Grijns, grijns, grijns
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Die 80 Pk is eenvoudig te halen hoor.bas850 schreef : Ik vind 80 pk extra wel veel voor alleen een chip, als ik bij het 850 forum kijk waar ze van 240 naar 280pk gaan met alleen een chip, om verder te gaan zou je in ieder geval iets aan de downpipe en/of turbo moeten doen.
De 850 met 240 Pk is al een redelijk "opgevoerde" motor. Dat is ook een 2.3 met Turbo als ik het goed heb, maar dan verdeeld over 5 cilinders. Zonder de rest van de motor aan te passen kom je dus niet veel verder dan die 280 pk. (wat al aardig veel is)
De LPT met 135 Pk is een minimaal vermogen voor een 2.3 motor met een turbo. De B230FT is dezelfde motor als de LPT (B230FK) maar dan met een iets opgeschroefde turbodruk. De downpipe en de rst van de uitlaat is nog ruim groot genoeg voor veel meer vermogen.
Een LPT kan zonder chips die 165 Pk ook leveren als je alleen de druk vwat opvoert. Als je meer uit die motorblokken wilt halen moet je dus het motormanagement vertellen dat hij bij meer turbodruk ook meer en langer brandstof in moet spuiten. Het originele management snapt niks van een hogere turbodruk en gaat dus maar wat "aanklooien". De Turbo van Maarten de Rijke laat zien dat je ook zonder chips veel meer vermogen uit een 2.3 Turbo blok kunt halen.
De motoren zijn sterk genoeg, ik ken iemand die een 940 met B230FT heeft die al jaren 300 Pk levert. Gekocht met bijna 200.000 km op de klok. Hij heeft er nu al dik 100.000 km met 300 pk en 400Nm mee gereden en er is nog niks gesneuveld.
Waarom maar voor 185 pk gaan als je voor hetzelfde geld ook 215 kunt hebben? Als je je rechtervoet wat in bedwang houdt heb je ~185 pk, heb je meer nodig trap je hem dieper in...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,

Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maareh, tot hoever heb jij hem getuned?
Groet,
Richard
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
De grenzen liggen op LPG wel iets dichterbij, is ook sterk afhankelijk van je gasinstallatie: die moet al die wijzigingen wel bij kunnen houden. Een slave-injectiesysteem levert vaak niet meer dan 50 pk per injector (overigens, de opbrengst van standaard B230FT injectoren ligt nog lager dan dat), dus houdt het feitelijk bij 200 pk op. Ga je meer vragen, dan zal je motor op LPG dus te arm lopen, of je moet je gasinstallatie aanpassen.
Weet iemand overigens, wat de maximale opbrengst is van de injectoren in een B230 turbo? Want ook daar geldt hetzelfde, en voor die 215 pk heb je minimaal injectoren van 55 pk nodig. Die bestaan waarschijnlijk niet, dus dan kom je op 60 uit als eerst hogere trap?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou het niet weten. Je moet wel enorm oppassen dat bij vraag naar een hoog uitgangsvermogen van het blok deze NOOIT te arm loopt!!! Dan is het gebeurd en verbranden de kleppen en pistons. Op een gegeven moment kunnen de injectoren het niet meer bijbenen en moet je andere injectoren plaatsen. Maar dat zie je gauw genoeg als hij op de rollenbank staat aan de uitlaatgassen. CO neemt plots sterk af... Kijk eens op de turbobricks site voor gegevens, die zul je daar zeker vinden.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat laatste klopt, maar de software in mijn ECU was al geschikt voor drukken tot 1 bar, maar zelfs dan klooit de software af en toe nog wel eens aan en komt de Fuel Cut in werking......bodejodel schreef : Een LPT kan zonder chips die 165 Pk ook leveren als je alleen de druk vwat opvoert. Als je meer uit die motorblokken wilt halen moet je dus het motormanagement vertellen dat hij bij meer turbodruk ook meer en langer brandstof in moet spuiten. Het originele management snapt niks van een hogere turbodruk en gaat dus maar wat "aanklooien". De Turbo van Maarten de Rijke laat zien dat je ook zonder chips veel meer vermogen uit een 2.3 Turbo blok kunt halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet doen, altijd (ALTIJD dus) 98 gebruiken (of V-power, Excellium, Ulimate etc)EndlessQuest schreef : Volgens mij kun je gewoon op euro 95 blijven rijden. En ook op LPG. Maar ik zal dat morgen effe checken. Is wel essentieel, want die van mij is op LPG (LPI van Vialle)
Die benzine is gewoon iets klopvaster en als je tegen het einde van de pingelsensor aanloopt heb je net even iets meer in de benzine zitten.
LPG heeft een octaan getal van 100, da's daar geen probleem zolang de installatie het maar bij kan houden.