Grijns, grijns, grijns

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 14:47 #1192625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic UPDATE
Ben net terug bij Rica vandaan. Details lezen jullie later wel in de Factor.
Om op de gestelde vragen maar direct antwoord te geven;
Voortaan inderdaad Euro 98 tanken. V-power (en soortgelijke + benzines) werd door Rica zelfs afgeraden!
Het vermogen is uiteindelijk uitgekomen op 200pk en 300nm. Reden was LPG. Dus dat klopt Willem! Ze gaven aan dat het wel kon, maar niet de voorkeur had een auto op LPG te tunen maar dat het uiteraard wel kon.
Maar goed, een ritje van (wat zal het zijn, 60km) erop zitten nu. Wat me direct opviel was hoe soepeltjes je nu even een auto inhaalt op de snelweg! En dat je, zonder direct veel vermogen te vragen, heel verfijnd toch flink kunt accelereren vanuit stilstand. Ik durf het mensen nu al aan te raden. Ik heb er lang over nagedacht, maar het rijdt geweldig. Een beul als het moet, maar toch ook zeer verfijnd als je wilt.
Kosten vielen overigens lager uit, ook altijd prettig. Scheeld 67 euro
Groet,
Richard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 16:15 #1192631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Echt 200pk?
Heeft de auto ook op de vermogensbank gestaan? Is er ook een "nul"-meting gedaan naar het standaard vermogen? Ben wel benieuwd of je "echt" 200pk hebt en wat het startvermogen was..
In mijn instructieboekje van de turbo 16v staat trouwens dat je altijd euro 98 moet tanken. Lijkt mij ook beter bij de normale turbomotoren.
Oja, gefeliciteerd natuurlijk. Lekker hè? Eindelijk lid van de 200pk-club..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 16:25 #1192632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar heb je wel een puntje
Daar heb je wel een puntje ja. Helaas is hij niet op de rollenbank geweest. Had ik wel op gehoopt, maar er stond een zwaar getunede franse BMW M3 op waar ze de hele dag mee bezig waren. Dus eigenlijk moet ik het inderdaad maar geloven dat het 200pk is. En dat het dus eigenlijk eerder iets minder zal zijn. Maar goed,het voelt alsof hij echt veel power heeft, dus ik houd het gewoon maar op 200pk. Mooi afgerond getal..... En dat gevoel is geweldig, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen
Groet,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 16:33 #1192635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderschrift

Gefeliciteerd met je extra pk's! Nog wel even je onderschrift aanpassen naar 200 pk
Groet,
Jan-Willem (die er ook 200 heeft)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 16:55 #1192636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus het zou..
Ook zomaar 165 of 180  pk kunnen zijn ipv 200.
Dat vraagt om een vergelijkende test in een proefrondje
Overigens Siebren:
Je kunt zelfs RON91 tanken met een B230FT als je het boekje gelooft. Ik weet natuurlijk niet wat er precies gebeurt met je vermogen.
Een B204FT is natuurlijk een beetje anders

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 16:59 #1192637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 165pk, daar wil ik niet
165pk, daar wil ik niet eens aan denken, da`s wel heel weinig
Vergelijkende test dan maar!
Wel typisch trouwens dat je met een 230FT dan weer niet euro 98 hoeft te tanken volgens het boekje. Dat ze dat dan adviseren bij mijn gekietelde 230FK, zou dat dan te maken hebben met de verschillen tussen de FK en de FT?
Groet,
Richard

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 18:14 #1192642 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic FT en FK zijn bijna gelijk
Voor zover ik weet zijn de FT en de FK (uit dezelfde periode) motorisch identiek. Zelfs de ECU's zijn hetzelfde.
De FT maakt gebruik van een hogere turbo druk (0.65 vs. 0.35 bar) en het luchtfilter heeft meer openingen (die zijn bij de FK afgedopt). Oh ja, het luchtfilterhuisdeksel heeft ook nog heel groot TURBO er op staan.
De FT heeft ook turbodruk meter in het klokkenspel, de FK niet..
Verder geen verschillen, zie ook maar eens de discussie op Turbobricks m.b.t. de tuningchips. Een FT en een FK bereiken na het tunen ook exact dezelfde performance cijfers.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 18:33 #1192643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat dacht ik ook, maar de 2
Dat dacht ik ook, maar de 2 links die Jeroen hierboven geeft geplaatst wekken weer de indruk dat er toch wel wat verschillen zijn. Zoals een oliesproeier van onder de zuiger die de FT wel zou hebben maar de FK niet.
Maar ach uiteindelijk maakt het mij niet zoveel uit. Ik heb nu een FK met ongeveer 200pk, daar gaat het mij om.
Overigens zou ik best wel die turbodruk meter in mijn auto willen hebben zoals bij een FT. (Onder de toerenteller toch?)
Groet,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 20:33 #1192651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rica
Voelt goed he?!  Als of je een nieuwe auto hebt!
Jan, LPT + Vialle LPi + hi-tuning steg2 chips @ 0,9bar sinds 40.000km geleden! Km stand nu: 240kkm, koprevisie bij 235kkm.
PS maak je over dat zuiniger rijden maar geen illusie, die PK's onder je voet kan je toch niet weerstaan, iedere PK komt nog altijd uit benzine-lucht mengsel!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2008 21:12 #1192658 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kosten?

EndlessQuest schreef : Ben net terug bij Rica vandaan. Details lezen jullie later wel in de Factor.
Om op de gestelde vragen maar direct antwoord te geven;
Voortaan inderdaad Euro 98 tanken. V-power (en soortgelijke + benzines) werd door Rica zelfs afgeraden!
Het vermogen is uiteindelijk uitgekomen op 200pk en 300nm. Reden was LPG. Dus dat klopt Willem! Ze gaven aan dat het wel kon, maar niet de voorkeur had een auto op LPG te tunen maar dat het uiteraard wel kon.
Maar goed, een ritje van (wat zal het zijn, 60km) erop zitten nu. Wat me direct opviel was hoe soepeltjes je nu even een auto inhaalt op de snelweg! En dat je, zonder direct veel vermogen te vragen, heel verfijnd toch flink kunt accelereren vanuit stilstand. Ik durf het mensen nu al aan te raden. Ik heb er lang over nagedacht, maar het rijdt geweldig. Een beul als het moet, maar toch ook zeer verfijnd als je wilt.
Kosten vielen overigens lager uit, ook altijd prettig. Scheeld 67 euro

Groet,
Richard

Wat waren de kosten als ik zo vrij mag zijn.
Dat wil ik ook wel laten doen ,Rica zit bij mij om de hoek (10km.)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC