Sleuteldag Gebr. van Hemert in Gorinchem. VOLVOLVOLVOL(VO)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 21:08 #1180008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe?

Mark,

Hoe controleer je die? Moet er speling op zitten of zo? Auto eerst op de krik? Ik heb het idee dat mijn 960 het ook heeft. Ik heb er nog maar 450 km mee gereden, maar heb toch de indruk dat er wat is. Ik heb nog garantie, dus dat is het probleem niet.

MSuidgeest schreef :

Aart, heb je overwogen om je stabilisatorstangen te controleren?

Ik had vergelijkbare geluiden en trillingen en die zijn nu weg sinds ik de stab-stangen heb vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 21:25 #1180010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tssss

Hans L schreef :
Ik heb er nog maar 450 km mee gereden, maar heb toch de indruk dat er wat is.

Zo Hans, vandaar dat je oprit zo leeg was het hele weekend... Maar 450 km!

Groeten,

Maurits

(Ahum, zo goed? Zat nog al te kloten met het quoten)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 21:25 #1180011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kom langs voor de gezelligheid

Ik heb geen wensen op technisch gebied dus kom ik voor de gezelligheid langs.

Groet,

Tamas 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 21:35 #1180012 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alleen met quoten??

Macs schreef :

Hans L schreef :
Ik heb er nog maar 450 km mee gereden, maar heb toch de indruk dat er wat is.

Zo Hans, vandaar dat je oprit zo leeg was het hele weekend... Maar 450 km!

Groeten,

Maurits

(Ahum, zo goed? Zat nog al te kloten met het quoten)

(Einde quote Macs)

Alleen met het quoten..... ?

Zaterdag Beekse Bergen, vandaag Hilversum, op bezoek bij Wytze voor andere velgen (Uranus). Deze velgen waren echter teveel beschadigd, dus niet gedaan. Zodoende 450 zeer prettige zoevende kilometertjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 21:41 #1180013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Quloten

Nou, inderdaad niet alleen zitten kloten met quoten, maar ook bijna het hele weekend met het aanleggen van een netwerk bezig geweest. En nog eigenlijk niet klaar. Tjonge jonge zeg... Zo komt er weinig van Volvo-en. Affijn... zoef de Haa(n)s. Je hebt een prachtkar, maar nu de foto's nog.

Wel moet ik zeggen dat ik de 940 wat vind brommen/dreunen en trillen bij ca. 120/130 km per uur. Lijkt wel op onbalans in de wielen o.i.d.. Had jij dit ook of ben ik te fijngevoelig (tis geen nieuwe hoor, zou Adri zeggen). En denk er om, vraag komt van een clublid...

En ja, Beekse Bergen... Had ik toch niet gedaan... het risico dat daar een Olifant op je blauwe fluweel stapt is toch aanmerkelijk groter dan in Sliedrecht.

Grt

Maurits

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 21:57 #1180015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmm

Macs schreef :
Nou, inderdaad niet alleen zitten kloten met quoten, maar ook bijna het hele weekend met het aanleggen van een netwerk bezig geweest. En nog eigenlijk niet klaar. Tjonge jonge zeg... Zo komt er weinig van Volvo-en. Affijn... zoef de Haa(n)s. Je hebt een prachtkar, maar nu de foto's nog.

Wel moet ik zeggen dat ik de 940 wat vind brommen/dreunen en trillen bij ca. 120/130 km per uur. Lijkt wel op onbalans in de wielen o.i.d.. Had jij dit ook of ben ik te fijngevoelig (tis geen nieuwe hoor, zou Adri zeggen). En denk er om, vraag komt van een clublid...

En ja, Beekse Bergen... Had ik toch niet gedaan... het risico dat daar een Olifant op je blauwe fluweel stapt is toch aanmerkelijk groter dan in Sliedrecht.

Grt

Maurits

Heb je de banden al om de normale hoeveelheid bar gezet? Deze stonden te hoog. Ik heb ze voor de vakantie laten balanceren, in in de vakantie met volle bepakking geen enkele last gehad. na de vakantie met lege auto had ik het wel. Kijk de band eens na of deze gelijkmatig slijt.

