[Opgelost] die verdomde deurpanelen.... :-)

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 01:47 #1442229 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic vergeten we
in dit verhaal nu de 740 ????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 07:39 #1442231 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ja, omdat die panelen niet
Ja, omdat die panelen niet rimpelen.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-11-2017 15:43 #1442241 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Hmmmm
Hmmm....

In het demo-filmpje werkt het perfect, en ik denk dat tevens iedereen dit wel kan met dit product.

Echter de 940 rimpelt doorgaans op een heel andere plek.
Helaas voor Ronaldjan, maar gelukkig voor mij, heb ik er tot op heden geen last van. En dus geen paneel ter beschikking.

Ik ben zeer benieuwd naar de oplossing!
Als het net zo makkelijk (ver)werkt als bij de V70 zou het fantastisch zijn.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 18:44 #1442249 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic toevallig dan
dat de bovenkant van de donkerblauwe deuren van mijn 744 rimpelen. Zal wel exemplarisch zijn :-)

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 19:50 #1442257 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Rimpelen in de 740 heeft een
Rimpelen in de 740 heeft een andere oorzaak. Van 1995 tot met 1997 heeft Volvo een lijmsoort toegepast waardoor de deurbekleding gaat ‘kruipen’ en dus gaat de bekleding dan rimpelen. Dat gebeurde al vrij snel. Rimpelen is beperkt tot deze periode. Ik heb in mijn 1995-940 panelen uit een 1994-940 zitten. Ouder dan origineel en rimpelvrij.

In een 740 zal de langjarige invloed van de zon en het verdwijnen van de weekmakers er voor zorgen dat de bekleding korter wordt en dan ook gaat rimpelen.

Of je hebt verkeerde 900-panelen in je auto...

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 19:58 #1442260 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Rimpelen
is rimpelen.
Klopt dat de oorzaak een andere is. Maar de behoefte het te herstellen niet.
En bij 740 minder voorkomend . Klopt ook
740 kan dus ook interessant zijn in dit verhaal lijkt mij.
Tenzij de "markt" te klein is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2017 21:01 #1442262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha. Nee, het loslaten van
Aha. Nee, het loslaten van het vinyl op de deurpanelen (greepschalen) bij de V70 is geheel anders van aard dan het 'opkruipen' van het vinyl op de 940-960-V90. Wel met dezelfde oorzaak zo lijkt het: oplossing van de lijm/weekmakers door extreme hitte van de zon. Ik heb idd begrepen dat de 700 serie hier minder last van heeft (?) en dus richt ik mij bijvoorkeur idd eerst maar eens even op de 940 - 960 - V90.... Sorry daarvoor :-).

De video die jullie zien (ronaldjan.com/panelpads) is ALLEEN van toepassing op de V70 Classic, NIET op jullie 700 - 900 serie. Een eventuele Panelpads reparatie set voor de 700 - 900 serie zal echter net zo eenvoudig werken, zelfs met nog minder tolerantie omdat bij jullie het vinyl-euvel DIRECT in het zicht zit.

Heb je gerimpelde panelen of kleurkennis of enige andere deskundigheid over? Laat het mij hier weten, of stuur mij een PB, of mail via ronaldan.com/contact....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2017 20:21 #1442618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tijd voor een update. Ik heb
Tijd voor een update. Ik heb inmiddels contact gehad met Henk om mij bij te praten over de deurpanelen van jullie Volvo’s.

Waar de oorspronkelijke Panelpads op elke V70 Classic past, ligt dat bij jullie auto’s gecompliceerder. Meegestuurd schema geeft een overzicht van de 3 verschillende deurpanelen - en dan ook nog in 3 verschillende kleuren: antraciet, zwart, en beige. Die laatste kleur lijkt overigens vooral relevant voor de 960-II en de V90 modellen.
Opmerkingen of correcties hoor ik graag.

Via Peter Verkerk heb ik enkele deurpanelen meegekregen voor het bestuderen van het opkruipend vinyl. Laat ik meteen beginnen met ’een klein beetje’ goed nieuws. In de beginfase van de rimpelschade is deze schade namelijk vrij gemakkelijk en mooi weg te werken, zie meegestuurde instructie. Vooral er snel bij zijn lijkt dus het devies…

Vervolgens gekeken naar de markt en de mogelijkheden.
We hebben een prachtige oplossing voor de grijze en zwarte deurpanelen van de 940 serie: echt spot-on en deze komt op zijn beurt uit Italie. Deze oplossing ontwikkel ik verder - alleen in de stille uren kan ik steeds wat doen - jullie horen spoedig. Deze oplossing werkt overigens alleen als de rimpelschade niet al te extreem is doorgelopen naar de verticale delen van de panelen…

De deurpanelen uit de koninklijke 960-I en 960-II/V90 series verdienen een andere - meer ‘customized’ aanpak. Ik weet niet of we hier in slagen maar natuurlijk houd ik jullie op de hoogte.

Tot zover!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2017 20:22 #1442619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deurpanelen schema....
Hier nog even het schema van de 3 deurpanelen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2017 00:22 #1442623 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kleurverschil
Hallo RonaldJan

Misschien weet je het al, maar voor het geval dat niet zo is:

De panelen van onze modellen zijn geleverd in zwart, grijs, blauw, groen, rood en beige. En je hebt een vroege beige en een late beige. Kleurverschil dus. Niet door veroudering o.i.d. maar omdat Volvo voor een ander beige heeft gekozen. En bij de late 9(6)0 had je ook een ander groen en een ander blauw volgens mij.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC