Terugblik sleuteldag van Carlo Schmidt.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 14:38 #1218370 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Integratie
Als je zomaar geld uitleent, ben je nog niet omgevormd tot een goede Hollander ;)<>Wat Rudiger's grap betreft: zolang heeft hij ons niet in spanning laten zitten, gelukkig... op het moment dat hij begon te zwaaien met een zekering, was het wel duidelijk. Doorduwen en hem ergens naar afvoeren was echter veel leuker dan stoppen en lachen... Goede grap Rudiger!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 15:19 #1218375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het was weer de moeite waard.
Heb gisteren ook weer een erg leuke sleuteldag mee mogen maken, heb met veel plezier aan Miquel z'n Skepp mogen sleutelen en genoten van die heerlijke appeltaart, bedankt Miquel.En inderdaad, ik begon even te twijfelen want er staan op de riemgelijdingsplaat twee merktekens, en dan komt de vraag of ik de juiste wel boven had, na wat checken bleek dat wel het geval, voor de 16V eigenaren die het ook willen gaan doen, streepje met balletje er onder hoort tegenover merkteken op het blok, die andere onder op is voor de balansasriem.Verder hier en daar nog wat bij anderen gekeken en veel geleuterd over onze prachtige automobielen, had Maarten niet mijn Xenon kunnen laten zien want die was helaas al weg, volgende keer beter Maarten.Erg jammer dat het trouwens niet is gelukt met de wissel van de bak, het is toch altijd maar weer afwachten wat je er voor terug krijgt als het een gebruikte is.Dan rest mij nog één ding, een ieder hartelijk bedankt voor de gezzelige dag en ook Bas erg bedankt voor de goede sleutelplek achter in, de jongens van Carlo en hij zelf ook erg bedankt voor weer een geslaagde sleuteldag.Groeten Bart. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 15:59 #1218382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ei

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Als je zomaar geld uitleent, ben je nog niet omgevormd tot een goede Hollander ;)

neen he.. eerder een domme Belg zeker?! het Nederlandse kookboek begint toch zo : Men lene een ei...
O ja Miquel, die appeltaart was dus van U? Lekker  hoor! Bedankt! Ik zal de volgende keer eens een chokoladecake maken...( heeft iemand nog eieren?

gRoet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 16:43 #1218390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kopen
Alleen te koop Rudiger. ;)
Door m'n bijbaantje bij een Renault dealer kan ik maar moeilijk op zaterdagen langskomen, maar daar kap ik per half januari mee, en dan ga ik zeker even proberen er bij te zijn. Al is 't maar voor de gezelligheid.

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 21:47 #1218424 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic was weer een nuttig dagje én de oude grijze start weer
Gisteren bij Carlo mijn startmotor verwisseld voor een ruilexemplaar. Ging best wel soepel en gelukkig is het startprobleem nu opgelost. Voor details zie ook mijn draadje in het "electro" gedeelte. Ik ben niet zo lang aanwezig geweest, omdat ik wat proefritjes wilde maken in 940's die in de buurt te koop stonden en ook weer bijtijds in Delft moest zijn. Maar toch.
Bas, dankjewel voor de voortreffelijke organisatie. Carlo en crew bedankt voor de hulp en het mogen sleutelen in jullie "home".
Groet,
Robert

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 22:18 #1218433 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Ook een duit in het zakje
Voor de eerste keer had ik ook wat klusjes op het programma staan, maar het was druk !!!!
Dus heb ik me wederom beperkt tot het koffie drinken, koek happen en wat hulpende hand bieden aan wat klussen. Natuurlijk weer even de specialiteit toegepast, nl het verwijderen van de aluminium rand voor de tellerbak, dit voor het aansluiten van een temperatuurmeter. Alleen hebben we de juiste stekkers niet kunnen vinden.
Daarnaast nog even gekeken hoe Robert M het tussenlager heeft verwisseld. Tjeu, wat een klus. Toch nog maar eens alles eens rustig overdenken, want er komt nog al wat kunst en vliegwerk aan te pas. 
Nog even twee diesels laten draaien naast elkaar, klonk goed Manfred, en wat ervaringen uitgewisseld. Daarna rond 17:30 weer langs het kanaal richting Den Bosch.
Weer wat nieuwe gezichten gezien, huzarenstukjes zien uitvoeren, Goed bezig Bart ! en mooie auto's gezien, zowel binnen als buiten.
Tot volgende keer...........

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 22:30 #1218437 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic huzarenstukje
Hej Willem,
die actie met dat paneel , viel dat onder een huzarenstukje of een specialiteit
Gemeen hè

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 22:43 #1218438 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Categorie blond .....

ldoensen schreef : Hej Willem,
die actie met dat paneel

, viel dat onder een huzarenstukje of een specialiteit
Gemeen hè

Maar ik heb wel netjes mijn auto even opzij gezet

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 22:49 #1218440 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mijn specialiteit
Hallo Willem

Willem V. schreef : Natuurlijk weer even de specialiteit toegepast, nl het verwijderen van de aluminium rand voor de tellerbak, dit voor het aansluiten van een temperatuurmeter. Alleen hebben we de juiste stekkers niet kunnen vinden.

Je hebt me wel verteld dat je weer je specialiteit toegepast hebt, maar helaas niet dat dat voor mijn specialiteit was. Had dat maar gedaan, dan had ik er even naar gekeken.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2008 23:10 #1218448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Iedereen, Dit was voor
Hoi Iedereen,
Dit was voor mij de eerste sleuteldag. Ietwat ongewennig liep ik op het terrein rond, maar dat had ik al snel geen last meer van. Ik erg genoten van al die Volvo's bij elkaar. Hier daar een beetje geholpen met een aantal klussen. Jammer dat de versnellingsbak niet meer gelukt is Jan! Wat betreft hoofdstuk versnellingsbak; het gaat nooit in één keer goed. Ik heb ook van alles aan de huidige bak moeten aanpassen voordat hij er echt onder paste. Mijn excuses dat ik uiteindelijk niet echt mee geholpen heb.
Uiteindelijk toch nog even snel op de brug gekund en een aantal kleine dingen kunnen vervangen/bijstellen. Op de terugweg mij weer eens verbaasd over de trekkracht van de 16v. Ik vraag mij serieus af of ik hem nu moet vervangen voor een turbo of hem moet houden. Ondertussen ben ik wel een beetje verliefd geworden op de blauwe... Hij rijd zo fijn!
Erg bedankt voor de gastvrijheid en alle hulp! Een bijzondere vereniging!
Groet, Roderik

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC