moet je een chassinummer invullen.Ik heb nog een scan van hun brief ergens, maar wellicht kan achnaton even kijken, die heeft hem in zijn dashboardkastje, als het goed is.Michael Oud schreef : Edit: De brief komt bij mij van DEKRA, en niet van TüV. Hoe dan ook, ik heb dus uberhaupt geen brief met chassisnummer ontvangen. Ik heb net even in mijn auto gekeken, en daar vond ik op de boekjes van de auto, een kopie kentekenbewijs en wat verzekeringspapieren helemaal niks.
Overigens, Michael, ben je ook verplicht het geldige APK keuringsbewijs te tonen, indien daar om verzocht wordt, die zou ik dus ook maar in het kastje mikken.Je krijgt er een waarschuwing voor, als je de rest wel hebt en de APK niet verlopen is, maar als je ze pissig maakt, kun je er in theorie een bon voor krijgen (Was Bordelpatrol geen cop? Die meldt het vast als het niet klopt.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar je kenteken samen met VIN is dus als het goed is wel geregistreerd, vreemd hoor, dat het dus verschil maakt, waar je hem bestelt.