Grijns, grijns, grijns
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om op de gestelde vragen maar direct antwoord te geven;
Voortaan inderdaad Euro 98 tanken. V-power (en soortgelijke + benzines) werd door Rica zelfs afgeraden!
Het vermogen is uiteindelijk uitgekomen op 200pk en 300nm. Reden was LPG. Dus dat klopt Willem! Ze gaven aan dat het wel kon, maar niet de voorkeur had een auto op LPG te tunen maar dat het uiteraard wel kon.
Maar goed, een ritje van (wat zal het zijn, 60km) erop zitten nu. Wat me direct opviel was hoe soepeltjes je nu even een auto inhaalt op de snelweg! En dat je, zonder direct veel vermogen te vragen, heel verfijnd toch flink kunt accelereren vanuit stilstand. Ik durf het mensen nu al aan te raden. Ik heb er lang over nagedacht, maar het rijdt geweldig. Een beul als het moet, maar toch ook zeer verfijnd als je wilt.
Kosten vielen overigens lager uit, ook altijd prettig. Scheeld 67 euro
Groet,
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn instructieboekje van de turbo 16v staat trouwens dat je altijd euro 98 moet tanken. Lijkt mij ook beter bij de normale turbomotoren.
Oja, gefeliciteerd natuurlijk. Lekker hè? Eindelijk lid van de 200pk-club..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat vraagt om een vergelijkende test in een proefrondje
Overigens Siebren:
Je kunt zelfs RON91 tanken met een B230FT als je het boekje gelooft. Ik weet natuurlijk niet wat er precies gebeurt met je vermogen.
Een B204FT is natuurlijk een beetje anders
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vergelijkende test dan maar!
Wel typisch trouwens dat je met een 230FT dan weer niet euro 98 hoeft te tanken volgens het boekje. Dat ze dat dan adviseren bij mijn gekietelde 230FK, zou dat dan te maken hebben met de verschillen tussen de FK en de FT?
Groet,
Richard
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
De FT maakt gebruik van een hogere turbo druk (0.65 vs. 0.35 bar) en het luchtfilter heeft meer openingen (die zijn bij de FK afgedopt). Oh ja, het luchtfilterhuisdeksel heeft ook nog heel groot TURBO er op staan.
De FT heeft ook turbodruk meter in het klokkenspel, de FK niet..
Verder geen verschillen, zie ook maar eens de discussie op Turbobricks m.b.t. de tuningchips. Een FT en een FK bereiken na het tunen ook exact dezelfde performance cijfers.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ach uiteindelijk maakt het mij niet zoveel uit. Ik heb nu een FK met ongeveer 200pk, daar gaat het mij om.
Overigens zou ik best wel die turbodruk meter in mijn auto willen hebben zoals bij een FT. (Onder de toerenteller toch?)
Groet,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jan, LPT + Vialle LPi + hi-tuning steg2 chips @ 0,9bar sinds 40.000km geleden! Km stand nu: 240kkm, koprevisie bij 235kkm.
PS maak je over dat zuiniger rijden maar geen illusie, die PK's onder je voet kan je toch niet weerstaan, iedere PK komt nog altijd uit benzine-lucht mengsel!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat waren de kosten als ik zo vrij mag zijn.EndlessQuest schreef : Ben net terug bij Rica vandaan. Details lezen jullie later wel in de Factor.
Om op de gestelde vragen maar direct antwoord te geven;
Voortaan inderdaad Euro 98 tanken. V-power (en soortgelijke + benzines) werd door Rica zelfs afgeraden!
Het vermogen is uiteindelijk uitgekomen op 200pk en 300nm. Reden was LPG. Dus dat klopt Willem! Ze gaven aan dat het wel kon, maar niet de voorkeur had een auto op LPG te tunen maar dat het uiteraard wel kon.
Maar goed, een ritje van (wat zal het zijn, 60km) erop zitten nu. Wat me direct opviel was hoe soepeltjes je nu even een auto inhaalt op de snelweg! En dat je, zonder direct veel vermogen te vragen, heel verfijnd toch flink kunt accelereren vanuit stilstand. Ik durf het mensen nu al aan te raden. Ik heb er lang over nagedacht, maar het rijdt geweldig. Een beul als het moet, maar toch ook zeer verfijnd als je wilt.
Kosten vielen overigens lager uit, ook altijd prettig. Scheeld 67 euro
Groet,
Richard
Dat wil ik ook wel laten doen ,Rica zit bij mij om de hoek (10km.)