Terugblik sleuteldag van Carlo Schmidt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het druklager kan er maar op 1 logische manier op. De ronde gladde kant wijst naar de motor en drukt tegen het verenpakket van de koppeling. Ik zie het nog voor me hoe we zaten te wurmen om de bak er onder vandaan te krijgen en kon het druklager duidelijk zien. Zo kwam hij er ook uit en zo hebben we de nieuwe ook terug gestoken.
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Jan het is zeker weten de dubbele pin voor het inschakelen van de achteruitrijlichten, heb deze al meerdere malen vervangen, je kan de werkende van je oude bak zo omwisselen, deze schakelaar is bijna op elk type Volvo bak gebruikt, dealer heeft ze meestal ook op voorraad, alleen dan wordt er een andere stekker bij geleverd en wat bedrading om de stekker om te zetten.Gr Bart.jhuijsmans schreef : Timen, De dubbele pin zit links op de bak, waar op de pook de achteruit ook lijkt te zitten, maar er zitten wat draaipunten (minimaal 1) tussen de pook en de bak. (zie foto, klik voor vergroting) <a href=" bekijk.mijn.volvos.nu/Knutseldagen/15-11...11-2008.015-1-1.html ">
bekijk.mijn.volvos.nu/Knutseldagen/15-11...1-2008.015-thumb.jpg " /> Als ik naar de bak kijk zou ik, gezien de beweging van de pook en het draaipunt van de pook, de enkel aderige draad rechts voorop (zwarte busje op de foto, vanuit deze hoek gezien aan de achterkant) verwachten als de achteruit rij schakelaar (ik zou die massa geschakeld verwachten) en de dubbel pinnige connector links achter als de doorverbinding voor de detectie van de 4 (zodat de overdrive ingeschakeld mag worden). Het 'gele ding' achterop zal vast de activering van de overdrive zijn. (oid, weet ik vele hoe dat ding heet) Weet iemand toevallig of die door te meten is en zo ja, hoe? (en of die makkelijk te vervangen is)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik sluit me volmondig aan bij alle complimenten. Prima organisatie en een gezellige dag. Minpuntje was dat de turbodrukmeter en het overdrivelampje niet meer werken na het instrumentarium te hebben verwijderd voor een weinig succesvolle poging om een buitentemperatuurmeter te installeren. Maar goed, zo blijf je lekker bezig.... De achterkant ziet er weer mooier uit na het rechthangen van de bumper!
Graag tot een volgende keer ergens in den lande.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is je auto van modeljaar 1992? Of al van modeljaar 1993, maar van bouwjaar 1992?
Als dat eerste het geval is, kun je lang zoeken naar een kabeltje om de buitentemperatuurmeter op aan te sluiten. Dat zit er namelijk niet. Je zult bij de dealer de montageset moeten gaan halen cq. bestellen. Kost iets van 26 euro meen ik. Klik maar eens op het woord "buitentemperatuurmeter". Je komt dan bij alle draadjes, waaraan het steekwoord "buitentemperaturmeter" hangt. Een aantal van die draadjes heb ik geschreven. Er zit er o.a. een tussen, die vertelt wat er in de montageset zit.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel leuk dat je op die manier een auto kan herrineren
Wil je trouwens nogmaals bedanken voor de nodige tips en hulp tijdens het verwisselen van de distributieriem e.d.
Dit geld ook voor Ron en Arjan, en natuurlijk Saskia ( met de kleine handjes ) en Perry voor hun hulp
gr. Andor Smits
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan me niet voorstellen dat het slecht is voor een warme, en in goede staat verkerende, motor om deze te gebruiken naar wat ie waard is (ok, toerenbegrenzer raken is te lomp...).
Als je de balansasriem nog weghaalt (mag ik dat zeggen..
Dunne koppakking, andere nokkenassen en chipje (en evt E85) en het gaat helemaal lekker
Groet,
Philip
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het is dat ik geen dakrails op de auto heb, maar anders ...flip_21 schreef : Als je de balansasriem nog weghaalt (mag ik dat zeggen..
....
E85 heeft momenteel twee nadelen:flip_21 schreef : (en evt E85)
- Ruben vertelt me dat E85 bij Stawag 95 cent kost, maar als je het meerverbruik meerekent, je van 1,25 euro uit kunt gaan. Euro 95 staat op dit moment in Duitsland 1,129/1,139 euro.
- Stawag is open van 07:00 uur tot 19:00 uur. En alleen op doordeweekse dagen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze is van 23 april 1992 (althans, het kenteken), dus ik vermoed dat het een modeljaar 1992 betreft. In dat geval zal ik dus toch even naar de dealer moeten! Bedankt voor de tip.
Bas zei me ook al dat de buitentemparaturmeter in 1992 nog een accessoire was; hij heeft me een document gestuurd van aansluitschema's voor modeljaar 1992 waarmee ik verder kan knutselen. (Bedankt Bas!)
Nu nog een meter vinden die op de auto past! Op een volgende sleuteldag zal ik verslag doen van de belevenissen; als ik er niet uit kom sluit ik niet uit dat ik alhier nog een draadje start
Hartelijke groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is niet zo heel moeilijk hoor.Als je niet bang bent voor klip en plakwerk, zit ie er zo in, 't is dat ik op de sleuteldag wat beperkt in mijn tijd zat. Overigens was dat niet de enige reden, de meter zaterdag niet te installeren, toch?arnoudringelberg schreef : Nu nog een meter vinden die op de auto past! Op een volgende sleuteldag zal ik verslag doen van de belevenissen; als ik er niet uit kom sluit ik niet uit dat ik alhier nog een draadje start
Op de 4 polige steker zit (als ik me goed herinner):Constante plusAccessoire plusRheostat aansluiting Massa.
De twee draden voor de sensor kunnen niet missen.Zelf het spul aansluiten, kan dus makkelijk, als je plus en massa maar niet omdraait.
Robert, ik dacht aan die 2 'vleugels' die het druklager heeft, waar de gaffel tegen aan zou zitten. Komt die automatisch bij plaatsing correct uit of kan deze ook verdraaien voordat er druk op de gaffel staat? Hier heb ik namelijk niet op gelet bij het terugplaatsen van de slave koppeling cylinder.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)