Eneeuuhh, die Olifant in Sliedrecht? Ik moet je toch corrigeren, als ik soms zie wat er op straat loopt........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 21:59 #1180016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic on-topic

Macs,

Even on-topic blijven. Stuur even een PB als je wilt.

Macs schreef :

Grt

Maurits

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 22:51 #1180032 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Dr. Vinyl

Meld je voor Dr. Vinyl ook even aan via het aanmeldingsformulier. Dan kan ik met de dames overleggen en breng ik ze wel vantevoren met jullie in contact. Dan kun je je wensen met hen bespreken, ook de prijs en of het op die dag kan of dat ze naar jullie komen. Lijkt me de beste weg om het zo te doen.

Mijn bedoeling is om met Jarco Stravers, de werkplaatschef, vanaf 23 oktober ( dan is ie terug van vakantie) een inventarisatie en planning te maken. Benodigde onderdelen sluit ik nog wel met jullie kort maar het lijkt me het beste dat jullie die vanaf die datum zelf bij hem of de receptioniste, Corinne de Ridder, bestellen. Ik neem tegen die tijd nog wel met iedereen contact op.

Naast Jarco is het bijna voltallige sterteam van de firma aanwezig dus er is heel veel kennis op de vloer. Het gaat gegarandeerd weer een nuttige en heel gezellige dag worden, net als vorig jaar.

@ Henk, ik heb dit jaar mijn lederen stoel van de s80 door hen laten doen, daar is Jacqueline meer dan een halve dag mee bezig geweest en de kosten waren € 150,= . Maar de stoel was daarna weer geheel als nieuw. Maar ik kan met de dames afspreken dat je ze vooraf een foto mailt, dan kunnen ze een inschatting maken en wellicht is het goedkoper dan bij mij. Want een lichtbeige lederen zetel op kleur maken was toch een heel gepuzzel voordat de kleur perfect was. Maar het resultaat mag gezien worden en is tot nu toe ook duurzaam gebleken. Want spijkerbroeken op een lichte lederen zetel is geen goede combinatie.

Groeten, Jan. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 23:16 #1180039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stuurstang

Recentelijk heeft van Hemert Gorinchen nog een stuurstang vervangen bij mijn S90.

Het gepiep, gekraak en gezucht is nu over. Rijdt weer als nieuw. Km. stand inmiddels 560.000.

Intussen heb ik ook kennis gemaakt met de vangrail.

Op de A 16 verloor een truck palmolie en ik kreeg dit bij regenachtig weer over de voorzijde en voorruit van mijn bolide. Ik zag dus niets meer door de voorrruit.

Door de zijruiten kijkende en snelheid minderen, ben ik toch in de vangrail gekomen met ca. 40 km/h

( Ik keek dus over de vangrail heen door de zijruiten en zag dit niet.

De gehele zijkant rechts geschaafd en het rechterwiel beschadigd. Totale schade ruim Euro 3000,--.

Inmiddels is de schade weer hersteld door ABS Breedveld Gorinchem ( groene service ).

Als het goed is betaald Rijkswaterstat de schade, want die is verantwoordelijk voor de rijkswegen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2007 23:26 #1180009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic controle stab-stangen

Bij Nordicar had ik de auto omhoog en duwde onbewust tegen de voorwielen. Hierdoor hoorde ik een soort knakje als of een gewricht iets te ruim in de houder zat. Net als schouder uit de kom: dan zit er ruimte in het gewricht.

Mede dankzij Co had ik het idee dat de stabilisatorstangen wat ruimte hadden. Na vervanging van beide stab-stangen, kleunt en dreunt de auto niet meer op een hobbelige weg.

Opkrikken kan ook en dan je voorwiel op en neer bewegen. Maar het is wel moeilijk constateren want de ruimte in het gewricht kan minder zijn dan een milimeter !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC