[Opgelost] die verdomde deurpanelen.... :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2018 11:46 #1443905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mja. 'Korte' update.
Mja. 'Korte' update. Eindelijk hebben we de juiste 'filler' tape gevonden die bij grove beschadigingen onder het leer fineer moet worden geplakt. Zie foto (dat wittige strookje). Even een foto bijgevoegd, want de kleur van de panelen is nog steeds 'een dingetje' zoals dat dan heet.

Zwart leer fineer bieden we straks sowieso aan maar ik twijfel nog steeds over donkergrijs. Je ziet een proefstrookje van het donkergrijs dat ik bij het paneel hou. Op de foto ziet het donkergrijze leerfineer er netjes uit (mee eens?) maar ik merk dat bij sterke lichtreflecties (zoals vandaag in de zon) het leer-fineer voor het oog sterk de neiging heeft om te wisselen van teint, iets wat met het zwarte leer fineer gek genoeg nauwelijks speelt.

Een oplossing zou kunnen zijn om standaard zwart te leveren, en voor een ieder die iets anders wil de panelen op kleur te laten maken, dat gaat dan dus ook gelden voor de 960/V90. Voor hun panelen laat ik (vanzelfsprekend) aparte werktekeningen maken, maar ik wil straks eerst jullie reacties horen op de Panelpads set voor de 940 modellen.
Ik heb al even een test laten doen met het op kleur brengen van panelen maar zelfs met gebruik van hoogwaardige primers wordt het leer-fineer niet werkelijk krasvast (maar wel spot-on de juiste kleur....:-). Nog even verder onderzoeken dus. Tot later!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2018 13:52 #1443909 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou het interessant vinden
Ik zou het interessant vinden om de panelen in werkelijkheid te zien: heb je al plannen om dat bij een clubbijeenkomst te kunnen tonen?
De ALV zou een optie zijn, maar misschien te vroeg, en de poets/spotrepair/uitdeukdag zou ook een logische gelegenheid zijn.

Op basis van de foto denk ik, dat het verschil in nerfstructuur voor mij te groot is, maar daar denken de meeste anderen in elk geval anders over: ik heb eerder een werkelijk perfect opnieuw beklede 960 gezien waarbij deze zelfde nerf was toegepast. Op die dag vielen maar twee clubleden over het verschil, en was de rest 100% positief.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2018 14:08 #1444336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik een setje klaar heb
Als ik een setje klaar heb kom ik hem graag laten zien. Omdat het Panelpads principe altijd een applicatie betreft vind ik het verschil in structuur niet zo storend, sterker nog, ik vind dat de set iets MOET verschillen van het origineel om duidelijk te maken dat het doelbewust is opgebracht. Doen we met de set voor de Classic ook. Daar contrasteert het microvezel (soort Alcantara) doelbewust met het deurpaneel vinyl. Werkt goed, beter dan wanneer je het originele materiaal probeert te imiteren - maar dat dat dan natuurlijk NET niet lukt :-).

Anyway. Gisteren wilden we het leerfineer laten lasersnijden maar toen we de plaat uitpakten bleek de transporteur een foutje te hebben gemaakt. Haha! Zie foto. Een nieuwe plaat staat (natuurlijk kosteloos) in bestelling en komt begin komende week binnen. Small delaytje dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2018 14:38 #1444337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En oh ja. Dat had ik nog niet
En oh ja. Dat had ik nog niet verteld. Het op kleur aanmaken van het leerfineer is gelukt! Dat betekent dat we een oplossing hebben voor de eigenaren van de Volvo's 960 (I en II) en de V90. We kunnen nu kiezen uit een veel groter kleurpalet dan de kleuren van het oorspronkelijke leerfineer. Dus als je glimmend-rode pads op je deurpanelen wil dan kan dat ook! (niet doen hoor :-).

Hierbij een van de foto's van de test met de speciale folie die er met behulp van hete lucht wordt opgeblazen. Links zie je de mislukte versie (want de leerstructuur verdwijnt, een soort onbegrijpelijke textuur blijft over). Rechts de wat ons betreft geslaagde versie.

Trouwens, de kleuren worden straks gewoon mat. Glans helpt ons de textuur van de applicatie te beoordelen. Puntje van aandacht is de geringe hoeveelheid beiges en cream-achtige kleuren die we tot onze beschikking krijgen. Zijn we nog mee bezig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2018 15:20 #1444643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoorde net dat de eerste set
Hoorde net dat de eerste set voor de 940 deze week klaar zal zijn! Jawel! Die monteer ik volgende week persoonlijk in een van de 940's bij Peter Verkerk in Werkhoven. Daarna nog minieme aanpassingen mogelijk voor de overige sets, maar ws niet nodig. Ondertussen nog bezig met het logo. Ook al wordt het een heel klein en subtiel logo ALLEEN aan bestuurderszijde (LHD), deze versie vind ik eigenlijk nog een tikkie te opzichtig.... Wat vinden jullie? Mag dit? Of toch liever iets minder vermogen in de graveermachine waardoor het logo iets minder duidelijk wordt weergegeven?

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2018 18:32 #1444652 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Niet perse opzichtig
Beste Ronald,

Al geruime tijd volg ik de ontwikkeling en kan dan ook niet wachten tot ze klaar zijn voor de massaproductie! Aangezien je om een mening vroeg, bij deze ;)

Ik vind ze niet perse opzichtig, maar matig afgewerkt. Lijkt het zo, of is de bovenkant dieper gegraveerd dan de onderkant?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2018 17:49 #1444675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mja. Is ook matig afgewerkt
Mja. Is ook matig afgewerkt want we zijn idd vooral met de dieptebepaling en het formaat van de gravure bezig. Ja, klinkt als muggezifterij maar ook dit soort zaken is belangrijk. We denken er zelfs aan het logo alleen in de toplaag aan te brengen.... SUBTIEL!!! :-). Wordt volgende week duidelijk of dat lukt, want is behoorlijk gepriegel en het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2018 22:05 #1444678 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Eerlijk gezegd denk ik dat ik
Eerlijk gezegd denk ik dat ik zonder logo mooier zou vinden. Maar ja: dan heb je dus geen reclame voor je panelpads (voor zover iemand dat logo gaat zien natuurlijk).

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2018 16:31 #1444692 door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Is zoiets niet met hitte erin
Is zoiets niet met hitte erin te stempelen bijvoorbeeld, in plaats van graveren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2018 21:19 #1444756 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo. Daar is ie dan. Vandaag
Zo. Daar is ie dan. Vandaag de eerste set Panelpads voor de 940 gekregen!!! Met tromgeroffel uit het 5-cilinder kamp :-). Maar eerst nog even een foto van het gegraveerde logo. Echt fan-tas-tisch mooi geworden! Ligt nu NET onder de gelederde toplaag.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC