[Opgelost] die verdomde deurpanelen.... :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2018 21:34 #1444757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Psst. Als daarnet beloofd....
Psst. Als daarnet beloofd.... hier ligt de set te wachten in de studio.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2018 21:40 #1444758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En nog even de opzet voor het
En nog even de opzet voor het packshot erbij. Zien jullie meteen wat er in de verpakking zit:

•   4 zwarte zelfklevende pads van Italiaans leer-fineer.
•   1 strip filler tape.
•   1 donker-grijze marker.
•   4 sachets isopropyl alcohol.
•   1 paar hypo-allergene handschoenen.
•   1 gebruiksaanwijzing.

Komende dagen weer wat drukker met het eigenlijke werk voor ronaldjan.com. Ik probeer tussendoor nieuws te brengen als dat er is. Tis nu wachten op de eerste live montage van de set, de website, en de productiebatch.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2018 11:03 #1444781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ronald,
Hoi Ronald,

Da's een puik stukje werk waar een heleboel 940 /960 rijders gelukkig van kunnen worden.

Als 740 rijder heb ik gelukkig geen last van gerimpelde deurpanelen.
Wel heeft zich gisteren een ander ouderdomskwaaltje geopenbaard: het dashboard begint te scheuren. Het was mij al verteld dat dit onvermijdelijk zou zijn, eigenwijs als ik ben, ben ik toch met UV blockers en een dashboard mat aan de slag gegaan. Het heeft helaas niet mogen baten.

Dit brengt we wel bij een eventuele andere toepassing voor de panelpads: een variant waarmee het dashboard van een 740 bekleed kan worden om de scheuren (deels) te maskeren.
Zoals gezegd heb ik al een dashboard mat, dit is echter ook niet de meest elegante oplossing. Zeker niet nu de oorspronkelijke antraciete kleur langzaam paars begint te worden.

Als je hier iets in ziet dan stel ik mijn dashboard mat graag ter beschikking als mal.

Ik hoor graag wat je hiervan vindt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2018 20:18 #1444845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hee Martijn, misschien in de
Hee Martijn, misschien in de toekomst nog eens kijken naar zo'n dashboard recovery set (Zo, hebben we de naam alvast), maar ik kom nu al tijd te kort om naast mijn ronaldjan.com vernieuwingspraktijk de projecten klaar te krijgen. Projecten zoals 'Panelpads'.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2018 22:06 #1444846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Want het was me de week wel.
Want het was me de week wel. Ik kan nu sein tot productie geven maar dat zijn de bekende zeven mijls laarzen....

• Afgelopen week kom ik een 960-1 tegen en die nog eens goed bestudeerd. Ik zag ineens de kans de 940 set te voorzien van 2 extra fineerstukken waardoor we met standaard 940 set ook de 960-1 kunnen bedienen. Betekent wel dat de werkbestanden van de lasersnijder voor de laatste keer terug moeten naar de tekentafel voor een kleine aanpassing. 2 stappen vooruit, 1 stap achteruit, weet je nog?

• Verder blijkt het mee te leveren witte filler tape nog een issue. Zwart filler tape staat in bestelling want het witte is te opzichtig aanwezig als de toleranties van het deurpaneel te wensen over laat (het gevolg van deurpanelen die destijds in de jaren '90 met de hand werden afgewerkt en waardoor dus de Panelpads set niet altijd precies passend kan zijn).

• Vervolgens zijn bij de video opname bij Peter Verkerk in Werkhoven belichtingsfouten gemaakt, waardoor ik vandaag weer terug moest voor nieuwe opnames (gebeurde ons bij de Classic ook al :-( . Maar goed, allemaal niet voor niks want ik heb nu foto's van een scherm met een be-lache-lij-ke hoeveelheid plooischade die ik met de Panelpads set weer helemaal strak heb gekregen! Het eerste echte zichtbare resultaat voor jullie! Let wel, het is verdomd lastig om een goede indruk te geven van het resultaat, niet in de laatste plaats door de reflectie van de altijd iets gekleurd-geteinte ramen. Van boven naar onderen:

1. Foto van hoe ik het paneel aantrof. Ongelovelijk.
2. Foto van egalisering van het paneel, met fillertape, maar zonder pad.
3. Bovenaanzicht eindresultaat
4. Perspectief aanzicht eindresultaat.

Meteen voor mij een test om te zien wat jullie vinden van hoe het geheel er uit ziet. Ik ben zelf behoorlijk tevreden, maar voor hetzelfde geld vinden jullie het helemaal niks. Kan ook, wees eerlijk, ik hoor graag je mening! Misschien niet onbelangrijk, meet je mening wel af aan het feit dat de standaard zwarte Panelpads set - TADAHHH - zo rond de EURO 70,- gaat uitkomen.... Ja, ook de prijs is zo ongeveer bekend. En dan heb je alle 4 de deuren weer strak. Verder zonder superlatieven anders wordt het hier een reclameblok :-).

Tot slot hebben we hoopvol zicht op een werkelijke automotive innovatie - Nee echt dus heh! - waar ik maandag of dinsdag de eerste testresultaten van ontvang. Als die slaagt kunnen we met zekerheid ook de 960-II en de V90 beleveren in EXACT de kleuren van hun huidige interieurs. Wordt dus voornamelijk grijs, beige, en zwart heb ik begrepen. Sterker nog, we kunnen straks elke kleur leveren die je maar wenst, dus hebben we dan ook het tekort aan beige teinten getackeld. Het Panelpads principe blijft verder hetzelfde. Nadeel is wel dat dit procede de set voor deze beide types bijna een keer zo duur uitpakt. Maar goed de 960-II en de V90 zijn dan ook koninklijke koetsen. Vind ik. Nog steeds.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2018 22:27 #1444847 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ik vind het mooi. Bijna
Ik vind het mooi. Bijna jammer dat ik strakke deurpanelen heb :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2018 16:32 #1444850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank je Astax. En nog even
Dank je Astax. En nog even een foto van het linker voor portier met het Panelpads logo waar we het eerder over hadden. Stoort niet toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2018 16:35 #1444851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij deze dus...
Bij deze dus...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2018 18:04 #1444853 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rolgordijn
Hallo RonaldJan

Sommigen onder ons, ik nog niet, hebben een rolgordijntje gemonteerd op de achterdeuren. Of je het probleem met de bekleding dan nog ziet, kan ik je niet zeggen, maar misschien is het handig om er rekening mee te houden. De "koker" waar het gordijntje in oprolt, wordt namelijk boven op de deur bevestigd.

groetjes

Mathy

PS misschien dat iemand anders een foto kan plaatsen waarop te zien is hoe het rolgordijn op de deur is geplaatst.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2018 21:29 #1444859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja ken ik. Hebben wij ook -
Ja ken ik. Hebben wij ook - origineel Volvo - in onze Classic. Zijn alleen op de achterramen gemonteerd. Die van ons schuif je tussen deurpaneel en deur, zonder schroeven of boren. Een Panelpads pad is maar 0,7 mm dik dus als jullie dezelfde bevestiging hebben als in een Classic lijkt me dat geen probleem..... Maar dank voor de tip!!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC